Te weinig water drinken oorzaak van overgewicht

Spread the love

[fusion_builder_container background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”20″ padding_bottom=”20″ padding_left=”20px” padding_right=”0″ hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_text]

Te weinig water drinken oorzaak van overgewicht

Te weinig water drinken brengt je gezondheid in gevaar. Een gebrek aan water dehydrateert immers je lichaam en dat heeft dan weer ernstige gevolgen voor je gezondheid.

Nu ontdekte men aan de University of Michingan dat langdurig te weinig water drinken oorzaak kan zijn van overgewicht, zwaarlijvigheid en zelfs van obesitas.

Dat mag eigenlijk niemand verwonderen. Voldoende water drinken is niet gezond, het ondersteunt je afslankkuur en zuivert je lichaam van allerlei giftige afvalstoffen die zich in je lichaamscellen verzamelden.

Kortom, wat doet te weinig water drinken met onze gezondheid? 

Wetenschappers aan de befaamde University of Michingan deden al heel wat grootschalig en langdurig onderzoek naar de invloed van water drinken op onze gezondheid. Ze ontdekten ze nu dat er een duidelijk verband bestaat tussen een gebrek aan vocht en te weinig water drinken, overgewicht en zelfs obesitas.

Dat het belang van voldoende water drinken niet genoeg kan onderstreept worden zegden we hier al meermaals.  Dagelijks voldoende water opnemen doe je in de eerste plaats door gezond te drinken, maar ook door vochtrijke groenten en voldoende waterrijk fruit te eten.

  • Waterrijke groenten: komkommers, waterkers, spinazie, andijvie, tomaten, wortelen, broccoli, sla en selder
  • Waterrijke fruit: Ananas, sinaasappelen, blauwe bessen, watermeloen, grapefruit, citroen, kiwi, aardbeien, cranberry ’s en druiven

Te weinig water drinkenHeb je het moeilijk om iedere dag weer voldoende water te drinken? Dan kun je dit oplossen door dagelijks een tweetal zelf gemaakte en super gezonde smoothies te drinken. Zou krijg je niet alleen extra vocht, maar ook al je favoriete fruit naar binnen. 

Te weinig water drinken oorzaak van:

  • Overgewicht
  • Een lichaam vol giftige afvalstoffen
  • Een gebrek aan concentratie
  • Vermoeidheid en chronische vermoeidheid
  • Allerlei ontstekingen waaronder blaasontstekingen
  • Hoofdpijn en migraine
  • Weinig plassen en donkere urine
  • Verhoogde prikkelbaarheid
  • Hartritmestoornissen
  • Spijsverteringsproblemen, misselijkheid en braken
  • Huidproblemen zoals puitjes, acne, eczeem en psoriasis
  • Rusteloos
  • Duizeligheid

Dagelijks voldoende water drinken zorgt niet alleen voor een betere gezondheid maar helpt je ook om af te vallen

Te weinig water drinken: hoeveel water moeten we dan drinken ?

Water doet je ook meer vet verbranden en sneller afvallen. Het geeft je immers een langer voldaan gevoel waardoor je minder snel weer honger hebt en je automatisch minder eet.  Weten hoeveel water je dagelijks moet drinken is dus wel erg belangrijk.

Diëtisten gaan ervan uit je dagelijks gemiddeld 2,5 liter water moet drinken om gedehydrateerd te worden. Ben je een echte waterdrinker? Wees dan voorzichtig, je kunt immers ook teveel water drinken. Drink daarom nooit meer dan vier liter water per dag.

Hou er rekening mee dat je ook water binnenkrijgt via je voeding, vooral met het eten van groenten en fruit. En ook koffie, thee en frisdranken bevatten een belangrijke hoeveelheid water.

Water zuivert tegelijk je lichaam van alle giftige afvalstoffen

Die toxische afvalstoffen zijn afkomstig van onze ongezonde voeding, van de vele lichaamsprocessen en van de kwaliteit van je leefomgeving. Hoe zuiverder je lichaam, hoe gemakkelijker je afvalt. Met het afbreken en afvoeren van al deze afvalstoffen, geraak je immers ook een heleboel opgeslagen lichaamsvet kwijt.

 

Een zuiver lichaam zonder afvalstoffen, doet meer opgeslagen lichaamsvet verbranden.

Water spoelt niet alleen ons lichaam schoon.

Voldoende water drinken zorgt er tevens voor dat alle gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten en voedingsvezels optimaal door je lichaam worden opgenomen.

Hoeveel water je dagelijks écht nodig hebt, hangt van verschillende factoren af. In de eerste plaats van je geslacht, maar ook je leeftijd, en van de duur en intensiteit van je geleverde inspanningen.

Mannen hebben meer vocht nodig dan vrouwen.

Een vrouwenlichaam bestaat gemiddeld voor 52% uit vocht. Bij mannen ligt dit percentage op 63%.

Vrouwen  hebben het daardoor moeilijker om hun vochtbalans in evenwicht te houden. Volgens diëtisten en voedingscoaches moet minstens 70% van al het vocht dat ons lichaam naar binnen krijgt, uit drank bestaan.

Je moet meer water drinken dan je gewoon bent:

 

  • Bij hogere temperatuur
  • Als je teveel zout eet
  • Als je teveel alcohol drinkt
  • Als je koortsig bent
  • Als je diarree hebt
  • Tijdens en/of na het sporten
  • Tijdens je zwangerschap, of als je borstvoeding geeft

Tips om gemakkelijker water te drinken:

Niet iedereen drinkt even gemakkelijk water. Heb ook jij het moeilijk om voldoende water te drinken? Dan zijn er vele hulpmiddeltjes om gemakkelijker water te drinken.

  • Water met vers fruit: je maakt de smaak van water aangenamer door er stukjes (bevroren) fruit zoals citroen, sinaasappel, limoen, kiwi, frambozen, aardbeien, bessen en muntblaadjes aan toe te voegen
  • Drink water na ieder glas wijn (bier): alcohol droogt uit. Dat extra vochtverlies moet zo vlug mogelijk aangevuld worden. Uitdroging als gevolg van teveel alcohol drinken veroorzaakt… een kater. Een glas water drinken na een kop koffie is eveneens sterk aan te bevelen.
  • Start je dag met glas lauw water: met een vleugje zelf geperst citroensap. Dat vult niet alleen je vochtreserves aan. Lauw water met citroensap drinken op je nuchtere maag brengt je metabolisme onmiddellijk op het gewenste toerental. Daardoor verbrand je meer vet en val je sneller af

Originele recepten voor je zelf gemaakte gezonde smoothie vind je uitsluitend via onderstaande website:

tE WEINIG WATER DRINKEN

 

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]