Afvallen met fruit mogelijk, of toch niet?

Afvallen met fruit. Velen vragen zich af of fruit eten helpt bij meer vet verbranden en gezond afvallen. Fruit staat, samen met groenten, in ieder geval centraal in ieder gezond eetpatroon. Het is niet alleen een belangrijke bron van gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en sterke antioxidanten. Fruit bevat ook hoge concentraties voedingsvezels. In fruit vind je echter ook een hoge dosis fruitsuikers, waaronder vooral fructose en glucose. Suikers, en vooral witte suiker, zijn één van de belangrijkste oorzaken van overgewicht en van andere, ernstige en veel voorkomende aandoeningen. Fruit bevat ook meer calorieën, dan groenten.  Wil dit echter zeggen dat je geen fruit mag eten als je wilt afslanken? Van fruit is wetenschappelijk bewezen dat het onze gezondheid stimuleert. Is afvallen met fruit haalbaar, of niet?

Niet alle fruit is even rijk aan calorieën, dan pakweg bananen. Zéker is wel dat alle fruit meer calorieën bevat dan groenten. Naast suikers zoals fructose en glucose, vind je in alle fruit ook heel wat vitaminen en mineralen. Deze hebben een positief effect op onze gezondheid. Helemaal geen fruit eten, is dus zeker geen goed idee. Ook niet als je wilt afvallen. Wat de aanwezigheid van suikers in fruit betreft, moeten we zeker het onderscheid maken tussen fructose en glucose.
  • Glucose: zorgt voor de onmisbare energie om iedere dag weer goed te functioneren. Glucose is een natuurlijke soort suiker
  • Fruit rijk aan glucose: appelen, peren, aardbeien en druiven
  • Fructose: maakt deel uit van die suikers die door je lichaam wordt opgeslagen als vet. Als je verantwoord en gezond wilt afslanken, geef je dus best de voorkeur aan fruit dat glucose bevat
  • Fruit rijk aan fructose: vooral kersen en kiwi’s. In sinaasappelen, nectarines en in bananen vind je zowel glucose als fructose

Afvallen met fruit en natuurlijke voeding

Gezond afvallen doe je met gezonde, gevarieerde en natuurlijke voeding. Natuurlijke voeding is onbewerkt, en vrij van alle toegevoegde stoffen zoals geur- , kleur- , smaak- , en bewaarmiddelen.

Leef Puurr helpt je zo natuurlijk mogelijk te eten. Met Leef Puurr; meer een gezond voedingspatroon dan een dieet, eet je zoals onze voorouders, de holbewoners. Die aten wat ze vonden tijdens hun tochten. Dat waren hoofdzakelijk vruchten, groenten, fruit, noten, zaden en pitten en af en toe vlees en vis afkomstig van de jacht en de visvangst. Met Leef Puurr verbrand je meer vet en val je gemiddeld drie kilo af per week, en dat iedere week tot je je gezond streefgewicht bereikt. Puurr eten is een gezond eetpatroon, dat je na een korte aanpassing gemakkelijk levenslang kunt volhouden.

Afvallen met fruit en hoge concentratie aan voedingsvezels

Afvallen met fruit mogelijk, of niet? Fruit bestaat, naast vitaminen, mineralen en vele andere gezonde voedingsstoffen, hoofdzakelijk uit water. Daarnaast zorgt het nog voor heel wat andere voordelen op het vlak van onze gezondheid. Zo is fruit volledig cholesterolvrij, belangrijk als je gezond en snel wilt afvallen. Fruit is dus ook rijk aan voedingsvezels, en ook deze zijn onmisbaar als je iets aan je overgewicht wilt doen. Voedingsvezels barsten van alle mogelijke gezonde voedingsstoffen, en verteren moeilijk. Daardoor vragen ze meer energie van je lichaam, en blijven ze langer aanwezig in ons spijsverteringsstelsel.

Dat heeft als resultaat dat je met het eten van fruit vlug een vol gevoel hebt. Je verzadigingsgevoel wordt met het eten van fruit aanzienlijk verlengd. Daardoor heb je minder vlug honger, eet je automatisch minder, en val je af. Zoals met alles, moet je ook fruit met mate eten, zeker als je meer vet wilt verbranden en afslanken.

Eet daarom nooit méér dan twee stukken fruit per dag.
Bij het eten van fruit is variatie belangrijk. Eet alle soorten en kleuren van fruit, zo ben je zeker dat je maximaal profiteert van alle gezonde voedingsstoffen die in fruit aanwezig zijn.
  • Fruit met de meeste voedingsvezels: sinaasappelen, mango, peren en appelen

Tips voor het afvallen met fruit

  • Niet onbeperkt fruit eten: Als je wilt afvallen, eet je nooit meer dan twee verschillende stukken fruit per dag
  • Glucose in fruit: geef de voorkeur aan fruit dat vooral glucose in plaats van fructose bevat
  • Rijp fruit: eet steeds rijp fruit. Onrijp fruit eten zorgt voor spijsverteringsproblemen
  • Fruit combineren is een goed idee
  • Fruit als ontbijt: Af en toe een banaan eten bij je ontbijt mag. Een banaan alleen is echter onvoldoende om het tot de middag zonder honger vol te houden. Voeg bijvoorbeeld plakjes banaan toe aan je magere yoghurt, of gebruik deze plakjes als gezond broodbeleg
  • Superfoods of superfruit: zoals granaatappels, goji- en açai bessen zijn niet beter dan de meer klassieke fruitsoorten. Superfoods zijn gezond, maar hebben weinig of geen effect op je vetverbranding en op afslanken
  • Fruit met de meeste calorieën: bananen, ananas, appelen, peren, grapefruit, pruimen, rozijnen en sinaasappelen
  • Fruit met de minste calorieën: lychee, watermeloen, rode bessen, frambozen, kiwi’s, nectarines en mandarijntjes

Jij wilt toch ook gezond afvallen zonder jojo effect?

Als je op een verantwoorde en gezonde manier wilt afvallen met fruit, groenten en een gevarieerde voeding, dan is het Leef Puurr wellicht iets voor jou. Je eet dan puur natuur, en de recepten zijn niet alleen gemakkelijk zelf te bereiden.

Met het LeefPuurr Programma heb jij de controle!

Leefpuurrbox-clear-klein1In 4 weken ontdek je:

  • Hoe jij slanker kunt worden zonder te hoeven sporten
  • Hoe jij veroudering tegen kunt gaan, dankzij een paar simpele trucs
  • Hoe jij de kans op verouderingsziektes, waaronder diabetes, alzheimer, hart- en vaatziekten, tot wel 90% kunt verkleinen
  • Welke “gezonde” producten je systematisch afbreken
  • Waarom alleen maar gezond eten ook ongezond is.
  • En nog veel meer

Leef Puurr is een videocursus, bestaande uit 10 modules, waarin je iedere week twee trainingsvideo’s ontvangt inclusief pdf’s, en bonusmateriaal. Bonussen zijn een e-book over de inhoud van de cursus, een receptenboek met 50 gezonde recepten (e-book: Kook Puurr) en toegang tot de besloten Facebook groep voor extra coaching en feedback.

JA! Ik wil ook controle over mijn eigen gezondheid!