Met deze afvallen tips verbrand je meer vet en val je sneller af

Ook op de hoogte blijven van de laatste nieuwe gezondheidstips?

Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief en krijg alle nieuwtjes als eerste DIRECT in je mailbox!

[bftpro-form-start 1]

Je Naam: [bftpro-field-static name]
*Je Email: [bftpro-field-static email]

[bftpro-submit-button 1 “Aanmelden”] [bftpro-form-end 1]

Met deze afvallen tips verbrand je meer vet en val je sneller af

Afvallen  tips zijn onmisbaar voor al diegenen die op een verantwoorde manier iets aan hun overgewicht willen doen. Snel afvallen kan immers op vele manieren, en verschilt van persoon tot persoon af.  Afvallen is gebaseerd op gezond eten en voldoende bewegen. Het is ook veel meer een kwestie van een gezond eetpatroon dan van het ene dieet naar het andere over te schakelen. De meerderheid van al diegenen die van hun overgewicht wilt verlost geraken, kiest voor één van de vele crash diëten. Dat zijn niet alleen verloren inspanningen, maar tevens weggegooid geld. Een crash dieet kost je al vlug 300 euro per maand, en de resultaten zijn daar bovenop erg tijdelijk. Na je dieet vliegen de kilo’s er vlugger aan dan je ze kwijt speelde, en weeg je al vlug meer dan bij de start van je dieet. Met deze snel afvallen tips willen we je al deze ontgoochelingen besparen, en je met een gezond eetpatroon en gezond eten meer vet laten verbranden en doen afvallen zonder jojo effect.

Deze afvallen tips zijn dan ook uitsluitend gebaseerd op gezonde voeding en voldoende bewegen. Alleen zo ben je in staat af te slanken en je streefgewicht te behouden. Extreme crash diëten, erg ongezond en in vele gevallen zelfs levensgevaarlijk, laat je beter voor wat ze zijn. Ze bedreigen niet alleen je gezondheid, maar doen niets aan je overgewicht.

Ongezonde crash diëten maken alleen je bankrekening lichter.

Afslanken is niet gemakkelijk. Als dat zo moest zijn, liepen er niet zoveel mensen met overgewicht rond. Om verantwoord af te slanken zijn inspanningen nodig. Maar het resultaat mag dan wél gezien worden.

Afvallen tips: gezond eten en niet afvallen 

Je weg richting gezond streefgewicht is bezaaid met vele valkuilen. Ondanks dat je gezond eet, krijgt je lichaam toch meer calorieën naar binnen dan het gebruikt? Je gaat er wellicht van uit dat je minder, en liefst zo weinig moet eten om snel af te vallen. Wat je eet , is echter veel belangrijk dan hoeveel je eet. Je dagelijkse voeding bevat wellicht teveel ongezonde, verzadigde vetten en transvetten en is té rijk aan calorieën. Gezond eten, niet teveel en niet te weinig. Op die manier moet je uiteindelijk wel afvallen. Om je doel te bereiken, zijn deze tips voor afvallen erg belangrijk.

Afvallen tips: voldoende bewegen en toch niet afvallen

Gezond eten alleen is onvoldoende om af te vallen. Daar is ook voldoende lichaamsbeweging voor nodig. Een bezoek aan de fitness mag uiteraard, maar is niet nodig. Dagelijks een half uurtje wandelen, fietsen joggen of zwemmen volstaat. Val je ondanks je gezond eet- en leefpatroon, toch niet af? In dit geval is de kans groot dat je hormonen uit evenwicht zijn. Hormonen die een belangrijke rol spelen bij afvallen zijn cortisol en adrenaline. Is de concentratie van deze twee stresshormonen verstoord en te hoog, dan verbrand je geen vet meer, en kan je onmogelijk afvallen.

Afvallen tips: afvallen zit ook tussen je oren

Afvallen zit ook tussen je oren. Zijn je verwachtingen té hoog gespannen? Legde je de lat té hoog? Sta je iedere dag op de weegschaal? Dat zijn evenveel factoren die afvallen in de weg staan. Zo gaat afslanken té traag, waardoor je uiteindelijk je motivatie verliest en niet afvalt. Afvallen doe je stap voor stap. Twee kilo per maand afvallen is uitstekend. Op die manier blijven de verloren kilo’s meestal ook weg.

Afvallen tips: gezond eetpatroon levenslang volhouden

Gezond en blijvend afvallen zonder jojo effect, doe je niet met om het even welk dieet, maar met een gezond eetpatroon. Een dieet dat je spectaculaire resultaten beloofd; hou je nooit lang vol, en het gewichtsverlies is erg tijdelijk. Na een korte aanpassingsperiode van gemiddeld een tiental dagen, kun je een gezond eet- en leefpatroon levenslang volhouden.

