Afvallen met fruit

Spread the love

Fruit past in een gezond eetpatroon, daar is ondertussen iedereen van overtuigd, en toch eten we het nog steeds veel te weinig. Maar kunnen we ook afvallen met fruit? Fruit is een belangrijke bron van alle gezonde voedingsstoffen waaronder vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten en onmisbare voedingsvezels.


Deze voedingsvezels zijn belangrijk voor onze algemene gezondheid, en zeker voor iedereen die eindelijk van zijn overgewicht definitief verlost wilt geraken.

Vezels verlengen je verzadigingsgevoel, en dat heeft op zijn beurt een gunstige invloed op je overgewicht. Met een langer leefnugezonderbuttonSTARTVANDAAGNOGMETAFVALLENverzadigd gevoel heb je minder vlug honger, waardoor je automatisch minder eet, meer vet verbrandt en gewicht verliest. 

Alle soorten fruit zijn gezond, maar welk soort fruit is het meest interessant om af te vallen?

In sommige soorten fruit vind je relatief meer  calorieën dan in andere soorten, maar in vergelijking met andere voeding is fruit arm aan calorieën. Fruit helpt je dus zeker met gezond afvallen zonder jojo effect.

Het is in de eerste plaats een gezond alternatief voor zoete, calorierijke en dus ongezonde tussendoortjes. En het zijn uitgerekend deze tussendoortjes die het grootste deel van je overgewicht voor hun rekening nemen.

Tussendoortjes zoals snoep, koek, gebak en chips barsten bovendien van de toegevoegde suikers. Ook fruit bevat suiker, namelijk fructose. Dat weegt echter lang niet op tegen de vele gezonde voedingsstoffen waaronder vooral vitaminen, mineralen en belangrijke voedingsvezels die alle fruitsoorten leveren.

Afvallen met fruit: verlengd je verzadigingsgevoel

Fruit is dus ook een belangrijke bron van voedingsvezels. Deze staan centraal in ieder gezond eetpatroon, en zijn zeker belangrijk voor iedereen die eindelijk wat aan zijn overgewicht wilt doen.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Variatie is troef, ook als je wilt afvallen met fruit
Variatie is troef, ook als je wilt afvallen met fruit

Voedingsvezels worden door je lichaam moeilijker verteerd. Dat verbruikt heel wat meer energie, waardoor je sneller afslankt.

De voedingsvezels in fruit verlengen je verzadigingsgevoel, en dat zorgt voor belangrijke voordelen. Hoe groter de concentratie aan voedingsvezels, hoe langer je honger uitblijft. Daardoor eet je automatisch minder, zal je meer vet verbranden en afvallen.

De vele dieetgoeroes die in hun ongezonde en zelfs levensgevaarlijke crash diëten de consumptie van fruit afraden, hebben het dus bij het verkeerde eind.

Gezond afvallen zonder jojo effect

De meesten willen zo vlug mogelijk van hun overgewicht verlost geraken. Om hun doel te bereiken, kiezen ze voor een crash dieet. Met zo’n crash dieet verlies je heel wat kilo’s overgewicht op een erg korte tijd.

Zo’n extreem dieet hou je is echter nooit lang vol. Eens ermee gestopt en in je oude (ongezonde) eetgewoonten hervallen, vliegen de kilo’s er weer aan. Zo weeg vlug meer dan bij de start van je veelbelovend crash dieet.

Het gewichtsverlies dat je met een crash dieet realiseert, is dus tijdelijk.

Gezond afvallen is langzaam maar zeker afvallen. Op die manier blijven de verloren kilo’s er ook definitief aan. Na een korte aanpassingsperiode van zo’n tweetal weken, hou je een gezond eetpatroon immers levenslang vol.

Blijvend afslanken doe je alleen met gezond, evenwichtig en gevarieerd eetpatroon, gecombineerd met voldoende beweging. Anders lukt het je nooit.

leefnugezonderbuttonKETTLEBELLBlijvend afvallen doe je met gezonde voeding, in combinatie met deze aangepaste oefeningen

Blijvend afslanken hangt in belangrijke mate af van het aantal calorieën dat je lichaam dagelijks naar binnen krijgt. De calorieën die het niet verbruikt, slaagt je lichaam op als vet. De maximale grens voor mannen ligt gemiddeld op 2100 calorieën per dag, voor vrouwen op 1800.

Afvallen met fruit zonder honger lijden

  • Bij de overgrote meerderheid van de diëten is het constant honger lijden en calorieën tellen. Wil je op een aangename manier afvallen en blijven genieten van wat je eet? Kies dan voor afvallen met fruit om het teveel aan calorieën gemakkelijk terug te schroeven.

Bij Afslanken met fruit word je ook nooit met een tekort aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten, eiwitten en voedingsvezels geconfronteerd.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Aardbeien bevatten weinig of geen calorieën en passen in ieder gezond eetpatroon

Eet minstens twee stukken fruit en liefst meer per dag.

Onbeperkt fruit eten is echter ook niet goed als je je overgewicht definitief kwijt wilt. Fruit bevat immers fructose op fruitsuikers dat bij een hoge concentratie door je lichaam wordt opgeslagen als…vet.

Eet daarom nooit méér dan vijf stukken fruit per dag.

Varieer daarbij zoveel mogelijk, en concentreer je niet op één soort, je favoriete fruit.

Fruit doet veel meer met je gezondheid dan vet verbranden en gewicht verliezen.

Alle soorten fruit zijn rijk aan vitamine A, B en C, waardoor je immuunsysteem wordt vergroot, en je natuurlijke weerstand versterkt. Dat maakt je meer bestand tegen allerlei aandoeningen. Je wordt dus minder ziek. Wordt je dat toch, dan duurt je genezingsproces meestal minder lang.

Welk fruit je ook eet, het is steeds een gezonde keuze.

Fruit met het kleinste aantal calorieën zijn in volgorde van min naar meer: citroen, aardbeien, kiwi, watermeloen, grapefruit, perzik,appel, peer, sinaasappel, pruim, abrikoos, meloen, druif, kers, framboos, nectarine en blauwe bessen.

In vergelijking met deze soorten fruit, zijn bananen met 114 calorieën de kampioen. Toch zijn ze met wat dikwijls wordt beweerd, géén dikmakers. Bananen zijn dan weer het fruit met de grootste concentratie aan voedingsvezels en bevatten serotonine, niet voor niets het gelukshormoon genoemd.[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]