Het south- beach dieet, gezond of toch niet?

Spread the love

Het south- beach dieet is in de eerste plaats gefocust op het veel en snel afslanken. Met dit populaire dieet is het zelfs mogelijk om tot maar liefst 13 kilo aan overgewicht te verliezen in amper twee weken.

Het betreft een dieet dat in meerdere fasen verloopt, waarbij je vooral voeding rijk aan eiwitten eet.


Het south- beach dieet geeft de voorkeur aan dagverse voeding boven bewerkte voeding en kant- en- klare maaltijden. Maar is het south- beach dieet wel zo gezond als het op het eerste gezicht lijkt?

Zoals dat met de overgrote meerderheid der diëten het geval is, kwam ook dit south- beach dieet vanuit Amerika naar ons overgewaaid.

Het werd oorspronkelijk ontwikkeld door een cardioloog, om levensbedreigende hart- en vaatziekten en diabetes te voorkomen.

Daarom wellicht wordt het meer aanzien als een gezonde manier van leven, dan als een dieet.

Het south- beach dieet met koolhydraten

In het south- beach dieet geeft men in de eerste plaats de voorkeur aan een gezonde voeding rijk aan eiwitten.

In tegenstelling met vele andere eiwitdiëten, worden in dit dieet niet alle koolhydraten  van je menu geschrapt. Men maakt het onderscheid tussen goede en dus trage koolhydraten en slechte en snelle koolkydraten.

Men trekt deze lijn ook door naar goede onverzadigde vetten en slechte verzadigde vetten en transvetten.

Om snel gewicht te verliezen eet je dus uitsluitend gezonde voedingsstoffen.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”] Geraffineerde witte suiker hoort niet thuis in het South Beach- Dieet

Met het south- beach dieet gaat je gezondheid erop vooruit, en zal je snel afslanken

  • Voeding rijk aan gezonde koolhydraten: volkoren producten, volkoren pasta, deegwaren en zilvervliesrijst
  • Voeding rijk aan ongezonde koolhydraten: geraffineerde witte suiker, witte pasta, deegwaren en rijst, snoep, koekjes en gebak, chips en calorierijke tussendoortjes, brood en broodvervangers, frisdrank en zuiveldrankjes, granen, bonen, erwten, fruit en vruchten, bewerkte voeding, kant- en klare maaltijden

In het south- beach dieet worden niet alle koolhydraten geschrapt. Trage en gezonde koolhydraten zijn toegelaten. Zij vergen heel wat energie om te verteren, en vergroten je verzadigingsgevoel. Daardoor blijft je honger langer uit, en zal je automatisch minder eten en dus snel afslanken.

Trage koolhydraten zorgen tevens voor een constante bloedsuikerspiegel.

Het south- beach dieet: Gezonde en ongezonde vetten 

Het south beach- dieet maakt ook onderscheid tussen gezonde onverzadigde vetten en ongezonde verzadigde vetten en transvetten. Gezonde vetten worden in dit dieet toegelaten.

  • Voeding rijk aan gezonde en dus onverzadigde vetten: zoals vette vis (zalm, paling, forel, makreel, sardienen, haring en ansjovis), plantaardige oliën zoals zonnebloemolie, olijfolie, koolzaadolie, paranoten en avocado
  • Voeding rijk aan ongezonde en dus verzadigde vetten: zoals boter, kaas, room, vlees, bewerkte voeding en kant- en- klare maaltijden
  • Voeding rijk aan transvetten: snoep, koekjes en gebak, fastfood

Gewichtsverlies met het south- beach dieet is tijdelijk

In het south- beach dieet zijn zowel granen als graanproducten toegestaan. De voeding in dit dieet is echter arm aan voedingsvezels. Die zijn onmisbaar voor een goede spijsvertering, voor meer vet te verbranden en gezond afslanken.

Het gewichtsverlies dat je met het south- beach dieet realiseert, is dan ook erg tijdelijk. Je houdt dit dieet ook niet lang vol. En eens in je oude en meestal ongezonde voedingsgewoonten hervallen, vliegen nde kilo’s er zo weer aan.

Een veel gezonder alternatief voor dit dieet is beslist het Vitadis Slanker Leven Plan. Dat werd niet voor niets door diëtisten en voedingscoaches unaniem uitgeroepen tot het beste eiwit dieet van 2014 en 2015.

