Gezondste fruit eten doe je niet alleen om je gezondheid te stimuleren, maar ook om snel meer vet te verbranden en af te slanken.

Naast groenten, staat fruit centraal in ieder gezond eetpatroon. Zeker de gezondste fruitsoorten.

Fruit mag dan wel fruitsuiker of fructose bevatten, dat weegt lang niet op tegen de vele gezonde voedingsstoffen in fruit.

Dat levert je immers alle nodige vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten en voedingsvezels voor een gezonde spijsvertering.

Zelfs snel vermageren lukt uitstekend met gezondste fruit.

Fruit bestaat voornamelijk uit water, en is daardoor caloriearm.

Wat zijn gezondste fruit soorten om snel gewicht te verliezen?

Dankzij hun vele gezonde voedingsstoffen, helpt fruit je lang niet alleen om snel gewicht te verliezen.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Het gezondste fruit eten:

Doe ons meer vet verbranden en makkelijker afvallen

Versterkt en immuunsysteem en je natuurlijke weerstand.

Beschermt je maximaal tegen de vrije radicalen. Die dringen ons lichaam binnen, en maken ons ziek.

Verkleint aanzienlijk ons risico op veel voorkomende aandoeningen.

Vertraagt ons natuurlijk verouderingsproces vertragen.

Zorgt zo voor een jonge, stralende, en fluweelzachte huid.

Barst van de gezondste voedingsstoffen, en bezit relatief weinig calorieën.

[thrive_leads id=’36183′]

Maar wat is dan het gezondste fruit waarmee je ook snel kan afslanken?

De gezondheid van fruit hangt van verschillende factoren af.

Wetenschappers onderzochten de verschillende factoren waarmee men de voedingswaarde van fruit kan aanduiden.

Gezondste fruitOm het gezondste fruit te ontdekken, hielden ze rekening met het aantal calorieën, de aanwezigheid van suiker, voedingsvezels, antioxidanten, met het effect van fruit op je bloedsuikerspiegel, en met de concentratie aan vitamine A, B, C, E, K en met hun gehalte aan het mineraal calcium.

Voedingsvezels: zorgen voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte darmtransit of stoelgang.

Vezels verlengen tevens ons verzadigingsgevoel, waardoor we minder vlug honger hebben. Op die manier eten we automatisch minder, en vallen we sneller af

Antioxidanten: beschermen ons tegen de vrije radicalen die ons lichaam binnen dringen, ons ziek maken en ons risico op ernstige aandoeningen vergroten

Bloedsuikerspiegel: een te hoge bloedsuikerspiegel is één van de belangrijkste oorzaken van overgewicht en diabetes

Vitamine A: deze in vet oplosbare vitamine is aanwezig in alle dierlijke producten, maar vooral in orgaanvlees zoals lever en niertjes. Voedingsmiddelen afkomstig van plantaardige producten stellen je lichaam in staat deze vitamine zelf aan te maken.

Het lichaam maakt ook zelf vitamine A aan uit plantaardige producten.

Vitamine A heeft een positief effect op je huid, de ogen en verhoogt je natuurlijke weerstand

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Vitamine B: helpt tegen vermoeidheid en chronische vermoeidheid. Geeft ons extra energie en vitaliteit. Daardoor verbranden we meer vet en vallen we sneller af. Vitamine B zorgt tevens voor een sterk zenuwstelsel, en voorkomt hart- en vaatziekten

gezondste fruitVitamine C: zorgt voor meer natuurlijke weerstand

Vitamine E: beschermt onze lichaamscellen, hun celwand en lichaamsweefsels. Deze vitamine zorgt voor een gezonde stofwisseling, waardoor je snel gewicht verliest

Vitamine K: zorgt voor een goede bloedstolling en voor sterke botten

Calcium: zorgt voor sterke tanden en botten, en kan osteoporose voorkomen

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Dit gezondste fruit helpt ons bij overgewicht en diabetes

Bramen danken dit aan hun hoge concentratie aan sterke antioxidanten.

Ze bevatten weinig of geen vet, en zijn dus caloriearm.

In bramen vinden we des te meer vitamine B1, B2, B6, B11 of foliumzuur en vitamine C  en E.

Bramen zijn tevens rijk aan mineralen waaronder calcium, fosfor, magnesium, ijzer en koper.

Door hun laag caloriegehalte, de afwezigheid van vetten en hun hoge concentratie aan voedingsvezels; helpen bramen ons snel gewicht te verliezen.

Bramen zijn zelfs geschikt voor diabetici.

Gezondste fruitZe doen ons insulineniveau naar een gezonde waarde stijgen, en zorgen zo voor een constante bloedsuikerspiegel.

