De beste natuurlijke vetverbranders die ook je gezondheid verbeteren

Spread the love

De beste natuurlijke vetverbranders zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen. Ze verbranden niet alleen extra opgeslagen vet en doen je makkelijker afvallen. Ze verbeteren tegelijk ook je gezondheid. Afvallen en je gezond gewicht bereiken doe je alleen met een combinatie van gezond en natuurlijk eten, meer te bewegen en meer calorieën verbranden dan je er dagelijks opneemt. De beste vetverbranders helpen je daarbij. De beste natuurlijke vetverbranders maken deel uit van ieder gezond, evenwichtig en gevarieerd eetpatroon. Dat kun je dan extra ondersteunen met een natuurlijk voedingssupplement.

Wat zijn de beste natuurlijke vetverbranders en natuurlijke supplementen om meer vet te verbranden?

Meer opgeslagen vet verbranden is dus nodig om je overgewicht te verliezen. Meer vet verbranden en afvallen doe je door gezond te eten. Daar horen suiker en ongezonde verzadigde vetten en transvetten zeker niet bij. Op die manier doe je iets aan je overgewicht en leer je gezond eten.

Natuurlijke supplementen ter ondersteuning

Het kan helemaal geen kwaad om de effecten van een gezond eetpatroon te ondersteunen met een natuurlijke voedingssupplement als vetverbrander. Zo een natuurlijk supplement gebruik je dus alleen als ondersteuning van je gezond eetpatroon. En niet zoals zovelen doen als de manier om snel af gewicht te verliezen en tegelijk ongezond te eten.

De beste natuurlijk vetverbranders doen je ook minder eten

Hoe meer opgeslagen vet je verbrandt hoe sneller je afvalt. Ons vetverbrandingsproces is niet eenvoudig. Vrije en gezonde vetzuren worden door ons bloed getransporteerd naar alle lichaamsweefsels. Daar worden ze omgezet in onmisbare energie. Natuurlijke vetverbranders zijn puur natuur, bevatten geen toegevoegde stoffen, stimuleren je vetverbranding, verlagen je vetopname en verminderen je eetlust zodat je minder eet.
[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU met alle vitaminen tegen vermoeidheid![/fusion_button]

De beste natuurlijke vetverbranders: Cafeïne

Cafeïne kennen we vooral als belangrijkste bestanddeel van koffie, in frisdranken en in energiedranken. Het is ook in kleinere hoeveelheden aanwezig in thee en in voedingsproducten waarvan je het niet zou verwachten zoals in cacaobonen, in ijsthee, drankjes op basis van guarana, chocolade en chocolademelk, snoep, kauwgom en in sommige soorten water met een smaakje. Cafeïne activeert je vetverbranding.

Van cafeïne krijg je meer energie

Na het drinken van enkele koppen koffie, van frisdranken of energiedranken voelen we ons actiever en alerter waardoor we meer energie (calorieën) verbranden. Cafeïne wordt daarom vaak gebruikt  als hoofdbestanddeel van natuurlijke supplement. Koffie en thee en zelfs pure chocolade met minstens 85 procent rauwe cacaobonen zijn betere bronnen van cafeïne. Om meer vet te verbranden eet je niet meer dan 20 gram pure chocolade.


De beste natuurlijke vetverbranden: Eiwitten

Eiwitten zijn belangrijk voor onze vetverbranding. Ze geven je snel een langdurig voldaan gevoel. Je eet minder en valt makkelijker af zonder honger. Hoogwaardige eiwitten vergroten en behouden ook onze spiermassa. Een grotere spiermassa helpen ons meer vet verbranden en makkelijker afvallen. Ze verbruiken namelijk ook energie (calorieën), zelfs in rust en tijdens onze slaap. Dierlijke eiwitten vind je vooral in vlees, vis, melk, kaas en eieren. Plantaardige eiwitten in brood, graanproducten, peulvruchten, noten en paddenstoelen.

Gebruik dan een natuurlijk voedingssupplement met whey eiwit dat is de meest gezonde soort eiwitten.