Ondertussen werden al meer dan 30000 Nederlanders en bijna evenveel Belgen definitief van hun overgewicht verlost.

In tegenstelling tot de vele crash diëten zoals het south- beach dieet er een is, is Vitadis een goedkoop dieet.

Voor een gemiddeld gewichtsverlies tussen de 3 en 6 kilo per week, betaal je slechts 3,70 euro per dag.

Een volledige en onafhankelijke review van het Vitadis Slanker Leven Plan, lees je HIER

leefnugezonderbuttonMEERINFORMATIE

 

 

 

Het sout- beach dieet doet je afkicken van je ongezonde voeding

Het South Beach- Dieet bestaat uit drie fasen. De eerste fase is wellicht de moeilijkste, en duurt twee weken. Tijdens deze periode zal je gemiddeld 5 kilo afvallen, en zal je afkicken van je ongezond voedingspatroon.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”] In het South Beach Dieet eet je onbeperkt groenten en rauwe en gezonde groentesalades

Je eet hoofdzakelijk magere voeding zoals magere melk, magere kaas, mager vlees en vis en veel groenten. Voor het klaarmaken van je gerechten gebruik je oliën van plantaardige oorsprong.

  • south- beach dieet fase 1: je eet eiwitrijke voeding zoals vis, kip, kalkoen, soja en sojaproducten, groenten, rauwe salades, noten, eieren, magere zuivel

Je eet in de eerste fase van het south beach- dieet geen zetmeelproducten zoals witte pasta, rijst en brood en ook geen granen en graanproducten, geraffineerde witte suiker en voeding rijk aan suiker, en alcohol

  • Het south- beach dieet de tweede fase met gezonde koolhydraten

In de tweede fase van dit dieet eet je nu ook voeding die gezonde koolhydraten bevat. Je eet dagelijks drie stukken fruit en evenveel porties zetmeel. Een glas rode of witte wijn drinken bij het eten is eveneens toegestaan. Deze tweede fase van het south beach- dieet duurt tot je je gezond streefgewicht hebt bereikt.

  • Het south- beach dieet fase 2: bij de start van de tweede fase eet je vooral levensmiddelen met een beperkte concentratie aan koolhydraten zoals volkorenbrood, rauwe salades, fruit, kalkoen en kip (filet)

Tijdens de tweede fase van het south beach- dieet val je gemiddeld één kilo af per week

Het south- beach dieet is een gezonde levenswijze

In de derde fase of de onderhoudsfase wordt geen voeding meer verboden. Je kent dan immers het verschil tussen gezonde en ongezonde koolhydraten en tussen gezonde vetten, ongezonde vetten en transvetten

  • Het south- beach dieet fase 3: je eet driemaal per dag en kiest meestal voor magere voeding. Als je in deze onderhoudsfase gezicht bijwint, schakel je weer over naar fase twee van dit dieet, tot je weer je gezond streefgewicht bereikt

Het south- beach dieet doet je veel en snel afslanken, tijdens de eerste week tot zes kilo

De nadelen van het south- beach dieet

Naast het voordeel dat je met het south- beach dieet veel en snel afslankt, zijn aan dit dieet ook belangrijke nadelen verbonden:

  • Granen en graanproducten: in de tweede fase van het dieet zijn granen en graanproducten toegestaan. Dat zijn de grootste boosdoeners in dit dieet. Uitgerekend deze granen en graanproducten zijn immers belangrijke dikmakers
  • Gewichtsverlies is slechts tijdelijk: het gewichtsverlies dat je met het south beach- dieet realiseert is dan ook meestal slechts tijdelijk
  • Tekort aan voedingsvezels: voedingsvezels zijn nochtans erg belangrijk in ieder gezond dieet. Ze verlengen je verzadigingsgevoel waardoor je minder vlug honger hebt en je automatisch minder eet en snel afslankt
  • Spijsvertering: een gebrek aan voedingsvezels heeft een nadelige invloed op je spijsvertering, je darmflora en je darmtransit (stoelgang). Een chronische tekort aan voedingsvezels veroorzaakt constipatie of verstopping
  • Tekort aan vitamine A: dit is oorzaak van hoofdpijn, vermoeidheid, duizeligheid en haarverlies

Het south- beach dieet recepten

South- beach dieet recepten zijn rijk aan eiwitten, gezonde vetten en aan trage en dus gezonde koolhydraten.

