Deze voeding bevat de meest hoogwaardige eiwitten om snel af te slanken zonder dieet

Hoogwaardige eiwitten doen je meer vet verbranden en snel afslanken. Zij die op een verantwoorde en dus gezonde manier meer vet willen verbranden en snel afslanken zonder het zo gevreesde jojo effect, moeten een keuze maken tussen koolhydraten en voeding met een hoge concentratie aan hoogwaardige eiwitten.

De meeste diëtisten en voedingscoaches kiezen meer en meer voor deze hoogwaardige eiwitten, waarbij de inname van koolhydraten , verzadigde vetten en transvetten zoveel mogelijk wordt teruggeschroefd.

Gezond afslanken doe je met de gezondste eiwitten.

Welke voeding bevat de meeste eiwitten, en wat doen ze met ons gewicht?

Hoogwaardige eiwitten zijn onmisbaar om gezond te functioneren. Eiwit is een belangrijke voedingsstof voor ons lichaam. Een volwassene heeft maar liefst twaalf kilo eiwitten aan boord.

Eiwitten krijgen we via onze dagelijkse voeding naar binnen. Deze zet ons lichaam om in lichaamseigen eiwitten.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Snel afslanken met hoogwaardige eiwitten

Eiwitten zijn ook belangrijk om op een verantwoorde en dus gezonde manier meer vet te verbranden en snel gewicht te verliezen.

Afvallen met een eiwitrijke voeding wil niet zeggen dat je koolhydraten voortaan volledig van je menu moet schrappen.

Kies wél voor de juiste, en dus trage koolhydraten.

Hoogwaardige eiwitten en trage koolhydraten, doen je het meeste gewicht verliezen.

Trage koolhydraten: vragen extra energie om te verteren. Dat zorgt voor een langer verzadigd gevoel, waardoor je minder vlug honger hebt, je automatisch minder eet, en sneller afvalt.

Eet dus zoveel mogelijk suikervrij,  en kies voor volkorenproducten, groenten en peulvruchten zoals erwten, bonen, groentekiezen, linzen en kikkererwten.

Met eiwitten en trage koolhydraten moet je geen honger lijden of voortdurend calorieën tellen.

Je kan blijven genieten van wat je graag eet en toch afslanken zonder het gevreesde jojo effect. Kies steeds voor hoogwaardige eiwitten.

Hoogwaardige eiwitten: deze vind je vooral in mager vlees, magere zuivelproducten en in peulvruchten.

Hoogwaardige eiwitten zorgen voor:

Voldoende energie: nodig voor het leveren van zowel lichamelijke als geestelijke inspanningen

Meer spieren: eiwitten zorgen voor meer spieren. Dat is dan ook de reden waarom eiwitrijke voeding zo populair is bij bodybuilders en beoefenaars van krachtsporten.

Minder vet: met een grotere spiermassa verbrand je meer calorieën en meer vet, waardoor je dus sneller gewicht verliest

Vernieuwing van alle lichaamsweefsels: eiwitten helpen je bij de aanmaak van alle lichaamsweefsels en houden je huid jong en stralend

Extra natuurlijke weerstand: waardoor je beter bestand bent tegen allerlei aandoeningen

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Hoogwaardige eiwitten

Er is een duidelijk verschil tussen eiwitten van dierlijke en van plantaardige oorsprong.

Voeding met eiwitten van dierlijke oorsprong vind je in: vlees, vis, in schaal- en schelpdieren, in zeevruchten en in zuivelproducten

Voeding met eiwitten van plantaardige oorsprong vind je in:  granen en in graanproducten, en in peulvruchten (bonen, erwten, groentekiemen, linzen en kikkererwten)

Eiwitten van dierlijke oorsprong: deze bevatten meer essentiële aminozuren. Die zijn belangrijk, want ons lichaam is niet in staat om deze aminozuren zelf aan te maken.

Eieren rijk aan hoogwaardige eiwitten en gezonde vetten

De meesten die snel willen afslanken, eten geen eieren omdat deze rijk zijn aan cholesterol. Dankzij hun gezonde HDH cholesterol brengen eieren je cholesterolgehalte weer in evenwicht.