Hormonen in evenwicht verbranden meer vet

Eiwitten verminderen de aanmaak van het hongerhormoon ghreline zodat we automatisch minder eten. Eiwitten vind je vooral in kip en kalkoen, in mager rundvlees, eieren en in melkproducten zoals natuuryoghurt en kwark zonder toevoegingen. Heb je het moeilijk om dagelijks voldoende eiwitten uit je voeding te halen?

De beste natuurlijke vetverbranders: Groene thee-extract

Groene thee is afkomstig van niet gefermenteerde bladeren van de theeplant. Daardoor vind je in groene thee en in groene thee- extract de meeste polyfenolen. Groene thee-extract zorgt er voor dat je alle gezondheidsvoordelen van de groene theebladeren binnen krijgt. Het is ook rijk aan cafeïne en een bepaald soort polyfenol. Beiden helpen meer vet verbranden. Voor het beste resultaat combineer je het drinken van maximaal vijf kopjes groene thee met vier kopjes koffie.

Lees ook:  Groene thee drinken of supplement slikken voor betere gezondheid en makkelijker

Cayennepeper

Cayennepeper bevat capsaïcine, een stof die je metabolisme of stofwisseling verhoogt en zo meer opgeslagen vet doet verbranden. Verwerkt dus zoveel mogelijk cayennepepers in zoveel mogelijk gerechten.

Ook goed om weten: Dieet: chilipeper tegen overgewicht en hartfalen

De beste natuurlijke vetverbranders: Matcha thee of poeder

Matcha thee of poeder is rijk aan gezonde voedingsstoffen en vooral aan vitaminen, mineralen, aan tannine en cafeïne. Net zoals groene thee zorgt matcha thee voor een gezonde stofwisseling waardoor je vetverbranding wordt ondersteund. Zowel groene als matcha thee horen thuis in een gezond en natuurlijk eetpatroon. Matcha bevat weinig of geen calorieën en zorgt voor een gezonde bloeddruk. Verwerk matcha poeder in een zelf gemaakte smoothie.

Appelazijn

Stimuleert enzymen die opgeslagen lichaamsvet afbreken en ons vetverbrandingsproces versnellen. Azijn en vooral appelazijn stabiliseren je bloedsuikerspiegel en verminderen de aanmaak van insuline. Dat doet je sneller je overgewicht verliezen. Appelazijn is ook een uitstekend middel voor het bestrijden van infecties en vooral van candida bestrijden en vermindert je trek in suiker en zoete tussendoortjes.

De beste natuurlijke vetverbranders: Kaneel

Brengt glucose sneller tot in je lichaamscellen waardoor de hoeveelheid insuline vermindert.

Knoflook

Is een van de sterkte antioxidanten die er bestaan. Het verlaagt de concentratie aan cortisol, een hormoon dat stress vermindert maar er ook voor zorgt dat we calorieën opslaan als (buik) vet.

Rode wijn

Bevat reserverol, een sterk antioxidant dat ook aanwezig is in het vel van druiven en de aanmaak van vetcellen moeilijker maakt.

Water

Het drinken van een groot glas water verhoogt je vetverbranding met gemiddeld 30 procent. Hydratatie stilt je honger en helpt je snel afvallen.

Natuurlijke vetverbranders: Rucola

Vervang daarom klassieke sla door rucola. Rucola activeert ons metabolisme.  Honderd gram rucola sla, bevat ook 70 milligram kaempferol. Dat is een flavonoïden stof die het energiegebruik van onze spiercellen met maar liefst 35 procent terugschroeft. Kaempferol doet onze schildklier sneller werken.

De beste natuurlijke vetverbranders: Zoete aardappelen

Die zitten barstensvol bètacaroteen, een sterk antioxidant dat ons beschermt tegen de vrije radicalen. Die beschadigen onze lichaamscellen, maken ons ziek en versnellen ons natuurlijk verouderingsproces. Vele groenten maar vooral boerenkool, wortelen,  spinazie, Romeinse sla, raapstelen, pompoenen, gedroogde abrikozen, meloenen, doperwten en broccoli bevatten veel bètacaroteen.