Alle soorten groenten en fruit, vette vis (paling, zalm, makreel, forel, sardienen, haring en ansjovis), alle magere vleessoorten en magere kaas en eieren vormen de basis van dit populaire dieet.

Het south- beach dieet ontbijt

Voor velen die het south- beach dieet volgen, is de keuze van hun ontbijt niet altijd even gemakkelijk.

Het south- beach dieet ontbijt voorbeelden: 

  • Eieren helpen bij het afvallen: eieren zijn uitstekend om snel gewicht te verliezen. Start je dag met twee en zelfs meer gekookte of gebakken eieren als ontbijt. Een snuifje zout bij je eieren is toegestaan

    [/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”] Gekookte of gebakken eieren met vis (zalm) en groenten (tomaatjes) vormen een uitstekend South Beach ontbijt

  • Broodvervangers: brood en ontbijtgranen zijn rijk aan snelle en dus ongezonde koolhydraten en dus niet toegestaan. Champignons, tomaat een rauwe groentesalade en vis is een goede keuze als ontbijt
  • Groenten: vormen de basis van het South Beach-dieet, ook als ontbijt

Het sout- beach dieet: een gezonder alternatief

Diëtisten en voedingscoaches schuiven het Vitadis Slanker Leven Plan naar voor als het gezondste alternatief voor het south- beach dieet.

Vitadis werd door hen niet voor niets uitgeroepen tot het beste eiwit dieet van zowel 2014 als 2015.

Met Vitadis kun je gemakkelijk snel 10 kilo afvallen en dit zonder hongergevoel of voortdurend calorieën tellen

Vitadis zorgt er voor dat je steeds voeding met hoogwaardige eiwitten in voorraad hebt.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”] Het south- beach dieet heeft met het het Vitadis Slanker Leven Plan een veel gezonder en goedkoper alternatief

Je ontvangt eiwitrijke voeding en proteïne shakes, die je snel gewicht doen verliezen en je toch alle gezonde voedingstoffen verschaffen die je nodig hebt.

Met het Slanker Leven Plan van Vitadis is het niet nodig om ongezonde afslankpillen te slikken,  honger te lijden of dagelijks te sporten zoals een topsporter. Door voortdurend wetenschappelijk onderzoek en praktijkervaring; werd door de voedingscoaches van Vitadis een afslankoplossing op punt gezet waarmee je snel en gezond kunt afvallen, door gevarieerd en lekker te eten met extra focus op eiwitrijk voedsel.

Met Vitadis geraakten al 20000 Nederlanders en al bijna evenveel Belgen definitief van hun overgewicht verlost.

Vitadis is géén wondermiddel waarmee je door het nemen van één in een handomdraai het lichaam van een fotomodel hebt, maar het komt daar wel het dichts in de buurt van alle geteste eiwit diëten.

De voordelen van Vitadis:

  • Lagere calorie- inname: met het Vitadis Slanker Leven Plan krijg je tot 25% minder calorieën naar binnen
  • Meer vet verbranden: als gevolg van de mindere calorie- inname en het hoger energie verbruik zal je lichaam meer vet verbranden, waardoor je snel gewicht zal verliezen
  • Een langer verzadigd gevoel: het Vitadis Slanker Leven Plan verleng je verzadigingsgevoel waardoor je minder vlug honger hebt, je automatisch minder eet en snel afslankt
  • Geen jojo effect: dankzij zijn uitstekende op- en afbouw, blijft het zo gevreesde jojo effect met Vitadis achterwege, waardoor de verloren kilo’s er definitief af blijven

Ontdek wat het Vitadis Eiwitdieet voor jouw gewicht kan doen!

Ben jij benieuwd  wat het beste eiwitdieet van 2014 en 2015 voor jouw gewicht kan betekenen? Wil jij net zoals ruim 30000 Nederlanders en Belgen je gezond streefgewicht bereiken met een gemiddeld vetverlies van 3 tot 6 kilo per week?

Ontdek het Vitadis Eiwitdieet (Tijdelijke Speciale actie..)

Lezers van Leefnugezonder zijn ondertussen al met meer dan 40000, en genieten van een tijdelijke korting van 60% op hun volledige bestelling, hoe groot of hoe klein die ook is

leefnugezondervitadisbutton[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]