Suikervrij dieetEen suikervrij dieet voorkomt niet alleen veel voorkomende aandoeningen. Het doet je ook meer opgeslagen lichaamsvet verbranden en makkelijker afvallen.

En toch eten we steeds meer suiker. Voedingsproducenten spelen daar uiteraard wat graag op in en voegen steeds meer geraffineerde suikers aan onze voeding toe om de smaak te verbeteren. Dat doen ze zelfs aan voedsel waarvan we het niet eens verwachten.

Hoe minder suiker we eten hoe gezonder, fitter en beter we in ons vel voelen en hoe makkelijker we ons gezond streefgewicht bereiken én behouden. Door zo weinig mogelijk suiker te eten kun je zelfs tot 5 kilo afvallen in 1 week.

Jij wilt toch ook makkelijker afvallen? Hoe je dat kan zonder suiker lees je in dit artikel.

Vooral geraffineerde witte suiker doet je bloedsuikerspiegel razendsnel stijgen. Als reactie maakt je pancreas of alvleesklier steeds meer insuline aan. Dit hormoon is nauw betrokken bij je vetverbrandingsproces. Hoe meer suiker je eet , hoe meer insuline wordt aangemaakt en hoe minder vet je zal verbranden. Je lichaam slaat vet op in onze cellen en spieren en wordt aangesproken ingeval van een gebrek aan energie.

Dit proces is oorzaak van veel voorkomende en ernstige aandoeningen en vooral van:

  • Overgewicht
  • Aderverkalking
  • Levensbedreigende hart- en vaatziekten
  • Hoge bloeddruk
  • Diabetes

Zoals eerder werd onderstreept wordt suiker aan steeds meer producten toegevoegd, zelfs aan diegenen die we als gezond beschouwen zoals aan ontbijtgranen, muesli- repen en brood.

Voor een stabiele bloedsuikerspiegel en om makkelijker je overgewicht te verliezen eet je dus best zo weinig mogelijk suiker.  Hoe minder suiker je eet hoe meer gewicht je verliest.

JA! ik wil meer informatie over hoe ik zonder suiker kan eten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Een suikervrij dieet zorgt voor:

  • Een betere gezondheid met minder ontstekingen
  • Een stabiele bloedsuikerspiegel
  • Minder ongezond buikvet
  • Een sterke immuunsysteem
  • Meer natuurlijke weerstand
  • Een gezonde bloeddruk

Suiker brengt niets bij aan je gezondheid

Suiker bezit alleen zogenaamde lege calorieën. Die brengen je gezondheid niets positiefs bij. Ons lichaam heeft deze lege calorieën dan ook niet nodig. Hoe hoger de concentratie aan lege calorieën des te groter ons hongergevoel en onze behoefte aan suiker.

Makkelijker afvallen dankzij een suikervrij dieet is dus een uitstekende combinatie.

Suikervrij dieet en makkelijker afvallen

Tot 5 kilo afvallen in 1 week is met zo’n suikervrij dieet perfect mogelijk. Hoe snel en hoeveel gewicht je verliest hangt uiteraard van verschillende factoren af. Niet in het minst van de hoeveelheid suiker die je dagelijks naar binnen werkt. Een suikervrij dieet verkleint hoe dan ook je calorie- inname.

Het grootste gewichtsverlies noteer je ongetwijfeld als je suikerrijke frisdrank vervangt door water.

Passen light producten in een suikervrij dieet?

Diegenen die iets aan hun overgewicht willen doen en makkelijker willen afvallen grijpen massaal naar light voeding en light dranken om hun gewichtsprobleem zo snel mogelijk op te lossen. Ze denken dat ze daarmee goed bezig zijn maar dat is zeker niet het geval.

JA! ik wil meer informatie over hoe ik zonder suiker kan eten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Light voeding en dranken werken even verslavend als geraffineerde witte suiker.

Hoe meer light voedingsproducten je eet of drinkt je hoe groter je behoefte aan zoet. Je blijft op die manier verslaafd aan zoet en suiker. Light doet je dus zeker niet afvallen, wel integendeel.

Light voeding bevat wel minstens 30% minder calorieën. Dat kan door het vetgehalte terug te schroeven.

Een light product kan dus wel 30% minder vet maar nog steeds evenveel suiker bevatten dan het oorspronkelijke product.

Het omgekeerde is evengoed mogelijk. Light producten kunnen minder suiker bevatten maar evenveel lege calorieën bevatten dan hun oorspronkelijke versie.

Suikervrij eten is de enige manier om gezond te eten.

Suikervrij eten: en wat dan met bloem?

Als we het over afvallen hebben moeten we onderscheid maken tussen trage en snelle koolhydraten. Het zijn de snelle koolhydraten die verantwoordelijk zijn voor overgewicht. Trage koolhydraten zijn daarentegen een belangrijke bron van energie.

Snelle koolhydraten, dat is in de eerste plaats geraffineerde suiker. Snelle koolhydraten zijn vooral aanwezig in witte deegwaren en rijst, in wit brood en in snoep, koekjes en gebak.

Snelle koolhydraten verteren razendsnel en vragen dus weinig of geen energie. 

Geraffineerde witte bloem behoort ook tot deze snelle koolhydraten en heeft hetzelfde effect als witte suiker. Witte suiker en bloem van je dagelijks menu schrappen zorgt onmiddellijk voor een stabiele bloedsuikerspiegel.

Het effect van suikervrij eten zonder witte bloem merk je op korte tijd zowel aan je buikomtrek als op de weegschaal.  

Suikervrij eten en afvallen doe je door:

  • Voedsel rijk aan suiker en witte bloem van je dagelijks menu te schrappen: dat is het geval voor  snoep, koekjes en gebak, maar even goed voor witte deegwaren, witte rijst en pizza’s.
  • Meer natuurlijk te eten: zoals verse groenten en fruit, onbewerkte noten, zaden en pitten en pure zwarte chocolade met minstens 75% rauwe cacao
  • Zo weinig mogelijk frisdranken te drinken, ook geen light dranken
  • Voldoende water te drinken: minstens  2,5 en maximaal 4 liter per dag

Suikervrij dieetDe positieve effecten van suikerarm eten zul je vlug aan je buikomtrek en aan je lichaamsgewicht merken!

Suikervrij eten = grootste winst + blijvend resultaat

In amper 20 dagen definitief verlost geraken van je suikerverslaving, dat wil jij toch ook? In deze korte periode raak je ook gemiddeld tot 5 kilo en één kledingmaat kwijt. 

Hoe dat kan zonder honger te moeten lijden of calorieën tellen lees je HIER.

JA! ik wil meer informatie over hoe ik zonder suiker kan eten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!