Regenboogdieet doet eten met alle kleuren van de regenboog

Regenboogdieet

Regenboogdieet combineert zoveel mogelijk kleuren van alle gezonde voedingsproducten. Op die manier krijg je een zo breed mogelijke waaier aan gezonde voedingsstoffen naar binnen. Die zijn onmisbaar om je gezondheid te verbeteren en te behouden. In zo een natuurlijk eetpatroon verbrand je meer opgeslagen vet en val je makkelijker af. 

Wat eet je in een regenboogdieet en wat zijn de gezondheidsvoordelen?

Niet alleen verse groenten en fruit zijn er in alle mogelijke kleuren. Ook alle andere voedingsmiddelen zijn beschikbaar in alle kleuren van de regenboog. Wetenschappers ontdekten dat iedere kleur zijn eigen gezondheidsvoordelen heeft. Dat vormt meteen de basis van het regenboogdieet dat nu ook bij ons populair wordt. In dit regenboogdieet combineer je voeding met zoveel mogelijk kleuren. Dat doe je tijdens alle maaltijden. Dat wil zeker niet zeggen dat alle kleuren in iedere maaltijd moet voorkomen.

Lees ook: Weerstand verhogen met de juiste natuurlijke voeding

Filosofie achter het Regenboogdieet

Achter een regenboogdieet schuilt een bepaalde filosofie. Hoe kleurbewuster je eet hoe meer gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, eiwitten, sterke antioxidanten en voedingsvezels binnenkrijgt. Je eet in de eerste plaats veel verse groenten en fruit, onbewerkte noten, zaden en pitten. Om van alle gezondheidsvoordelen te genieten eet je dus niet alleen je favoriete groenten en fruit maar combineer je alle mogelijke kleuren. Eet je alleen gezonde voeding die je graag lust? Dan kamp je al vlug met een tekort aan gezonde voedingsstoffen. Dat is niet goed voor je gezondheid maar doet je ook moeilijker afvallen.

Lees ook: Fruit met weinig koolhydraten nodig voor betere gezondheid zonder overgewicht

Regenboogdieet: Kleur zegt veel over de kwaliteit van je voeding

We kiezen vooral met onze ogen. Wat we zien speelt een belangrijke rol bij datgene wat we eten. De kleur van voeding vertelt veel over de kwaliteit en de versheid van ons voedsel. Groenten en fruit hebben hun specifieke kleur te danken aan de aanwezige fytonutriënten. Dat zijn hun natuurlijke bestanddelen. Die beschermen ons vooral tegen de schadelijke in vloed van  buitenaf. Vitaminen en mineralen maken er deel van uit.

De voordelen van het Regenboogdieet

Hoe gevarieerder je eet, hoe meer natuurlijke bestanddelen je binnenkrijgt. Dat stimuleert je gezondheid. Resultaten van vele wetenschappelijke studies tonen aan dat bepaalde gezondheidsvoordelen afhankelijk zijn van de kleur van wat je eet. De belangrijkste voordelen van de meest voorkomende kleuren in verse groenten en fruit:

Lees ook: Vitaminen tegen vermoeidheid geven je ook meer energie

Regenboogdieet met paarse groenten en fruit

Hun natuurlijke ingrediënten ondersteunen de werking van onze hersenen, versterken ons geheugen en verhogen onze concentratie. Paarse groenten zoals bessen, aubergines, kapucijners, rode bieten, vijgen, pruimen, bramen en frambozen, paarse wortelen en bloemkolen doen je makkelijker afvallen en meer opgeslagen vet verbranden. Daarnaast beschermen ze tegen aderverkalking, hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, diabetes, een verstoort cholesterolgehalte, allerlei ontstekingen (reuma, artritis en artrose) en vertragen ons natuurlijk verouderingsproces.

Lees ook: Veroudering vertragen met een gezonde eet-en levensstijl

Regenboogdieet met rode groenten en fruit

We denkend dan in de eerste plaats aan tomaten, chilipepers, aardbeien, kersen, watermeloen, paprika, bieten en aardbeien. Die stimuleren de gezonde werking van blaas en prostaat.


Regenboogdieet met oranje groenten en fruit

Tot deze categorie horen sinaasappels, mandarijntjes, pompoenen, wortels, zoete aardappelen en meloenen. Ze werken sterk ontstekingsremmend, vertragen ons natuurlijk verouderingsproces, herstellen ons DNA en verbeteren onze vruchtbaarheid.

Regenboogdieet met gele en witte groenten en fruit

Hierbij horen asperges, bloemkool, pastinaak, mais en citroen. Gele en witte groenten en fruit houden onze huid jong en elastisch, beschermen onze longen, voorkomen allerlei ontstekingen en doden schimmels en virussen. Daarnaast zuiveren ze ons lichaam van allerlei giftige afvalstoffen waardoor ze ook meer vet verbranden en ons makkelijker doen afvallen.

Lees ook: Meer vet verbranden met de juiste voeding

Groene groenten en fruit in het regenboogdieet

Alle groene bladgroenten zoals spinazie, andijvie, broccoli, alle soorten sla, boontjes, groene koolsoorten, Chinese kool, paksoi, tuin- en waterkers. Naast veel vitaminen, mineralen en voedingsvezels vind je in deze groenten ook chlorofyl, een stof die onmisbaar is voor  gezonde nieren, lever, botten en gebit en ontstekingen voorkomt.

Deze voeding staat centraal in dit regenboogdieet

Pompoenen

Zijn een belangrijke bron van vitamine A en C en E en vertragen het ontstaan en de ontwikkeling van kwaadaardige tumoren:

Regenboogdieet met Sinaasappels

Bevatten naast grote hoeveelheden vitamine A en C ook foliumzuur. Dit laatste is vooral belangrijk voor zwangere vrouwen of voor zij die zwanger willen worden. Deze vitaminen verminderen ook het risico op aderverkalking, hart- en vaatziekten, veel voorkomende soorten kanker en problemen met onze ogen.

Lees ook: Honger tijdens afvallen voorkomen en gezondheid verbeteren met deze natuurlijke voeding

Groene bladgroenten, suikermaïs en verse kruiden in het regenboogdieet

Zoals paprika en saffraan, beiden rijk aan zeaxanthine. Het betreft een pigment dat dikwijls in combinatie met luteïne in veel voedingsproducten wordt aangetroffen. Deze stof beschermt ons tegen oogproblemen zoals tegen leeftijdsgerelateerde maculadegeneratie en cataract.

Regenboogdieet met Ananas

Is een belangrijke leverancier van vitamine C en mangaan. Die zorgen voor sterke botten, beschermt tegen osteoporose  en verlicht premenstruele spanningen.

Citroenen

Vertragen de groei van kwaadaardige tumoren.

Pompelmoezen in het regenboogdieet

Bevatten naringenine, een bittere plantaardige stof die een verstoort cholesterolgehalte weer in evenwicht brengt door de slechte LDL cholesterol te verlagen.

Lees ook: Vezelrijke voeding is niet alleen belangrijk om makkelijk af te vallen

Bananen

Zijn rijk aan kalium, een mineraal dat de kans op hart- en vaatziekten verkleint.

Tomaten

Zorgen voor een gezonde hartfunctie.

Aardbeien en frambozen

Remmen de groei van huid- en longkankercellen af en verzachten de vervelende bijwerkingen van chemotherapie.

Je gezondheid verbeteren, meer vet verbranden en makkelijker afvallen doe je alleen in een natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet

Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.