Vet verbranden tijdens je slaap is mogelijk door overdag de juiste voeding te eten. Stimuleer ook je vetverbrandingsproces door rekening te houden met enkele eenvoudige maar wetenschappelijk bewezen tips. Een tekort aan slaap is namelijk een belangrijke oorzaak is van overgewicht en te veel en ongezond buikvet.

Wat eet je best overdag om tijdens je slaap meer vet te verbranden en makkelijker af te vallen? 

Afvallen en meer opgeslagen vet verbranden is het resultaat van minder calorieën te eten dan je er overdag verbrandt. Wil je nog meer verbranden tijdens je slaap en zo makkelijker je overgewicht kwijt spelen? Dat kan perfect door de juiste en vet verbrandende voeding te eten, meer bewegen en voldoende te slapen.

Hoe lang slapen om meer vet te verbranden?

Hoeveel we moeten slapen voor een goede gezondheid, meer vet te verbranden en makkelijker af te vallen hangt van meerdere factoren af . Vooral van ons geslacht, leeftijd, onze dagelijkse inspanningen en onze gezondheidstoestand. Algemeen wordt aangenomen dat acht uur slaap ideaal is. Maar dat geldt niet voor iedereen. Velen hebben met de helft aan slaap al genoeg terwijl anderen nooit genoeg kunnen slapen.

Nadelen van tekort aan slaap

We weten ondertussen allemaal dat te weinig slaap slecht is voor onze gezondheid. Maar nu ontdekten wetenschappers ook dat een gebrek aan voldoende slaap een veel voorkomende oorzaak is van overgewicht. Niet alleen van overgewicht, maar ook van stress. En stress is een van de grootste vijanden van een gezond gewicht. Nadelen te weinig slaap zijn:

  • Te veel buikvet: is nog ongezonder dan onderhuids vet

  • Overgewicht, zwaarlijvigheid en obesitas

  • Stress

  • Gebrek aan energie

  • Groter risico op infectieziekten, hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, hersenbloeding, depressie en diabetes

  • Vergeetachtigheid, verminderde productie en aandacht, tragere reacties

  • Ongecontroleerde emoties

  • Snellere veroudering

Hoe vet verbranden tijdens je slaap?

Meer opgeslagen vet verbranden tijdens je slaap en zo makkelijker afvallen doe je in de eerste  plaats door natuurlijk te eten met de juiste voeding. Dat is belangrijk maar niet voldoende om je doel te bereiken. Meer bewegen en voldoende slapen is even belangrijk. Dat danken we aan leptine en ghreline. Deze twee hormonen regelen onze eetlust en worden aangemaakt tijdens onze slaap.

Hoe vet verbranden tijdens je slaap: Leptine

Dit hormoon stimuleert ons verzadigingsgevoel. Hoe meer leptine we aanmaken hoe vlugger en langduriger we voldaan zijn. Dat zorgt er voor dat we minder vlug weer honger hebben, minder eten, meer opgeslagen vet verbranden en makkelijker afvallen.

Hoe vet verbranden tijdens je slaap: Ghreline 

Doet precies het tegenovergestelde van leptine. In plaats van ons verzadigingsgevoel te verlengen wekt het onze eetlust op. Onze hoeveelheid ghreline is ’s morgens bij het ontwaken het grootste en daalt naarmate de dag vordert.

Hoe vet verbranden tijdens je slaap: Ga nooit met een volle maag naar bed

Eet nooit een grote en zware maaltijd voor je gaat slapen. Tijdens onze slaap verteren we moeilijk. Je eet best niets meer vanaf twee uur voor je gaat slapen. Heb je toch nog honger of zin om iets te knabbelen? Volgens een onderzoek aan de Florida State University verbrand je meer vet voor het slapengaan met een shake met minstens 30 gram whey eiwitten. Dat herstelt je spieren. Hoe groter je spiermassa hoe meer opgeslagen vet je verliest en hoe makkelijker je afvalt, ook tijdens je slaap.

Vet verbranden tijdens je slaap voor tijdig te ontspannen 

Zo geef je stress geen kans. Ontspannen voor het slapengaan is een sterke aanrader. Stress zorgt er voor dat je moeilijk inslaapt en is ook oorzaak van slaapproblemen. Kom tot rust, lees een boek, maak een korte wandeling en las een knuffelmoment in. Zo maak je meer melatonine aan. Dit wordt niet voor niets het slaaphormoon genoemd.

Meer vet verbranden tijdens je slaap in een niet té warme slaapkamer

In een te warme slaapkamer verbrand je minder vet en val je moeilijker af. Bij een lagere slaapkamertemperatuur zorgt ons lichaam er voor dat we niet te snel afkoelen. De resultaten van een wetenschappelijke studie tonen aan dat je tot tien procent meer vet verbrandt als je slaapkamertemperatuur niet boven de 18 graden komt.

