Gezond avondeten om meer vet te verbranden en sneller af te vallen

Gezond avondeten bestaat vooral uit die gezonde voedingsstoffen die we overdag gebruikten om goed te kunnen functioneren. 

Het is vaak een warme maaltijd.

Die geeft je de meeste energie.

Gezond avondeten bestaat voor de helft uit groenten. Die zijn rijk aan alle vitaminen, mineralen en voedingsvezels en bevatten nauwelijks calorieën.

Wat eten we bij voorkeur ‘s avonds of tijdens een warme maaltijd om onze voorraad gezonde voedingsstoffen weer aan te vullen?

Gezond avondetenGezond avondeten bestaat zoveel mogelijk uit natuurlijke voedingsproducten :

Aardappelen

Volkorenpasta

Zilvervliesrijst

Alle mogelijke groenten met de nadruk op groene bladgroenten

Onbewerkte noten, zaden en pitten

Peulvruchten: zoals erwtjes, bonen, groentekiemen, mais, kapucijner, linzen en kikkererwten

Vette vis: en vooral wilde zalm, paling, tonijn, schol, schelvis, tarbot, heilbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring en ansjovis

Mager vlees en vooral wit vlees zoals kip en kalkoen

Gezond avondeten doet je meer opgeslagen vet verbranden, makkelijker afvallen en brengt je hormonen in evenwicht.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Met dit gezond avondeten:

Verbrand je meer opgeslagen vet

Verlies je gemakkelijker je overgewicht

Slaap je beter

Krijg je meer energie

Gezond avondeten doe je niet met:

Gezond avondetenBewerkte voeding en bewerkt vlees

Een kant en klare maaltijd

Een diepvriesmaaltijd

Suikerrijke voeding

Schadelijke e- nummers zoals chemische geur- , kleur- , smaak- en bewaarmiddelen

Kunstmatige zoetstoffen

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Gezond avondeten verbrandt overtollig vet

Gezond avondeten met natuurlijke voeding zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel waardoor je alvleesklier of pancreas minder insuline aanmaakt.

Dit hormoon regelt je metabolisme en daaraan verbonden ook je vetverbrandingsproces.

Er wordt ook extra glucagon aan. Dit hormoon verbrandt op zijn beurt je overtollig en ongezond buikvet.

Met een stabiele bloedsuikerspiegel loop je ook een kleiner risico op diabetes.

Dit doe je door volgende voedingsmiddelen zoveel mogelijk te vermijden

Geraffineerde witte suiker

Geraffineerde deegwaren en rijst 

Aardappelen: eet ze nooit meer dan driemaal per week

Geef de voorkeur aan voeding die zijn energie langzaam aan het bloed afgeeft zoals:

Gezond avondetenVeel groenten en vooral groene bladgroenten: dagelijks minstens 500 gram rauwe en gestoofde groenten

Peulvruchten: eenmaal per week

Mager en vooral wit vlees zoals kip en kalkoen

Vette vis

Onbewerkte en ongezouten niet geroosterde en ongebrande noten

Zaden en pitten

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Gezond avondeten voorkomt honger en (vr)eetbuien

Onbedwingbare (vr)eetbuien na het avondeten zijn één van de meest voorkomende oorzaken van overgewicht, ongezond buikveten een slechte nachtrust.

Deze honger en (vr) eetbuien zorgen voor grote schommelingen van je bloedsuikerspiegel.

Vreetbuien en het eten van  zoete ongezonde tussendoortjes voorkom je met een gezonde eetpatroonbestaande uit veel hoogwaardige eiwitten en voldoende gezonde vetten en (trage) koolhydraten.

Eiwitten verlengen je verzadigingsgevoel waardoor je trek in ongezonde tussendoortjes verdwijnt, je eetlust vermindert, je meer vet verbrandt.

Eiwitten vergoten je spiermassa en ook die helpen je meer vet verbranden en gemakkelijker afvallen.

Dit doe je met het eten van natuurlijke voeding als gezond avondeten zoals:

Gezond avondetenVeel groenten, peulvruchten en onbewerkte noten, zaden en pitten

Mager wit vlees: zoals kip en kalkoen

Vette vis

schaal- en schelpdieren

Eieren

Schaal- en schelpdieren: zoals mosselen, oesters, garnalen en krab

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Gezond avondeten doet je beter en langer slapen 

 

Snelle koolhydraten zoals witte deegwaren, rijst, aardappelen en suiker zorgen voor grote schommelingen in je bloedsuikerspiegel.

Je lichaam probeert deze schommelingen  onder controle te houden door zoveel mogelijk voedingsstoffen uit je bloed te halen en op te slaan.

Dat kan dan weer je bloedsuikerspiegel drastisch verlagen waardoor je slecht en te weinig slaapt.

Je bevordert je slaap daar minstens twee uur voor je naar bed gaat niets meer te eten.

Tips voor gezond avondeten:

Gezond avondeten

Eet natuurlijk en varieer zoveel mogelijk: zo geniet je maximaal van alle gezonde voedingsstoffen die je gezond avondeten bevatten

Eet geen bewerkte voeding en niet meer dan 500 gram vlees per dag. Daar is vlees als broodbeleg in meegerekend.

Eet minstens twee en best driemaal per week vette vis

Eet eenmaal per week peulvruchten

Combineer je gezond avondeten zoveel mogelijk met onbewerkte noten, zaden en pitten

Eieren zijn erg voedzaam en vooral rijk aan eiwitten 

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Kook zelf in plaats van het gebruik van diepvriesmaaltijden en kant en klare gerechten

Breng je gerechten op smaak met verse kruiden en gebruik best geen zout , 

Maak zelf je sauzen: kant en klare sauzen bevatten teveel vet

Gezond avondetenOok de manier van bereiden is belangrijk: koken, stomen, grillen en wokken genieten de voorkeur

Eet nooit meer dan drie verschillende stukken fruit per dag vanwege de aanwezigheid van fruitsuiker: heb je na je avondeten nog honger? Eet dan 120 gram natuuryoghurt met enkele stukjes vers fruit

Kauw goed en eet traag: zo geniet je van wat je eet

Afvallen doe je alleen in een gezond voedingspatroon met een gezond ontbijt, lunch of middagmaal en met gezond avondeten zoals dat van  voedingsdeskundige Richard Ridder in zijn Afslank Receptenbijbel (Gratis Webinar).

Gezond vetpercentage

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!
Door |2018-11-08T10:37:43+00:00mei 22nd, 2018|Voeding|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Reageer ook!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.