Met een gezond eet- en leefpatroon, en onderstaande afvallen tips zal je ongetwijfeld je doel bereiken.

Afvallen tips: snelle koolhydraten vermijden

Wil je zo vlug mogelijk van je overgewicht verlost worden? Beperk dan zo veel mogelijk voeding rijk aan snelle koolhydraten. Deze zorgen voor snelle energie, om je razend vlug in een energie dip te doen belanden. Op die manier loop je constant met een hongergevoel rond, waardoor je letterlijk dag en nacht kunt eten. Deze snelle koolhydraten vergroten bovendien je trek in zoete, calorierijke en dus ongezonde snacks en onverantwoorde tussendoortjes. Met het overbekende gevolg: je overgewicht wordt er alleen maar groter op. Tegenover deze snelle koolhydraten, staan, jawel, trage koolhydraten. Deze verteren veel moeilijker, blijven langer in je spijsverteringsstelsel aanwezig en vragen veel meer energie om verteerd te worden. Zij doen meer vet verbranden en laten je dus sneller afvallen.

Afvallen tips: deze voeding past niet in een gezond eetpatroon:

  • Geraffineerde, witte suiker: uiteraard ook snoep, koekjes en gebak
  • Geraffineerde witte deegwaren: pasta, rijst en noedels, maar ook volkoren deegwaren
  • Brood: vooral wit brood, maar ook alle volkorenbrood
  • Frisdranken: maar ook kant en klare vruchtensappen uit de supermarkt
  • Bewerkte voeding, kant- en klare gerechten en diepvriesmaaltijden: hamburgers, pizza

Afvallen tips: eet daarom in de plaats van:

  • Brood: quinoa rijstwafels met gezonde olie (kokosolie), avocado en walnoot
  • Pasta en aardappelen: groente, quinoa en kalkoenfilet of wokgroenten met wilde zalm
  • Suikervrije snacks en tussendoortjes: zoals gezonde smoothies of een handjevol gemengde noten, ongezouten en ongebrande noten, zaden of pitten

Afvallen tips: eet uitsluitend gezonde vetten en eiwitten

Voeding met gezonde, onverzadigde vetten en hoogwaardige eiwitten verlengen je verzadigingsgevoel aanzienlijk. Je denkt minder aan eten, je hebt veel minder vlug honger, en je trek in ongezonde tussendoortjes verdwijnt. Met als gevolg dat je minder eet, meer vet verbrandt en sneller afslankt.

Afvallen tips: hoogwaardige eiwitten vind je in:

  • Mager vlees: zoals in mager rund- , varken- en in lamsvlees, in kip, kalkoen,  en in wild
  • Vette vis: wilde zalm, paling, makreel, sardienen, tonijn haring en in ansjovis
  • Schaal- en schelpdieren: garnaal, kreeft, oesters
  • Peulvruchten: alle soorten bonen (zwarte, bruine, en kidneybonen), erwten, linzen, groentekiemen en in kikkererwten
  • Noten: walnoten, amandelen, hazelnoten
  • Zaden: quinoa, amaranth, havermout

Afvallen tips: gezonde, onverzadigde vetten vind je vooral in:

  • Gezonde oliën: waaronder olijfolie, kokosolie, en palmolie
  • Roomboter
  • In noten en in zaden: walnoten, amandelen, hazelnoten, pistachenoten, chiazaad, lijnzaad, sesamzaad…
  • In alle vette vissoorten: wilde zalm, paling, tonijn, makreel, sardienen, haring en in ansjovis
  • Groenten: broccoli, spinazie, andijvie, bloemkool, witte kool, groene kool of savooikool, spruitjes, selder, komkommer, sla, paddenstoelen, tomaten, uien…

Afvallen tips: je metabolisme versnellen door meer te bewegen

Je metabolisme is stofwisseling zorgt er voor dat de calorieën die je lichaam binnen krijgt, ook verbranden. Hoe sneller je stofwisseling werkt, hoe meer vet je lichaam zal verbranden.

Je metabolisme versnellen doe je door meer te bewegen. Door te bewegen, zal je meer calorieën verbranden. Voldoende beweging zal je stofwisseling versnellen, zelfs in rust.

Je moet daarvoor zeker niet trainen als een topsporter. Een half uurtje wandelen, fietsen, joggen en/of zwemmen op je eigen tempo volstaat.

vetverliezenbanner

Door |2018-11-08T10:43:05+00:00juni 19th, 2015|Dieet, Gezond Afvallen|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com