Maagzuur, brandend maagzuur en reflux komen veel meer voor dan we denken.

Het is in vele gevallen het gevolg van onze ongezonde voeding, maar ook van overgewicht, zwaarlijvigheid en obesitas.

Heb jij er regelmatig last van, en vooral na een zware, warme maaltijd?

Voel je telkens een brandend gevoel in je keel, en heb je pijn in je slokdarm?

Dan wordt het de hoogste tijd om je ongezond eet- en leefpatroon grondig aan te passen.

Reflux kun  je gemakkelijk voorkomen met gezonde voeding en voldoende beweging.

Wat kun je bij voorkeur eten en wat niet om reflux en laagzuur te voorkomen?

Gezond eten en voldoende bewegen is ons beste wapen in je strijd tegen het zuur.

Dat is meestal het gevolg van een ongezond eetpatroon, ongezonde eetgewoonten en overgewicht.

Als we de richtlijnen van het maagzuur dieet volgt, zal je tegens meer vet verbranden en snel afvallen.

We zijn dan niet alleen van ons brandend maagzuur, maar tegelijk van ons overgewicht verlost.

We hebben allemaal wel eens last van het zuur.

Als zich dat slechts af en toe voordoet; is brandend maagzuur onschuldig.

Dan heeft het geen gevolgen voor ons gezondheid.

Word je na  bijna iedere (warme) maaltijd lastig gevallen door reflux?

Dan kun je best zo vlug mogelijk je vertrouwde huisdokter raadplegen.

Wanneer reflux, en brandend maagzuur onbehandeld blijven, kan het immers oorzaak zijn van meer ernstige aandoeningen.

Wat is maagzuur nu precies?

Maagzuur speelt een belangrijke rol in het ingewikkelde proces van onze spijsvertering.

Het zuur is aanwezig in onze maag.

Als alles goed functioneert, blijft het daar ook.

Onze maagwand is uitgerust met een slijmlaag.

Deze beschermd onze maag tegen brandend maagzuur. 

Onze slokdarm beschikt echter niet over zo’n beschermlaag.

Als onze maag onvoldoende wordt afgesloten, geraakt het zuur in onze slokdarm.

Brandend maagzuur is oorzaak van pijn aan onze slokdarm.

Heb je regelmatig last van zuur, en van brandendzuur?

Raadpleeg dan zo vlug mogelijk je vertrouwde huisarts.

Als brandend maagzuur onbehandeld blijft, kan dit oorzaak zijn van slokdarmontsteking of, nog erger, slokdarmkanker.

Is onze slokdarm beschadigd, dan komt het voedsel veel moeilijker in onze maag terecht.

Dat zorgt op zijn beurt voor de nodige overlast.

  • De belangrijkste symptomen van maagzuur: regelmatig brandend maagzuur (vooral na een warme, en vetrijke maaltijd), pijnlijke slokdarm, stemproblemen, astma, regelmatig hoesten, slikproblemen, opgeblazen gevoel, winderigheid, slaapproblemen, hevige en meestal pijnlijke oprispingen, brok in de keel en het regelmatig ‘blijven steken’ van je voedsel

Wanneer zich één of meerdere van deze symptomen voordoen, wijst dit op chronische maagzuur, of chronische reflux

De oorzaken van maagzuur

De belangrijkste oorzaken van maagzuur zijn ongetwijfeld ongezonde voeding, te weinig beweging en overgewicht.

Brandend zuur is volgens wetenschappelijke onderzoeken ook leeftijdsgebonden.

Vijftigplussers hebben meer last van maagzuur, en hoe ouder we worden, hoe groter de problemen.

Maagzuur voorkomen met het maagzuur dieet

Met gezonde voeding en voldoende lichaamsbeweging kun je het zuur voorkomen. Het aangepaste dieet is daarbij een belangrijke hulp.

Het maagzuur dieet bestaat uit voeding:

  • Het beperken van zure voeding: waaronder vooral frisdranken, fruitsap uit de supermarkt, pikante voeding en pikante sauzen, kan- en klare voeding, bewerkt voedsel en de meeste diepvriesmaaltijden
  • De consumptie van meer alkalische voeding: alkalisch is het tegenovergestelde van zuur. Alkalische voeding met weinig of geen zuren zijn alle soorten groenten (maar vooral broccoli, sla, bloemkool, prei) en fruit (bananen, meloenen, ananas) en volkorenproducten zoals volkorenbrood
  • Voeding dat de sluitspier tussen maag en slokdarm verzwakt: dat is vooral het geval met vette en calorierijke voeding, met chocolade, met cafeïnerijke dranken (koffie, cola, energiedranken), en met alcoholische dranken (koffie
  • Tegen zuur eet je dus vooral: meer groenten en zacht fruit
  • Bij reflux eet je zo weinig mogelijk: vette voeding, chocolade, chocolademelk, en  tomaten

Jij wilt toch ook genieten van wat je eet, zonder brandend maagzuur en een pijnlijke slokdarm?

Heb jij ook regelmatig last van brandend maagzuur? Met dit eenvoudig  stappenplan geraak je er definitief van verlost

Dit stappen plan doet dit allemaal voor jou. Het laat je stap voor stap zien hoe je eindelijk VOORGOED van je brandend maagzuur afkomt.

 

Dit is wat je gaat leren in het stappenplan:

Hoe je brandend maagzuur stopt zónder het gebruik van geneesmiddelen, dure behandelingen,en andere zogenaamde wondermiddelen.

Hoe je het brandende gevoel in je maag, slokdarm en keel voor eens en altijd stopt

Hoe je nooit meer last van oprispingen en winderigheid hebt

Pak de oorzaken van brandend maagzuur aan- en niet alleen de symptomen ervan!

Hoe je eindelijk verlost wordt van de branderige pijn en gewoon rustig kunt gaan slapen s’ nachts

Leer de oorzaken van reflux kennen en ontdek hoe je deze opheft

Maak kennis met dit unieke en 100% natuurlijke stappenplan voor thuis – en geef geen cent meer uit aan anti brandend zuur remmers

Hoe je van gevaarlijke- slechte ‘genees’ middeltjes af komt.

Ontdek de echte oorzaken van brandend zuur, en stop deze definitief

Hoe je met 100% natuurlijke en veilige ‘kookwaar’ een anti-brandend maagzuur middel creëert en deze hiermee geen enkele kans meer geeft!

Hoe je lichaam zijn natuurlijke vermogen om zich zelf te herstellen ontwikkeld, van alle branden maagzuur klachten.

 Hoe je het risico op kanker en andere levensbedreigende ziekten elimineert

En nog veel en veel meer!

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]