Snel afvallen zonder dieet

Spread the love


[fusion_builder_container background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_aspect_ratio=”16:9″ overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_style=”solid” padding_top=”20″ padding_bottom=”20″ padding_left=”20px” padding_right=”0″ hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”no” hover_type=”none” link=”” border_position=”all”][fusion_text]Snel afvallen in het vooruitzicht van zijn nakende zomervakantie willen we allemaal, maar kunnen we ook snel afvallen zonder dieet? Velen die vlug nog enkele kilo’s aan overgewicht definitief willen kwijt spelen zoeken de oplossing in een of ander crash dieet dat spectaculaire resultaten in het vooruitzicht stelt waar uiteindelijk weinig of niets van terecht komt. Crash diëten zijn schadelijk voor je gezondheid en in sommige gevallen zelfs levensgevaarlijk. Wanneer je in je vroegere eetgewoonten hervalt vliegen de kilo’s er zo weer kan. Snel afvallen zonder dieet, hoe doe je dat?

Je gezond streefgewicht bereiken en ook behouden bereik je niet zomaar. Snel afvallen doe je bij voorkeur zonder dieet

Kort durende diëten, voedingssupplementen en afslankpillen die je daar bovenop ook nog snel en blijvend doen afslanken bestaan niet. Het zijn niet meer dan holle slogans van handige publiciteitsjongens die nu eenmaal de kassa’s moeten doen rinkelen. De enige manier om definitief van je overgewicht verlost te raken is gezond afslanken zonder dieet!

Tijdelijke resultaten

De resultaten van alle diëten zijn meestal slechts tijdelijk. Tijdelijke diëten of crash diëten zijn zo populair omdat ze spectaculaire resultaten beloven op een erg korte tijd. De oorzaak van deze tijdelijke resultaten schuilt in het feit dat al deze diëten geen  rekening houden met je eetpatroon en je levensstijl. Beiden vormden zich gedurende vele jaren en daarom is het ook zo verdomd moeilijk om deze te veranderen. Tijdelijke diëten of crash diëten zijn vanwege hun extreem karakter nooit lang vol te houden. Van het moment dat je met je crash dieet stopt vliegen de kilo’s er zo weer aan, in zoverre zelfs dat je na je dieet al vlug meer weegt dan er voor. Hoofdverantwoordelijk voor deze trieste gang van zaken is je metabolisme of stofwisseling, die als gevolg van je extreem streng dieet naar een langzamere versnelling overgeschakeld. Daardoor zal je lichaam nog meer vet zal opslaan. Crash diëten zijn dus geen oplossing voor je overgewicht. Integendeel, brengen je nog meer in de problemen. Wil je blijvend en gezond afslanken dan zal je dat zonder dieet moeten realiseren.

Crash diëten beloven je spectaculaire resultaten in een korte tijd. Dat is niet alleen ongezond maar ook nooit blijvend

Hoe afslanken zonder dieet

Iedereen die definitief zijn overgewicht wil kwijtspelen kiest een of ander dieet om zijn doel te bereiken. Hoe spectaculairder de resultaten hoe beter. Volgens diëtisten en voedingscoaches is het nochtans best mogelijk om je gezond streefgewicht te bereiken zonder dieet. Om succesvol en snel af te vallen zonder dieet moet je met verschillende factoren rekening houden en die verschillen van persoon tot persoon. Om snel afvallen mogelijk te maken moet je in de eerste plaats rekening houden met je jarenlang opgebouwde eet- en leefgewoonten en kijken waar aanpassingen nodig zijn om gezond te vermageren. Snel en gezond afvallen doe je in de eerste plaats met veel groenten en fruit. Staan die wel in voldoende mate op je dagelijks menu? Om zo vlug mogelijk enkele kilo’s overgewicht overboord te gooien doe je er dus goed aan meer groenten en fruit te eten. Neem je eetgewoonten en je dagelijkse voeding onder de loep en schrap alle ongezonde, vette en calorierijke voeding en combineer dit met extra beweging. Ga iedere dag bijvoorbeeld een half uurtje wandelen, joggen, fietsen en/of zwemmen. Dat is veel gezonder en doeltreffender dan wekelijkse enkele uren te trainen als een gek.

