Spieren kweken en vet verliezen doet snel afvallen

SPIEREN KWEKEN

Spieren kweken en opgeslagen lichaamsvet verbranden is de enigste manier om gemakkelijker gewicht te verliezen.


De meerderheid van zij die willen afvallen denken alleen zoveel en zo snel mogelijk vet te verliezen.

Dat doen ze meestal met een van de vele ongezonde crash diëten.

Deze focussen zich zoveel mogelijk op vet kwijtspelen. Terwijl je dus denkt goed bezig te zijn, is dat dus niet het geval. 

Zo’n dieet hou je immers nooit lang vol. Met als uiteindelijk resultaat dat het gewichtsverlies dat je ermee realiseert erg tijdelijk is.

Spieren kweken en tegelijk vet verliezen, hoe pak je dat aan?

Als je gewicht wilt verliezen, wil je in de eerste plaats zoveel mogelijk vet verbranden.

De meest populaire diëten zijn meestal de vele crash diëten. Die hou je nooit lang vol.

Afvallen doe je niet met één van de vele crash diëten.

Die zorgen ook voor spierafbouw of het tegenovergestelde van wat je nodig hebt om makkelijker af te vallen.

Gezond afvallen lukt alleen als je meer vet verbrandt en meer spieren kweekt.

Door gewicht te verliezen zie je er wil je er uiteindelijk ook strakker en beter uit.

Voor een slank en strak lichaam heb je meer spieren nodig.

Spieren zijn een van de grootste energieverbruikers van ons lichaam.

Hoe groter je spiermassa hoe meer vet je verliest en hoe meer je afvalt.

Meer opgeslagen lichaamsvet verliezen

Opgeslagen vet kwijt verliezen geraken is in principe kinderspel.

Dat doe je alleen door dagelijks minder calorieën op te nemen dan je lichaam verbrandt.

Zo dwing je je lichaam een alternatieve energiebron aan te boren om te verbranden.

De meest ideale manier om af te vallen is alleen opgeslagen lichaamsvet te verliezen.

In vele gevallen is dat dus niet het geval, en speel je tegelijk ook spieren kwijt. Toch is het niet moeilijk om tegelijk meer spieren te kweken en meer vet te verbranden.

[thrive_leads id=’36183′]

Het beste eiwitdieet is evenwichtig samengesteld met eiwitten, onverzadigde vetten en trage koolhydraten

Hoeveel koolhydraten per dag is goed om af te vallen?

Een gevarieerd eiwitdieet is onze beste garantie om ons gezond streefgewicht te bereiken en te behouden.

Je dagelijks energiebehoefte

Hoeveel calorieën heb je dagelijks nodig om meer spieren en minder vet te kweken, en toch gezond te blijven? Dat doe je gemakkelijk door je lichaamsgewicht met een bepaald getal te vermenigvuldigen afhankelijk van je levensstijl:

Bij een zittende levensstijl: vermenigvuldig je gewicht met de factor 24

Bij een matige activiteit (tot vier keer wandelen, joggen, fietsen of zwemmen per week): je lichaamsgewicht vermenigvuldigen met de factor 28

Bij intens bewegen: (tussen 5 en 7 keer per week): je lichaamsgewicht vermenigvuldigen met de factor 32

Met hoeveel calorieën verlies je opgeslagen lichaamsvet?

De meesten willen snel afvallen en eten extreem weinig.

Te weinig eten doet je op relatief korte tijd… aankomen in plaats van afvallen. 

Als je 25 procent aftrekt van je energiebehoefte ben je goed bezig en zul je afvallen zonder het gevreesde jojo effect . 

Geleidelijk afvallen is dus je beste garantie om je gezond gewicht te bereiken en te behouden.

Dit betekent dat als je onderhoud op 2500 zit je dagelijks 2000 calorieën eet om af te vallen.

Afvallen zonder het gevreesde jojo effect doe in een gezond voedingspatroon met veel eiwitten en voldoende gezonde vetten en koolhydraten. 

Voeding rijk aan gezonde en onverzadigde vetten: alle vette vissoorten, onbewerkte noten, zaden, pitten, alle oliën van plantaardige oorsprong en vooral olijf-, noten-, soja-, zonnebloem-, druivenpit-, lijnzaad-, koolzaad-, arachide- en saffloerolie.

Voeding rijk aan trage koolhydraten: dat zijn vooral alle volkorenproducten zoals volkorenbrood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst

Een gezond en gevarieerd eetpatroon voor meer spieren en minder vet bestaat uit: 

Voeding met veel hoogwaardige eiwitten: deze eiwitten zorgen niet alleen voor meer spieren, maar ook voor minder vet.  Eiwitten activeren je je metabolisme of stofwisseling waardoor je meer vet verbrandt

Hoeveelheid eiwitten per dag: 2 gram per kilo lichaamsgewicht

Voeding rijk aan hoogwaardige eiwitten: mager vlees zoals kip- en kalkoenfilet, wild, vette vis en eieren

Hoeveel gezonde vetten nodig per dag voor meer spieren en minder opgeslagen lichaamsvet: 0,8 -1,2 gram vet per kilo lichaamsgewicht per dag

Goede bronnen van gezonde vetten: plantaardige oliën, vette vis, avocado, noten, zaden en pitten

Trage koolhydraten: leveren onmisbare energie. Die wordt opgeslagen spieren, lever en in bloed. Zijn nodig om goed te functioneren, om je lichaam op de gewenste temperatuur te houden en om je zenuwstelsel te versterken

Een gram eiwit en evenveel trage koolhydraten zijn goed voor  4 calorieën. 

Gezonde voeding rijk aan trage koolhydraten zijn zeker: havermout, quinoa, boekweit, basmati rijst, bruine rijst, zilvervliesrijst en zoete aardappels

Hou er tijdens je afslankkuur rekening mee dat al je spieren behouden onmogelijk is.

Je zult altijd een deel ervan verliezen, maar beperk dit zoveel mogelijk.

Meer spieren, minder vet en makkelijker afvallen doe je met ene gezond eetpatroon zoals dat van de Fitchef.

Die helpt je met vele wetenschappelijk bewezen voedingstips en aangepaste recepten.

Dit mag je verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com