Suikervrij eten doet je gezond afslanken

Spread the love

Suikervrij eten is super gezond, daar zijn we allemaal van overtuigd. En toch eten we allemaal teveel geraffineerde suiker. Witte suiker is nochtans  oorzaak van veel voorkomende aandoeningen. Niet in het minst van overgewicht, zwaarlijvigheid en obesitas.


En toch wordt suiker steeds aan meer en meer voedingsstoffen toegevoegd. Zelfs aan diegenen die we als gezond beschouwen zoals ontbijtgranen, brood, energierepen en – drankjes, en aan alle mogelijke frisdranken.

Wil je eindelijk iets doen aan je gezondheid, je lichaamsconditie en je overgewicht?

Waarom wacht je dan nog langer om suikervrij te eten?  

Afvallen zonder je suikerinname sterk terug te schroeven, is zinloos. Dan is afslanken onmogelijk.

Suiker zorgt er voor dat je bloedsuiker razend vlug stijgt, on onmiddellijk daarna even snel te dalen. Een constant bloedsuikerniveau  is nochtans de basis van een goede gezondheid, en een gezond streefgewicht.

Hoe minder geraffineerde witte suiker je eet, hoe meer vet je verbrandt en hoe sneller je gewicht verliest.

Een suikervrij dieet doet je niet alleen gezond afvallen zonder jojo effect. Je voelt je meteen ook gezonder, fitter, energieker en vitaler dan ooit.

Suiker is zonder twijfel één van de belangrijkste oorzaken van overgewicht, zelfs belangrijker dan teveel vet. Het teveel aan suiker wordt door je lichaam immers opgeslagen in al je spieren en lichaamsweefsels.

Suiker past niet in een gezond eetpatroon.

Geraffineerde witte suiker is bewerkt, en bevat geen gezonde voedingsstoffen. Dus geen vitaminen, mineralen en voedingsvezels. En het zijn uitgerekend deze voedingsvezels die je nodigt hebt om meer vet te verbranden en af te vallen.

Suiker vraagt veel energie om te verteren. Die energie haalt het uit de gezonde voedingsstoffen die het via je voeding naar binnen krijgt.

Suiker is een belangrijke dikmaker, zelfs belangrijker dan ongezonde, verzadigde vetten en transvetten.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”] Suikervrij eten  doet je gezond afvallen en stimuleert je gezondheid en je lichaamsconditie. Verborgen suikers zijn daarbij het gevaarlijkst. Je vindt ze zelfs in ontbijtgranen, yoghurt en fruitkaasjes

Suikervrij eten: verborgen suikers zijn het gevaarlijkst

Nog gevaarlijker zijn de verborgen suikers die meer en meer aan onze voeding worden toegevoegd. Voeding die we als gezond beschouwen zoals brood, ontbijtgranen, bewerkte voeding, kant- en klare light gerechten, en light diepvriesmaaltijden zijn op die manier oorzaak van overgewicht zonder dat we het beseffen.

Zo bevat wit brood gemiddeld tot 5% witte suiker.

Dat is ook zo met yoghurt en fruitige melkdranken. Deze barsten van de toegevoegde suikers.

Vanwege hun hoge concentratie aan toegevoegde suikers worden  ook vruchtensappen uit de supermarkt sterk afgeraden.

Suikervrij eten zorgt voor minder calorieën

Gezond afvallen doe je door je calorie- inname terug te schroeven, maar ook niet teveel. Als je minder calorieën inneemt dan je lichaam verbrandt, verlies je gewicht.

We hebben calorieën nodig. Ze leveren immers de onmisbare energie om iedere dag weer goed te functioneren. Té weinig eten is dus ongezond, en maakt afslanken moeilijk.

Vrouwen hebben minder calorieën nodig dan mannen. Bij normale fysieke inspanningen ligt de limiet voor mannen op 2100 calorieën, voor vrouwen op 2100.

