Natuurlijke ontstekingsremmers doen je ook snel afvallen

Natuurlijke ontstekingsremmers

Natuurlijke ontstekingsremmers doen het steeds beter.

Ze helpen ons niet alleen van onze infecties af.


Ze doen ons ook meer vet te verbranden en makkelijker afvallen.

Dat staat in schril contrast met chemische ontstekingsremmers.

Die doen meestal het tegenovergestelde en zorgen voor nog meer overgewicht.

Wat zijn de beste natuurlijke ontstekingsremmers die ons ook helpen afvallen?

Heb je last van chronische ontstekingen en overgewicht?

Dan is de kans groot dat je overgewicht het resultaat is van chronische ontstekingen.

Ontsteking kun je die dus maar best verzorgen.

Stress en weinig bewegen kunnen je risico op overgewicht nog vergroten.

Moeder natuur levert ons echter vele natuurlijke ontstekingsremmers die ons ook doen afvallen.

Chronische ontstekingen zorgen voor vele nadelen

Natuurlijke ontstekingsremmersOntstekingen aan kleine, geïrriteerde wondjes zijn helemaal geen probleem.

Chronische, inwendige ontstekingen zorgen voor een ander verhaal.

Langdurige ontsteking kosten ons veel energie.

Vermoeidheid, een slecht humeur en donkere gedachten zijn het resultaat.

Aanslepende ontstekingen brengen extra vrije radicalen voort.

Die beschadigen ons DNA, maken ons ziek en versnellen ons natuurlijk verouderingsproces.

Aderverkalking en hart- en vaatziektes zijn belangrijke gevolgen van verwaarloosde ontstekingen.

Waarom natuurlijke ontstekingsremmers?

Bij ontstekingen of infecties grijpen we massaal naar ontstekingsremmers.

Geneesmiddelen doen vaak meer kwaad dan goed doen.

Ontstekingsremmers pakken de symptomen maar de oorzaken aan.

Je kunt dus veel die oorzaken op een natuurlijke manier aanpakken.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Omega 3 vetzuren

Natuurlijke ontstekingsremmersNatuurlijke ontstekingsremmers zijn zeker omega 3 vetzuren.

Die bevatten sterke antioxidanten die ontstekingen voorkomen én behandelen.

Omega-3 vetzuren beschermen vooral ons hart en onze bloedvaten.

Omega 3 vetzuren komen van nature in allerlei voedingsproducten voor. In de eerste plaats in:

Vette vis: zoals wilde zalm, paling, tonijn, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel sardienen, sprot, haring en ansjovis

Ook deze voeding bevat omega 3 vetzuren:

Onbewerkte noten: die zijn ongezouten, niet geroosterd en ongebrand

Onbewerkte zaden: en vooral lijnzaad chia- ,  hennep- en sesamzaad

Pitten: zoals zonnebloem- en pijnboompitten

Plantaardige soorten olie: en vooral olijf- , algen en kokosolie

Groenten en vooral groene bladgroenten: spinazie, andijvie, sla, broccoli, groene koolsoorten, spruiten, tuin- en waterkers

Natuurlijke ontstekingsremmersOm maximaal van alle voordelen te genieten, zorg je voor een goede verhouding met omega 6 en omega 9 vetzuren.

Onze moderne voeding bevat veel teveel omega 6 en 9 vetzuren, zodat het evenwicht vaak zoeken is.

Eet daarom zo natuurlijk mogelijk met veel verse groenten, fruit, noten, zaden, pitten, vette vis en wit vlees zoals kip en kalkoen.

Eet natuurlijk met minder vet en suikers.

Je zult ook meer opgeslagen vet verbranden en makkelijker afvallen.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Antioxidanten

Om zo vlug mogelijk van je ontstekingen verlost te zijn, eet je zoveel mogelijk voeding met sterke antioxidanten.

Die vind je vooral in verse groenten en fruit.

Antioxidanten zijn stoffen die de schadelijke vrije radicalen bestrijden en afvoeren.

En vrije radicalen veroorzaken ontstekingen en versnellen ons natuurlijk verouderingsproces.

Groenten met de meeste antioxidanten zijn: broccoli, spruitjes, spinazie, groene koolsoorten, sla, andijvie, Chinese kool, paksoi, tomaat, en in verse fruit zoals grapefruit en kiwi.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Duivelsklauw

Natuurlijke ontstekingsremmersDit veelzijdig kruid werkt niet alleen ontstekingsremmend maar ook pijnstillend.

