Vet kwijtraken en afvallen met deze gezonde voedingsmiddelen

Vet kwijtraken en afvallen

Vet kwijtraken en afvallen gaan samen. Wanneer we niet meer vet verbranden is afvallen onmogelijk. Meer opgeslagen vet verliezen doen we met een gezond en natuurlijk eetpatroon en voldoende lichaamsbeweging. Gezond eten niet genoeg om je laatste kilootjes overgewicht kwijt te spelen. Alle natuurlijke voedingsproducten zijn gezond. Maar de ene soort doet je meer vet verbranden dan de andere. Kies dus de juiste voeding voor meer vet te verliezen en makkelijker af te vallen. 

Welke natuurlijke voeding doet ons meer vet verliezen en sneller afvallen?

  • Zijn rijk aan alle gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels zodat we goed blijven functioneren zonder tekorten
  • Zorgen voor een grotere spiermassa
  • Bestaan voor het grootste gedeelte uit water
  • Zijn arm aan ongezonde vetten en suiker

Meer vet kwijtraken en makkelijker afvallen vraagt ook voldoende beweging

Met gezond eten alleen zul je dus zeker niet afvallen. Dat neemt namelijk gemiddeld 70 procent van je totale gewichtsverlies voor zijn rekening. De overige 30 procent moet van meer lichaamsbeweging komen. Bewoog je tot hiertoe te weinig en heb je een zittend beroep? Ga dan zeker niet trainen zoals een topsporter. Dat heeft het tegenovergestelde effect. Je lichaam reageert. Het slaat meer vet op. Dat zal het gebruiken als energie bij eventuele tekorten. Besloot je voortaan meer te bewegen? Dan volstaat een half uurtje wandelen, fietsen, joggen of zwemmen. Eens aan dit trainingsritme aangepast nun je die inspanningen nog geleidelijk opvoeren.

Vet kwijtraken en afvallen met Havermout

Haver en havermout staan niet voor niets bovenaan onze lijst van gezonde en natuurlijke voeding om meer vet te verbranden en gewicht te verliezen. Het zijn een van de meest gezonde voedingsmiddelen die we kunnen eten om ons gewicht te verbeteren. Ze bevatten namelijk veel voedingsvezels en die geven ons snel een langdurig voldaan gevoel. Dat zorgt voor minder honger, een goede spijsvertering, gezonde darmflora en een actieve stofwisseling.

Haver en havermout houden onze bloedsuikerspiegel stabiel  

Vet kwijtspelen en afvallen met vers fruit

Ook vers fruit is gezond. Je eet het niet onbeperkt zoals groenten. Fruit bevat namelijk van nature fruitsuikers. Die zijn gelukkig veel minder nadelig dan toegevoegde suikers. Daarom eet je dagelijks best niet meer dan drie verschillende stukken fruit. Als je snel wilt afvallen maar één. Fruit dat meer vet doet verbranden en makkelijker afvallen zijn:

  • Watermeloen
  • Grapefruit
  • Alle soorten bessen
  • Steenfruit: en vooral perziken, nectarinen, abrikozen, pruimen en kersen
  • Passievruchten
  • Rabarber
  • Avocado
  • Ananas
  • Kiwi
  • Alle citrusfruit en zeker: citroenen, limoenen, sinaasappels 
  • Appels en peren

Fruit is vooral rijk aan: 

  • Vitaminen en mineralen en vooral vitamine C
  • Bètacaroteen
  • Voedingsvezels
  • Fytosterolen
  • Flavonoïden
  • Antioxidanten
  • Vitaminen
  • Mineralen

Meer vet kwijtraken en afvallen met Groene thee

Groene thee is een sterke vetverbrander. Het activeert ook onze stofwisseling waardoor we meer opgeslagen vet kwijtraken

Eieren

Eet (gekookte) eieren bij voorkeur bij je ontbijt. Twee eieren per dag geven ons een vol gevoel en zijn een belangrijke bron van eiwitten. Eieren zorgen er voor dat je overdag minder eet en je trek in ongezonde tussendoortjes vermindert en vaak zelfs verdwijnt.

Lees verder: Een gezond ontbijt met veel eiwitten en weinig koolhydraten doet je veel meer calorieën verbranden

Zelf gemaakte (groente) Soep

Eet dus nooit kant en klare soep uit blik of een pakje. Dat bevat veel vet om de smaak te verbeteren. Zelf gemaakte verse soep is rijk aan verse groenten en is caloriearm.

Meer vet kwijtraken en afvallen met vette vis

Alle soorten vis maar vooral vette vis is rijk aan gezonde onverzadigde vetten en vetzuren, vooral omega 3 vetzuren. Voeding rijk aan omega 3 vetzuren is onmisbaar voor een gezond, strak en slank lichaam. Vis met de grootste concentratie omega 3 is naast vooral wilde zalm en tonijn ook paling, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring en ansjovis. Omega 3-vetzuren:

  • Brengen ons cholesterolgehalte weer in evenwicht door de slechte cholesterol te verlagen en de gezonde te verhogen 
  • Vergroten onze spiermassa
  • Zorgen voor hormonen in evenwicht
  • Herstellen en vernieuwen onze lichaamscellen
  • Verbeteren onze bloeddruk 
  • Versterken ons immuunsysteem en vergroten onze natuurlijke weerstand. Daardoor zijn we minder vatbaar voor verkoudheden, griep, corona, ontstekingen van onze luchtwegen, bronchitis en blaasontstekingen
  • Vette vis is rijk aan de sterkte antioxidanten. Die beschermen ons tegen de vrije radicalen die onze lichaamscellen beschadigen, ons ziek maken en ons natuurlijk verouderingsproces versnellen 

Meer vet kwijtraken en sneller afvallen doe je alleen in een gezond en natuurlijk eetpatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet


Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.