Een onstabiele bloedsuiker is één van de voornaamste oorzaken van diabetes.

Bramen verzachten de symptomen van slokdarmkanker en van blaaskanker.

Andere gezondheidsvoordelen van bramen: bramen zorgen voor een goede spijsvertering, een gezond darmflora en een vlotte darmtransit en helpen bij huidproblemen (acne, eczeem en psoriasis), bij jicht, diarree,  verkoudheden en griep. Darmproblemen, urineproblemen, verkoudheid en keelpijn, jicht, huidproblemen en diarree

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Het Gezondste fruit is caloriearm

Het gezondste fruit waaronder frambozen zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen waaronder vitamine C, B2, B6 en B11 of foliumzuur, E en K en aan mineralen zoals mangaan, magneseium, koper en kalium.

Hun vele sterke antioxidanten beschermen je tegen de vrije radicalen die je ziek maken en je risico op ernstige aandoeningen voorkomt.

Door al deze gezondheidsvoordelen passen frambozen in ieder gezond voedingspatroon

Frambozen zijn caloriearm. Honderd gram frambozen is goed voor amper dertig calorieën.

Andere gezondheidsvoordelen van frambozen: frambozen helpen hart- en vaatziekten en veel voorkomende oogaandoeningen waaronder grauwe staar te voorkomen.

Ze verzachten tevens de gevolgen van een chemokuur en passen dus een een dieet dat de symptomen van zo’n belastende chemokuur verzacht.

Frambozen zorgen tevens voor een gezonde bloedsomloop

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Cranberry ‘s of veenbessen

Gezondste fruitCranberry’s of veenbessen danken hun geneeskracht aan de aanwezigheid van een hoge concentratie sterke antioxidanten en.

Deze zijn het resultaat van de zure gronden waarom deze cranberry ‘s vooral worden gekweekt.

Veenbessen zijn uitzonderlijk rijk aan vitamine B5, B6, en vitamine K en aan mineralen zoals mangaan, koper, ijzer, kalium, calcium, magnesium, fosfor en zink.

Ze bevatten daar bovenop geen vet of calorieën, maar barsten van de voedingsvezels. Als je snel gewicht wil verliezen, eet je dus dagelijks een handjevol van deze cranberry ‘s.

Het eten van cranberry’s of veenbessen:

Verlagen het risico op een blaasontsteking en ontsteking van de urinewegen

Versterken je immuunsysteem en je natuurlijke weerstand

Zorgen voor een gezonde bloeddruk en voorkomen zo levensbedreigende hart- en vaatziekten

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Aardbeien ook gezond voor zwangere vrouwen

Aardbeien zijn arm aan calorieën.

Honderd gram aardbeien bevatten slechts 29 calorieën maar des te meer voedingsvezels. Geniet van dus zoveel mogelijk van hun lekkere, zoete smaak.

Gezondste fruitAardbeien passen in ieder gezond dieet en doen je snel afvallen.

Naast voedingsvezels zijn aardbeien een bron van vitamine B5, B6 en B11 of foliumzuur en vitamine C.

Verder zijn ze belangrijke leveranciers van mineralen als kalium, magnesium, mangaan en jodium.

Aardbeien: 

Dankzij de aanwezigheid van kalium zorgen aardbeien voor een gezonde bloeddruk en gezonde spieren

Aardbeien zijn rijk aan vitamine B11 of foliumzuur, onmisbaar voor zwangere vrouwen of zij die zwanger willen worden.

Foliumzuur bevordert de groei en zorgt voor de extra aanmaak van rode en witte bloedcellen

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Het gezondste fruit: Kiwi’s verlengen je verzadigingsgevoel

Gezondste fruitIn verhouding tot hun gewicht barsten kiwi’s van vitamine C en van kalium. Verder zijn kiwi’s rijk aan sterke antioxidanten en voedingsvezels.

Daardoor zorgen kiwi’s voor een langer verzadigingsgevoel en helpen je je overgewicht te bestrijden.

Kiwi’s:

Verzachten de symptomen van reuma, artrose, artritis en andere gewrichtsaandoeningen en ontstekingen

Helpen bij allerlei ademhalingsproblemen zoals astma, griep en verkoudheden

Werken sterk ontstekingsremmend en zijn doeltreffend bij de behandeling van oorontstekingen

Beschermen tegen aderverkalking en darmkanker

Makkelijker afvallen doe je alleen in een gezond eetpatroon met zoals dat van De Fitchef. Daar past uiteraard fruit bij.

Maar eet nooit meer dan drie verschillende stukken fruit vanwege de aanwezigheid van fruitsuiker.

Dit mag je verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!