Snel afvallen zonder dieet wil iedereen, maar blijkbaar is dat toch moeilijker dan gedacht. Als je wilt afvallen moet er vooral over waken dat je alle gezonde voedingsstoffen binnen krijgt die je nodig hebt om goed te blijven functioneren. Dat is alleen mogelijk met een gezond en natuurlijk voedingspatroon met veel verse groenten, fruit, onbewerkte noten, vette vis en mager vlees. Ook in een gezond eetpatroon moet je veel geduld hebben om je gezond gewicht te bereiken en te behouden.

Is snel afvallen zonder dieet wel mogelijk en hoe pak je dit dan aan?

Probeerde je al alle mogelijke diëten die je spectaculaire resultaten beloofden maar kwam daar telkens niets van in huis? Dan ben je al die crash diëten ongetwijfeld meer dan beu. Wil je een strakke en slanke lijn zonder buikje maar weet je niet hoe eraan te beginnen?  Laat ons dan maar direct met de deur in huis vallen: (snel) afvallen lukt je nooit met om het even welk dieet. Afvallen met een blijvend effect en dus zonder jojo effect doe je alleen in een gezond en natuurlijk voedingspatroon.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Snel afvallen zonder dieet met een gezond voedingspatroon

Snel afvallen zonder dieetEen gezond en natuurlijk voedingspatroon bestaat uit veel verse groenten, fruit, mager vlees, vette vis en veel water drinken. Natuurlijke voeding bestaat uit zo weinig mogelijk ingrediënten. De meest natuurlijke voeding bestaat dus uit maximaal een ingrediënt. Als zo een gezond eetpatroon niet gecombineerd wordt met voldoende bewegen zul je ook niet je gezond gewicht bereiken, laat staan dat je het ook zult behouden.  Gezonde voeding is het belangrijkste als je je overgewicht wilt verliezen. Dat neemt gemiddeld 70 procent van je totale gewichtsverlies voor zijn rekening. De overblijvende 30 procent moet inderdaad van voldoende lichaamsbeweging komen.

Snel afvallen zonder dieet met twee kilo gewichtsverlies per maand

Afvallen met een gezonde levensstijl gaat langzaam en stap voor stap. Logisch toch want je overgewicht kwam er toch ook niet van de ene op de andere dag? Met langzaam afvallen bedoelen we gemiddeld een halve kilo per week of twee kilo per maand. Het voordeel daarvan is dat de kilo’s aan overgewicht die je zo verliest definitief wegblijven. Je moet daarvoor alleen gezond blijven eten. Na een korte aanpassingsperiode ben je zo een gezond eet- en leefpatroon met natuurlijke voeding en voldoende geweging gewoon en hou je het makkelijk levenslang vol.  Dat staat haaks op de vele crash diëten die zo streng zijn dat je ze nooit lang kunt volhouden. Eens ermee gestopt vliegen de kilo’s er sneller weer aan dan je ze met het crash dieet verloor.

snel afvallen zonder dieet

Snel en gezond afvallen zonder dieet doe je met:

  • Haalbare doelen: stel doelen die niet realistisch en niet haalbaar zijn en hou je gezonde levensstijl vol. Dat gaat veel makkelijker dan de strenge crash diëten die je niet lang volhoudt en je zeker niet doen afvallen.
  • Lang verzadigd gevoel: met een natuurlijk voedingspatroon met veel eiwitten, voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten krijg je veel voedingsvezels binnen. Die geven je een snel en lang voldaan gevoel waardoor je automatisch minder eet. Ook je trek in zoet verdwijnt zodat je volgende energie hebt om zonder honger je volgende maaltijd te bereiken.
  • Je oncontroleerbare (vr)eetbuien verdwijnen waardoor je meer gewicht verliest op korte tijd.
  • Honger als gevolg van zware inspanningen stil je met een gezond stuk fruit, 120 milliliter onbewerkte en dus natuuryoghurt en kwark, een handjevol of 25 gram onbewerkte noten, zaden en pitten, een zelf gemaakte smoothie of groentesalade of een hard gekookt ei.
  • Meerdere maar kleine eetmomenten (zes tot acht) in plaats van drie grote maaltijden.
  • Voldoende water drinken: dat zorgt niet alleen voor een langer voldaan gevoel. Water spoelt ook je lichaam schoon van alle mogelijke giftige afvalstoffen. Een zuiver lichaam zonder afvalstoffen valt makkelijker af. Drink daarom minstens 2,5 liter water per dag. Drink voor iedere maaltijd een groot glas water, zo eet je minder. Water zorgt ook voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en vermindert je vetopname.
  • Extra lichaamsbeweging: beweeg dagelijks minstens een half uurtje per dag. Wandelen, joggen, fietsen of zwemmen zijn daarvoor uitstekend. Verantwoord en gezond afvallen doe je met een combinatie van cardio en krachttraining. Werk dus ook met gewichten. 
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Dit eet of drink je best niet als je wilt afvallen

Snel afvallen zonder dieetVoeding rijk aan ongezonde verzadigde vetten en transvetten

Geraffineerde witte suiker, witte deegwaren en rijst

Snoep, koekjes, gebak, chips en kant en klare ontbijtgranen

Vette zuivel en vooral vette kaas (+48)

Alle frisdranken, ook hun lightversie

  • Witte soorten brood
  • Gefrituurde gerechten
  • Rood en bewerkt vlees: zeker als broodbeleg (charcuterie) zoals alle soorten worst, salami paté
  • Kant en klare maaktijden, ook soepen en sauzen
  • Diepvriesmaaltijden
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen doe je in een natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!  

Snel afvallen zonder dieet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!