Wil je snel afvallen zonder dieet? Schrap dan in de eerste plaats alle vette en dus ongezonde voeding

Je hebt uiteraard tijd nodig om je eet- en leefgewoonten aan te passen maar eens je ze onder de knie hebt gaat snel afvallen zonder dieet… vanzelf! Dat heeft nog andere voordelen. Je nieuwe en gezonde eet- en leefgewoonten zorgen voor een langer verzadigingsgevoel waardoor je vanzelf minder zal eten. Snel afvallen zonder dieet heeft ook geen bijwerkingen zoals vermoeidheid, prikkelbaarheid en stress.

Meer geduld

Snel afvallen zonder dieet vraagt meer geduld. Je ziet de kilo’s er immers lang niet zo vlug afvliegen zoals dat bij de vele en ongezonde crash diëten wel het geval is. Bedenk dat gewichtsverlies zonder dieet blijvend is. Je behaald streefgewicht behouden is kinderspel omdat je je nieuwe eet- en leefgewoonten onder de knie hebt.

Andere levensstijl

Snel afvallen zonder dieet vraagt een gezonde levensstijl

Snel afvallen zonder dieet is het aanleren van een nieuwe levensstijl, het enigste middel om gezond en blijvend af te slanken. In vergelijking met de extreem strenge crash diëten loop je veel minder risico’s op allerlei aandoeningen zoals diabetes en hart- en vaatziekten. Een ding moet ondertussen voor iedereen duidelijk zijn: afvallen zonder dieet is de enige gezonde weg in de richting van je gezond en blijvend streefgewicht!

Tip van de diëtiste:

  • Evenwichtig en gevarieerd eten: met ‘snel’ afvallen zonder dieet mag je alles eten, maar met mate. Kies voor een evenwichtige en gevarieerde voeding, zonder honger lijden en aan levenskwaliteit in te boeten.
  • Eet meer maar… minder: eet meerdere beperkte maaltijden per dag in plaats van onze klassieke drie grote maaltijden. Eet iedere twee uur iets… maar gezond!
  • Koolhydraten: vermijd zoveel mogelijk enkelvoudige koolhydraten.  Fruit bevat… enkelvoudige koolhydraten maar deze veel gezonder dan toegevoegde suikers. Fruit is gezond, maar wanneer je jouw koolhydraten in ’t oog houdt mag je niet onbeperkt fruit eten. Sappen bevatten vaak veel meer koolhydraten dan het fruit zelf. Groenten bevatten meestal complexe koolhydraten waardoor je hongergevoel langer uit blijft. Aardappels, erwten en bonen zijn rijk aan koolhydraten in vergelijking met andere groenten.
Van wortels krijg je niet alleen mooie ogen. Ze laten je snel afvallen zonder dieet en zijn uitstekend om je te helpen bij het behouden van je gezond streefgewicht

Wortels: zijn uitstekend geschikt om snel af te vallen en je streefgewicht te behouden.  Wortels bevatten weinig of geen calorieën, geven je lange tijd een vol gevoel en rijn rijk aan gezonde voedingsstoffen.

Eiwitten: om snel af te vallen zonder dieet zal je voldoende eiwitten moeten blijven eten. Vis (paling, zalm, tonijn, haring, makreel, sardienen, forel, tong en kabeljauw), schaal- en schelpdieren, zeewier, kiemgroenten, noten, pitten en zaden bonen (vooral sojabonen), paddenstoelen en eieren (met mate) moeten zeker regelmatig op je menu. Verder zijn ook mager vlees, magere zuivelproducten, boekweit, quinoa en havermout rijk aan eiwitten.

Niet combineren: eet eiwitten en koolhydraten nooit samen.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.