Verder werkt dit kruid ook uitstekend tegen vochtophopingen (oedeem) en spierkrampen.

Duivelsklauw versterkt ook ons kraakbeen.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Kurkuma

Kurkuma of geelwortel is één van de meest gezonde en krachtigste voedingssupplementen.

Het werkt sterk ontstekingsremmend.

Voeg het aan zoveel mogelijk gerechten toe.

Ook aan alle zelf gemaakte sauzen en smoothies.

Volgens wetenschappers helpt kurkuma ook bij:

Teveel opgeslagen vet en buikvet

Overgewicht 

Depressie

Problemen met onze lever

Het zuiveren van ons lichaam van alle giftige afvalstoffen: en ook dat steekt een extra handje toe bij afvallen en vet verbranden

Natuurlijke ontstekingsremmers: Bessen

Natuurlijke ontstekingsremmersAlle soorten bessen, maar vooral:

Aardbeien

Bosbessen

Frambozen

Bramen

Bessen barsten van de sterkste antioxidanten.

Ze helpen ons ook meer vet te verbranden en sneller af te vallen.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Avocado’s

Avocado’s zijn een bron van alle gezonde voedingsstoffen en vooral van mineralen zoals kalium, magnesium en voedingsvezels.

Ze verminderen ook de ontsteking in jonge huidcellen.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Groene thee

Na water is groene thee een van de meest gezonde dranken die je kunt drinken.

Het verminderd ons risico op:

Overgewicht

Teveel opgeslagen vet

Aderverkalking

Natuurlijke ontstekingsremmersHart- en vaatziekten

Hoge bloeddruk

Een verstoord cholesterolgehalte

Diabetes

De ziekte van Alzheimer

Natuurlijke ontstekingsremmers: Paddenstoelen

Die zijn rijk aan vooral vitaminen van het B- complex en aan mineralen zoals selenium en koper.

Ze bevatten ook lectines, fenolen en andere stoffen met een ontstekingsremmende werking.

Een speciaal soort paddenstoel genaamd Lion’s Mane kan ontstekingen bij obesitas verminderen.

Paddenstoelen tegen ontstekingen eet je best rauw of licht gekookt.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Druiven

Druiven bevatten anthocyanines, die ontstekingen verminderen.

Ze verkleinen ook het risico op hartaandoeningen, diabetes, obesitas, de ziekte van Alzheimer en oogaandoeningen.

Druiven zijn ook een belangrijke bron van resveratrol, een andere stof die veel voordelen voor de gezondheid heeft.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Extra vierge olijfolie

Natuurlijke ontstekingsremmersExtra vièrge olijfolie is rijk aan enkelvoudig onverzadigde vetten .

Het verminderd je risico risico op overgewicht, hartaandoeningen en vele andere ernstige gezondheidsproblemen .

Een mediterraan voedingspatroon met 50 milliliter olijfolie helpt je van je ontsteking(en) af.

Dat werd wetenschappelijk bewezen.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Pure chocolade en cacao

Donkere chocolade is supervoeding.

Het zit boordevol sterke antioxidanten die ontstekingen verminderen.

Pure chocolade met minstens 85 procent rauwe cacao is rijk aan flavanolen.

Die zijn verantwoordelijk voor de sterk ontstekingsremmende werking van pure chocolade.

Eet nooit meer dan 20 gram pure chocolade per dag.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Tomaten

Natuurlijke ontstekingsremmersTomaten bevatten veel vitamine C, kalium en lycopeen, een antioxidant met ontstekingsremmende eigenschappen .

Tomatensap stopt ook ontstekingen, maar verrassend genoeg niet bij mensen met overgewicht.

Kook tomaten bij voorkeur in olijfolie, zo neem je een maximale hoeveelheid lycopeen op.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Kersen

Kersen zijn niet alleen lekker, ze zijn ook rijk aan sterke antioxidanten.

Zowel zoete als zure kersen zorgen voor vele voordelen op het vlak van onze gezondheid.

Natuurlijke ontstekingsremmers: Paprika’s en Pepers

Paprika’s en pepers zijn een bron van vitamine C en sterke antioxidanten.

Natuurlijke ontstekingsremmers vind je alleen in een gezond eetpatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!  

Gezond vetpercentage

Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.