Ze vergroten je verzadigingsgevoel. Daardoor zal je automatisch minder eten, meer vet verbranden en sneller afslanken.

Eieren maken ons niet dik en passen in ieder gezond voedingspatroon.

Deelnemers aan tal van wetenschappelijke onderzoeken die dagelijks twee eitjes aten, waren na twaalf weken maar liefst tien kilo aan lichaamsgewicht kwijt.

Vette vissoorten

Vette vis is rijk aan onverzadigde vetten en eiwitten.

Om maximaal van de gezondheidsvoordelen van vette vis te profiteren, raden alle diëtisten aan om minstens tweemaal (en liefst méér) per week vette vis te eten.

De gezondste vette vis: Vooral dorade, heilbot, tonijn, wilde zalm, paling, makreel, sardienen, haring en ansjovis en in minderen mate forel, genieten de voorkeur.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Magere vleessoorten

Vlees, en in de eerste plaats de magerste vleessoorten, zijn een belangrijke bron van hoogwaardige eiwitten.

Het magerste vlees:  is biefstuk,  gevolgd door kalkoenborst, struisvogelsteak, kippenborst, rundvlees en rundstoofvlees, kalfsvlees, varkenshaasje en varkens mignonette.

De magerste vleeswaren zijn: filet d’ Anvers, kalkoenham, filet de Saxe, gekookte ham, kippenham en rosbief.

De manier waarop het vlees is klaargemaakt speelt ook een belangrijke rol.

Als je vlees te lang bakt, verliest het veel water en stijgt zijn concentratie aan eiwitten.

Hoogwaardige eiwitten en alle aminozuren in quinoa

Quinoa kwam vanuit Zuid- Amerika naar ons overgewaaid, en behoort niet voor niets tot de gezondste superfoods. Quinoa zijn zaden met een hoge concentratie hoogwaardige eiwitten en gezonde vetzuren.

Verder bevat het alle essentiële aminozuren, en trage koolhydraten.

Dankzij zijn gezonde samenstelling, zorgt quinoa voor een constante bloedsuikerspiegel zonder pieken of dalen.

Daardoor zal je lichaam via de pancreas of alvleesklier minder insuline aanmaken, en meer vet verbranden.

Groenten met hoogwaardige eiwitten

Sommige groenten bevatten heel wat goede eiwitten. Dat is zeker het geval met peulvruchten zoals erwten, alle soorten bonen, kapucijners, pinda’s, groentekiemen, linzen en kikkererwten, aardappelen en maïs.

Eiwitrijke groenten en aardappelen zijn ook rijk aan trage koolhydraten.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Plantaardige eiwitten

Eiwitten van dierlijke oorsprong genieten de voorkeur, maar ook sommige plantaardige voedingsmiddelen bevatten heel wat eiwitten:

Noten: kastanjes, hazelnoten en beukennoten

Pitten: en vooral zonnebloempitten, sesampitten en pijnboompitten

Paddenstoelen: waaronder champignons, shiitakes, oesterzwammen

Seafood: zeewier, kelp, algen, chlorella, spirulina

Kiemgroenten: taugé en lijnzaadkiemen

Granen: boekweit en teff

Andere voedingsmiddelen met hoogwaardige eiwitten zijn: melk, magere kaas (+20), magere natuuryoghurt en kwark, wild, lever, vlees van gevogelte, soja, en gedroogd fruit

Jij wilt toch ook je gezondheid verbeteren en gemakkelijk afvallen met een evenwichtig en gevarieerd eetpatroon met veel eiwitten en voldoende trage koolhydraten en gezonde vetten?  

Dan zijn de vele gezonde voedingstips, aangepaste recepten en weekmenu’s uit de Afslank Receptenbijbel van  Richard Ridder beslist iets voor jou (Gratis webinar)

Gezond vetpercentage

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!
Door |2017-05-22T19:41:24+00:00mei 5th, 2015|Dieet|1 Reactie

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Eén Reactie

  1. […] met Eiwitten herstelt ook je spieren na het sporten of trainen. Hoogwaardige eiwitten zijn zelfs in staat kleine […]

Reageren kan niet meer