Groene bladgroenten

Alle groenten zijn supergezond, zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen, bevatten weinig of geen calorieën en eet je dus onbeperkt. Groene bladgroenten zoals spinazie, andijvie, sla, groene koolsoorten, broccoli, paksoi, Chinese kool, bloemkool en tuin- en waterkers verdienen toch de voorkeur.

Ook interessant: Weekmenu soep dieet doet je tussen 7 en 10 kilo afvallen in een week

De beste natuurlijke vetverbranders: Peulvruchten

Zijn buitengewoon rijk aan hoogwaardige eiwitten. Diëtisten raden je niet voor niets aan om minstens een keer per week erwten, bonen, groentekiemen, mais, kapucijner, krentenbaard, linzen of kikkererwten te eten.

Eieren

Dagelijks twee eieren eten, bij voorkeur bij je eiwitrijk ontbijt, is gezond en zorgt voor een evenwichtig cholesterolgehalte. Eieren zijn niet alleen rijk aan eiwitten maar ook aan alle gezonde voedingsstoffen om goed te functioneren. Zoals vitamine B12 dat meer vet afbreekt. 

Vette vis

Eet minstens tweemaal per week wilde zalm, paling, tonijn, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring of ansjovis. Deze vette vis is rijk aan omega 3-vetzuren, de beste natuurlijke vetverbranders.

De beste natuurlijke vetverbranders: Fruit

Is van nature rijk aan fructose, een natuurlijke suiker waar je best niet te veel van eet. Fruit blijft uiteraard gezond maar eet je niet onbeperkt zoals groenten. In een gezond eetpatroon eet je maximaal drie verschillende stukken fruit per dag. Wil je snel afvallen dan beperk je de consumptie van fruit tot een stuk. Pompelmoezen, appelen, peren, abrikozen, bananen, ananas, avocado, grapefruit, citroenen en alle andere citrusvruchten verbranden meer calorieën dan je er mee binnenkrijgt.

Haver

Is een belangrijke bron van voedingsvezels die je snel en langer verzadigen. Haver en havermout helpen je niet alleen afvallen. Ze zorgen ook voor een gezond cholesterolgehalte.

De beste natuurlijke vetverbranders: Noten

Onbewerkte en dus ongezouten, niet geroosterde en ongebrande noten onderdrukken ons hongergevoel. Vooral amandelen maar ook walnoten, hazelnoten, paranoten, cashewnoten, pistachenoten en pinda’s barsten van de voedingsvezels. Eet daarom dagelijks een handjevol of 25 gram noten. Varieer daarbij zo veel mogelijk. Noten eet je als gezond tussendoortje of je voegt ze toe aan je zelf gemaakte salades en smoothies, aan onbewerkte natuuryoghurt of kwark zonder toevoegingen of aan je zelf gebakken brood, koekjes en gebak.

Plantaardige oliën zoals olijfolie en kokosnootolie

Olijfolie en vooral kokosnootolie bevatten natuurlijke MCT-oliën die snel omgezet worden in energie, waardoor er minder vet wordt opgeslagen. Olijfolie is dan weer rijk aan gezonde enkelvoudige en verzadigde vetten. Die helpen je makkelijker afvallen. Vervang olijfolie af en toe olijfolie door kokosnootolie. Zo geniet je van al hun gezondheidsvoordelen.

Magere melk, natuuryoghurt, kwark en magere kaas (+20)

Zijn rijk aan calcium, een van de beste natuurlijke vetverbranders. Je vindt dit mineraal in alle zuivelproducten. Calcium breekt je lichaamsvet af en vermindert de productie van vet.

Volkorengranen en producten

Zijn buitengewoon rijk aan vezels. Naast een snel en langdurig voldaan gevoel zorgen die voor een meer stabiele bloedsuikerspiegel en voor de aanmaak van minder insuline. Daarom vervang je alle soorten wit brood, witte deegwaren en rijst voor hun volkoren variant. De meest gezonde volkorengranen zijn haver, zemelen, boekweit, quinoa (een pseudo graansoort) en chiazaden.

Oesters

Zijn rijk aan zink, een mineraal dat je eetlust verminder en weinig of geen calorieën bevat.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.