Koolhydraatarm brood past in een gezond en koolhydraatarm voedingspatroon om snel af te vallen.

In een koolhydraatarm dieet eet je vooral veel eiwitten maar ook voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten.

In een koolhydraatarm dieet eet je zo weinig mogelijk brood. Dat bevat te veel toegevoegde geraffineerde suikers.

Die zijn een van de belangrijkste oorzaken van overgewicht en ernstige gezondheidsproblemen. 

Als je een koolhydraatarm dieet volgt en toch graag regelmatig brood eet is er koolhydraatarm brood. Dit soort brood wordt nu ook bij ons steeds populairder. 

Koolhydraatarm brood bevat vaak toegevoegde vetten, vooral als het uit de supermarkt komt.

Eet gezonder en val makkelijker af door voortaan je koolhydraatarm brood zelf te bakken.

Trage koolhydraten zijn onmisbaar als bron van energie. Snelle koolhydraten of bloemsuikers vinden we in steeds meer voedingsproducten terug.

Je vindt ze vooral in alle graanproducten en dus zeker ook in je dagelijkse witte boterham.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten met  om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Daarnaast zijn deze ongezonde snelle koolhydraten in grote hoeveelheden aanwezig in:

Geraffineerde witte deegwaren

Witte rijst

Peulvruchten: en vooral in erwten, bonen, groentekiemen, kapucijner, linzen, pinda’s en in kikkererwten

Aardappelen

Teveel of te weinig koolhydraten

Koolhydraatarm broodZaak is dus om de juiste koolhydraten in de juiste hoeveelheden te eten.

Eet je teveel koolhydraten, dan krijg je op relatief korte tijd af te rekenen met een tekort aan hoogwaardige eiwitten en gezonde onverzadigde vetten geconfronteerd.

Men spreekt van een te hoge concentratie aan koolhydraten als deze meer dan 70 procent  van je totale dagelijks calorie- inname uitmaken.

Wil je gezond en makkelijker je overgewicht verliezen? Eet dan minder voeding met koolhydraten.

Koolhydraatarm brood helpt je dus makkelijker af te slanken.

Daarnaast zorgt dit koolhydraatarm brood nog voor heel wat gezondheidsvoordelen zoals een:

Goede spijsvertering

Gezonde darmflora

Vlotte stoelgang

Meer stabiele bloedsuikerspiegel

Minder insuline in je bloed waardoor je meer vet verliest

Lang verzadigd gevoel: zo verdwijnt je trek in zoet, blijft je honger langer uit en eet je automatisch minder

[thrive_leads id=’36183′]

Als je minder maar wel de JUISTE koolhydraten eet, verlies je wekelijks tot 2 kilo aan overgewicht  

Koolhydraatarm brood

Op voorwaarde dat dit koolhydraatarm brood deel uitmaakt van een gezond eetpatroon en je het zélf bakt.

Koolhydraatarm brood zorgt voor voldoende voedingsvezels

Dankzij zelf gebakken koolhydraatarm brood krijg je niet alleen alle nodige voedingsstoffen maar zeker ook genoeg voedingsvezels naar binnen.

Je kunt de concentratie aan voedingsvezels in je koolhydraatarm brood nog verhogen door er  peulvruchten, onbewerkte noten, zaden en pitten, lijnzaad en zonnebloempitten aan toe te voegen.

Sojameel vervangt tarwemeel in koolhydraatarm brood

Tarwemeel is het basisingrediënt voor ons klassiek wit brood.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten met  om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Tarwemeel maakt onze witte broodsoorten rijk aan snelle koolhydraten (suikers) en wordt in koolhydraatarm brood gedeeltelijk vervangen door sojameel of amandelmeel.

Sojameel is koolhydraatarm maar des te rijker aan eiwitten.

Eiwitten doen ons makkelijker afvallen.

Ze zorgen voor de nodige spieropbouw en spieren verbruiken ook energie (calorieën), zelfs in rust. Het is dus belangrijk om je hoeveelheid spieren te behouden als je wilt afvalt.

Ongezonde crash diëten breken je spieren af en dat is er de oorzaak van dat je met om het even welk crash dieet nooit afvalt. 

Koolhydraatarm brood met minstens 30 procent minder koolhydraten

Volkoren of meergranenbrood bevat gemiddeld 15 gram koolhydraten.

Koolhydraatarm brood bevat daarentegen minstens 30 procent minder koolhydraten, gemiddeld zo’n 7 gram.

Meer gezonde vetten en vezels

koolhydraatarm broodDoor het toevoegen van bijvoorbeeld lijnzaad en zonnebloempitten stijgt het vetgehalte van koolhydraatarm brood lichtjes.

Dat kan zeker geen kwaad, integendeel. Het betreft immers gezonde vetten.

Je kunt ook de hoeveelheid voedingsvezels van je koolhydraatarm brood nog verhogen door er tarwe of haverzemelen aan toe te voegen.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten met  om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Slanker met koolhydraatarm brood

Zelf gebakken koolhydraatarm brood is vooral bestemd voor diegenen die met een gevarieerd eetpatroon willen afvallen zonder daarom hun boterham bij het ontbijt te moeten missen.

Koolhydraatarm brood met de juiste hoeveelheid gezonde koolhydraten helpt je meer vet verbranden en makkelijker afvallen.

En zoals uit dit alles blijkt is dit zelf gebakken brood zelfs geschikt voor diabetici.

Recept voor zelf gebakken koolhydraatarm brood

Ingrediënten:

Koolhydraatarm brood200 gram fijngemalen lijnzaad, 4 eieren, 60 gram amandel-of sojameel, 2 eetlepels bakpoeder, 25 gram zonnebloempitten, 25 gram lijnzaad en 25 gram tarwe- of haver zemelen, 50 milliliter water en een snuifje zeezout

Bereiding:

Je oven voorverwarmen op 200 graden.

Klop de eieren en het water in een schaal.

Meng het amandel- of sojameel met het bakpoeder, de lijnzaad en een theelepel zout in een aparte kom goed door elkaar.

Meng beiden door elkaar  en klop het met een garde.

Wanneer alles goed door elkaar geklopt is doe je alles in een broodvorm.

Bak het brood gedurende een twintigtal minuten.

Laat je zelf gebakken koolhydraatarm brood afkoelen en geniet ervan met met mager broodbeleg zoals magere kaas (+20), kip-of kalkoenfilet.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten met  om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Gezond natuurlijk eten en makkelijker afvallen met veel eiwitten, voldoende juiste koolhydraten en vetten doe je met de hulp van Fitchef Turbo

Dit mag je van verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten met  om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!