Eén gram suiker is goed voor vier calorieën. Dat zijn uitsluitend lege calorieën, en die kan je lichaam best missen. Ze maken je verslaafd aan suiker. Hoe meer suikerrijke voeding je eet, hoe meer je er wilt van eten. Op die manier kom je al vlug in een vicieuze cirkel terecht, die je slechts moeizaam kunt doorbreken.

Door veel suiker te eten, geraakt je lichaam compleet in de war. Je verzadigingsgevoel wordt als het ware uitgeschakeld. Met als gevolg dat je constant met een hongergevoel rondloopt, en je dus letterlijk dag en nacht kunt eten. Met overgewicht als resultaat.

Suikervrij eten en gezond afvallen is dus een uitstekende combinatie.

Suikervrij eten en overgewicht

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”] Suikervrij eten door taart en gebakjes te vervangen door gezonde tussendoortjes, is goed voor maar liefst 25 kilo gewichtsverlies  in één jaar

Suikervrij eten doet je al vlug tot 5 kilo afvallen per maand. Dat hangt uiteraard af van de hoeveelheid suiker die je nu dagelijks eet.

Door alleen minder frisdranken en meer water of kruidenthee te drinken, kun je gemakkelijk 5 kilo afvallen in 1 maand.

Drink jij dagelijks drie tassen (kopjes) koffie mét suiker? Door koffie zonder suiker te drinken, zal je maar liefst 8 kilo afvallen in 1 jaar.

Ben je verslaafd aan snoep, koekjes en gebak? Als je je huidige vier suikerrijke koekjes of gebak per dag vervangt door gezonde tussendoortjes zoals groenten, fruit, noten, zaden, groentekiemen en/of pitten, ben je in één jaar maar liefst… 25 kilo lichaamsgewicht kwijt!

Suikervrij eten betekent niet dat je voortaan niet meer van een gebakje mag genieten. Eén dag per week zondigen mag, anders hou je zo’n suikervrij dieet nooit lang vol.

Suikervrij eten met gezonde alternatieven

Ga je voortaan suikervrij eten? Dat valt alleen maar toe te juichen. Maar hoe doe je dat, suikervrij eten?

Suikervrij eten vraagt natuurlijk een aanpassing van je eetpatroon.

Dat vraagt tijd, maar met deze tips gaat gaat suikervrij eten gemakkelijker:

  • Eet puur natuur: en zo vers mogelijk. Op die manier profiteer je maximaal van alle gezonde voedingsstoffen uit je natuurlijke voeding
  • Kijk steeds de verpakkingen na: suiker wordt niet altijd als zodanig op de etiketten van voedingswaren vermeld. Staat er basterdsuiker, dextrose, druivensuiker, fructose en/of fructrose stroop, geleisuiker, glucose en/of glucosestroop, invert suiker, kandij, kristalsuiker, maltodextrine, melasse en/of malasse stroop, rietsuiker sacharose, sucrose, of vanillesuiker op de verpakking? Dan gaat het telkens om geraffineerde witte suiker
  • Frisdranken: vervang suikerrijke frisdranken zoveel mogelijk door water. Ook koffie zonder suiker, melk en kruidenthee’s zijn toegestaan
  • Kruiden en specerijen: breng je gezonde gerechten op smaak met kruiden en specerijen zoals gember, kaneel, peper, nootmuskaat, kurkuma, saffraan, peterselie, salie, rozemarijn, tijm, laurier, dille, basilicum
  • Gezonde alternatieven voor suiker: stevia, vers fruit,  kokosbloemsuiker, palmsuiker, rauwe rietsuiker, tagatose, tagatesse, lucuma, xylitol, mesquite, yaconsiroop. Gebruik ahornesiroop, agavesiroop, gedroogde vruchten zoals dadels, en koud geslingerde honing met mate

Voeding puur natuur en zonder geraffineerde witte suiker, vind je HIER

leefnugezonderbuttonPALEORECEPTBOEK[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.