Meer vet verbranden tijdens je slaap met de juiste ademhaling

En dat is nog altijd langs je neus ademen. Op die manier wordt er meer zuurstof aangevoerd waardoor je sneller ontspant. Dat doet je beter slapen, meer vet verbranden en makkelijker afvallen. Rust en ontspanning doen je meer gewicht verliezen.

Beweeg dagelijks minstens een half uur, ook bij slecht weer 

Wandel, fiets of loop minstens een half uurtje per dag. Ook bij slecht weer en in de winter. Eens je lichaam aangepast kun je deze inspanningen verhogen. Combineer cardio met krachttraining en met spierversterkende oefeningen. Zo verbranden je spieren meer calorieën. Voor krachttraining moet je zeker niet naar de sportschool of naar de fitness. Dat doe je makkelijk thuis met een ketllebell.

Dit eet je overdag om meer vet te verbranden tijdens je slaap

Vet verbranden tijdens je slaap met citrusvruchten

Zoals sinaasappels, citroenen, limoenen, mandarijntjes, grapefruits of papaja helpen ons meer vet verbranden. Deze citrusvruchten barsten van vitamine C dat een hoofdrol speelt bij onze vetverbranding. Het verdunt ons vet waardoor het letterlijk wegsmelt.

Zuivel

In zuivel vinden we een soort eiwit dat ons helpt meer vet te verbranden tijdens je slaap. Het duurt gemiddeld acht uur om dit soort eiwit te verteren. Zo is onze spijsvertering een nacht lang actief waardoor we meer opgeslagen vet verbrandt. Om hier nog meer van te genieten eet je ’s avonds 120 gram natuuryoghurt of kwark zonder toegevoegde stoffen of drink je een glas melk.

Meer vet verbranden tijdens je slaap met hüttenkäse

Veel en zwaar eten voor het slapengaan is helemaal geen goed idee. Helemaal niets eten voor het slapengaan is dat ook. Zeker niet als je meer vet wilt verbranden en makkelijker afvallen. Een beetje hüttenkäse of smeerkaas eten voor je gaat slapen is een aanrader. Deze smeerkaas is rijk aan hoogwaardige eiwitten en bevat ook tryptofaan, een aminozuur. Dit verlengt je voldaan gevoel zodat je ’s morgens minder honger hebt en je tijdens je ontbijt niet ‘over eet’.

Meer vet verbranden tijdens je slaap met voedingsvezels

Zowel gezonde complexe koolhydraten als voedingsvezels verbeteren je metabolisme waardoor je meer vet verbrandt. Eet dagelijks havermoutpap bij je ontbijt en eet bruine rijst of quinoa als avondeten. Je zult het verschil aan je buikomtrek en op de weegschaal vlug merken.

Vet verbranden tijdens je slaap met pittige verse kruiden of specerijen 

Vooral peper en chili geven je vetverbranding een flinke boost. Chili is uitstekend in een zelf gemaakte groentesalade en doet je meer water drinken. Water geeft je een snel en langer voldaan gevoel, hydrateert je lichaam en verwijdert alle giftige afvalstoffen die zich in je lichaamsweefsels verzamelden. Een lichaam vrij van afvalstoffen verbrandt meer vet en verliest makkelijker zijn overgewicht. Andere kruiden die onze vetverbranding stimuleren zijn gember, kokos en kokosvezel, citrusvruchten, kaneel, komijnzaad, oregano, kurkuma, mosterdzaad, kruidnagel, paprikapoeder, peterselie, venkel, munt.

Meer vet verbranden tijdens je slaap door meer groene thee te drinken

Groene thee is niet alleen rijk aan gezonde voedingsstoffen. Het bezit ook thermogene eigenschappen waardoor je metabolisme actiever wordt en je meer vet verbrandt. In groene thee vinden we ook de sterkste antioxidanten en flavonoïden. Die beschermen ons tegen de vrije radicalen die onze lichaamsweefsels beschadigen en ons natuurlijk verouderingsproces versnellen.

Vet verbranden tijdens je slaap met een warme douche

Dat versnelt ons metabolisme, kalmeert, laat je vlug inslapen en zorgt voor een zalige slaap.

Meer vet verbranden met meerdere kleine maaltijden

Vervang je drie grote maaltijden door meerdere (zes of acht) kleine eetmomenten op vaste tijdstippen. Eet vooral natuurlijk, evenwichtig en gevarieerd met veel verse groenten en fruit, onbewerkte noten, zaden en pitten. Dat verbetert je spijsvertering, zorgt voor een gezonde darmflora en een regelmatige en vlotte stoelgang. Een goede spijsvertering verbrand meer opgeslagen vet en houdt je je eetlust onder controle.

Meer vet verbranden tijdens je slaap doe je in een gezond en natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet