Eetlustremmers worden meer en meer gebruikt als afslankmiddel.


Verantwoord afvallen doen we door minder te eten, en voldoende te bewegen.

Dat is echter veel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Waarom zijn er dan zovelen die kampen met overgewicht? 

Om gezond gewicht te verliezen moeten we ons verzadigingsgevoel zoveel mogelijk verlengen. En dat doe je met de juiste eetlustremmers.

Die verlengen je verzadigingsgevoel en stellen je honger langer uit. 

Maar wat zijn de meest gezonde eetlustremmers die je minder doen eten, meer vet doen verbranden en makkelijker doen afvallen?

EetlustremmersOm makkelijker af te vallen zoeken we massaal naar middelen om onze eetlust te onderdrukken. 

Eetlustremmers gaan dan ook vlot over de toonbank.

Maar is het wel zo’n goed idee om met voedingssupplementen met allerlei toegevoegde stoffen om minder te eten  wel zo’n goed (lees gezond) idee?

Als je toch meer vet wilt verbranden en sneller afvallen kies je best voor natuurlijke eetlustremmers.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Maar wat de beste natuurlijke eetlustremmers?

Eetlustremmers verminderen onze eetlust.

Als je iets aan je overgewicht wilt doen moet je in de eerste plaats minder, maar niet té weinig eten. 

Als je te weinig eet reageert je lichaam door meer vet op te slaan dan het te verbranden. Dat wordt dan gebruikt bij een energietekort.

Te weinig eten zorgt ook al vlug voor een tekort aan gezonde voedingsstoffen.

Geneesmiddelen die onze eetlust tot een minimum herleiden, zijn echter sterk af te raden.

Ze zijn ook weinig doeltreffend.

Als we te weinig calorieën naar binnen krijgen, past ons lichaam zich op korte termijn aan.

Het gaat dan veel zuiniger om met de verminderde hoeveelheid energie die het ter beschikking krijgt.

Om onze reserves zoveel mogelijk aan te vullen, zet ons lichaam zoveel mogelijk energie om als lichaamsvet.

Eetlustremmers doen ons té snel afslanken.

eetlustremmersHet gewichtsverlies dat we daarmee realiseren is tijdelijk, en van erg korte duur.

Kilo’s die we langzaam kwijt spelen, komen daarentegen nooit meer terug.

Supplementen die als eetlustremmers worden verkocht zorgen voor vele nadelen.

[thrive_leads id=’36183′]

De meest voorkomende nadelen van eetlustremmende supplementen zijn:

Voedseltekorten: 

Op termijn kunnen belangrijke tekorten aan vitaminen en mineralen ontstaan

Diarree en darmklachten:

Veel van deze geneesmiddelen veroorzaken ernstige diarree en darmklachten

Verstopping:

Gebruik je toch dergelijke eetlustremmers, neem ze dan met een voldoende hoeveelheid water om verstopping te voorkomen.

Deze eetlustremmers bevatten immers kunstmatige vezelsupplementen waaronder vooral cellulose-, citrus- en gum preparaten, allen met een bijzonder slechte reputatie.

Water, groenten en fruit als natuurlijke eetlustremmers

EetlustremmersHeb je het moeilijk om minder te eten, dan kun je hulp zoeken bij natuurlijke eetlustremmers.

Dat doen we door bijvoorbeeld na iedere maaltijd veel water te drinken.

In een gezond eetpatroon gecombineerd met natuurlijke eetlustremmers passen uiteraard vooral verse groenten en fruit.

Beiden zijn vezelrijk, waardoor het veel langer duurt vooraleer we weer honger hebben.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Rauwe groenten en maximaal drie verschillende stukken fruit per dag, doen onze trek in zoete en ongezonde tussendoortjes verdwijnen.

Voor een langer verzadigingsgevoel eten we bij voorkeur voedsel rijk aan hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten, trage koolhydraten en voedingsvezels.

Vezelrijke voeding:

De meeste voedingsvezels vinden we vooral in groenten, fruit en in alle volkorenproducten.

Eiwitten als natuurlijke eetlustremmers

Eiwitten zorgen voor een maximaal verzadigingsgevoel, en spelen een hoofdrol bij onze energetische stofwisseling. Daardoor verbrand je meer met en kweek je meer spieren.

EetlustremmersSpieren zijn belangrijk als je meer vet wilt verbranden en afvallen. Ze verbruiken ook energie (calorieën) zelfs in rust.

De meest gezonde eiwitten zijn aanwezig in:

Magere soorten vlees: en vooral in kip en kalkoen

Vette vissoorten: hier denken we in de eerste plaats aan wilde zalm, paling, tonijn, schol en schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring en ansjovis

Peulvruchten: zoals bonen, erwten, groentekiemen, mais, kapucijner, linzen en kikkererwten

Alle volkorengranen en volkorenproducten: zoals in tarwe, boekweit en havermout, in alle soorten volkorenbrood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst

En in eieren

Maar lang niet alle eiwitten vergroten ons verzadigingsgevoel.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Dierlijke eiwitten genieten de voorkeur, maar zij zijn dan weer rijk aan… vetten.

De beste eiwitten vind je ook in:

EetlustremmersWild: hert, konijn, everzwijn, eens, fazant, patrijs

Zuivel: in melk, karnemelk, magere kwark, magere yoghurt en in melk kefir

Kiemgroenten: als taugé, waterkers en in lijnzaadkiemen

Zeewier: als kelp, chlorella en spirulina

In alle onbewerkte noten, zaden, en pitten

Paddenstoelen

Fruit

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

De beste natuurlijke eetlustremmers

Appelen: recent wetenschappelijk onderzoek toonde aan dat appelen passen in ieder gezond dieet. Eens verteerd produceren ze het hormoon GLP-1. Dit geeft een signaal aan je hersenen dat je verzadigd bent

Rode pepers: deze bevatten capsaicine, een stof die de pittige smaak aan peper een sterke smaak geeft en tegelijk de vetverbranding stimuleert. Rode pepers verhogen je uithoudingsvermogen.

Rode pepers verhogen je verzadigingsgevoel

EetlustremmersGroene thee: bevat catechine dat je stofwisseling extra stimuleert

Eieren: tot voor kort was de maximum hoeveelheid eieren vastgesteld op twee per week. Recent ontdekten wetenschappers dat dagelijks twee eieren eten geen enkele nadelige invloed heeft op je gewicht en je gezondheid.

Zij die dagelijks eieren eten als ontbijt verliezen tot 65 procent meer dan diegenen die weinig of geen eieren eten in dezelfde tijd

Citroen: het drinken van citroensap is volgens diëtisten een veilige en gemakkelijke manier is om af te slanken.

Het bevordert niet alleen je vetverbranding maar remt tegelijkertijd ook je hongergevoel dankzij de aanwezige pectine

Water: is ongetwijfeld de meest natuurlijke eetlustremmer

Kaneel: deze specerij legt je productie van insuline aan banden. Kaneel houdt ook je bloedsuikerspiegel onder controle en vertraagt je spijsverteringsproces

Een langer verzadigingsgevoel en minder honger krijg je in een gezond eetpatroon zoals dat van de bekende Fitchef.

Die helpt je met vele gezonde voedingstips en recepten gezond afvallen zonder het gevreesde jojo effect.

Dit mag je van verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!