Snel 10 kilo afvallen in 1 maand wil toch iedereen en is zeker niet zo moeilijk dan het lijkt.

Je nieuw gewicht na het afslanken is veel moeilijker. Dan val je terug in je oude en ongezonde eet- en leefgewoonten en dan is het moeilijk om niet aan te komen.

Er zijn vele diëten waarmee 10 kilo afvallen in 1 maand best mogelijk is.

Je eet dan zo weinig mogelijk en vooral voeding met veel eiwitten. Vetten en koolhydraten worden achterwege gelaten.

Snel 10 kilo afvallen in 1 maand is dus best mogelijk, maar is het ook gezond?

Er zijn meer dan diëten genoeg die je zo’n spectaculair gewichtsverlies in zo’n korte tijd beloven.

Die crash diëten zijn allemaal gebaseerd op voeding met zoveel mogelijk eiwitten en zo weinig mogelijk vetten en koolhydraten.

Zowel gezonde vetten als sommige koolhydraten zijn nochtans onmisbaar om goed te blijven functioneren.

Gezonde vetten zijn onverzadigde vetten en vetzuren.

Ze zijn een belangrijke bron van energie en leveren ons alle nodige gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Vezels zijn welkom om snel af te vallen. 

Ze zorgen snel voor een maximaal verzadigingsgevoel. Je hebt dan minder honger en eet ook minder.

Over deze crash diëten bestaat geen enkele twijfel: ze doen je niet afvallen en zijn zelfs ongezond vanwege hun extreem karakter.

Crash diëten hou je immers nooit lang vol.

Maar hoe kun je dan snel 10 kilo afvallen in 1 maand?

[thrive_leads id=’36183′]

Snel 10 kilo afvallen in 1 maand: met een eiwit dieet?

Snel 10 kilo afvallen in 1 maandEr zijn veel eiwit of proteïne diëten.

Met zo’n dieet eet je uitsluitend voeding rijk aan eiwitten en meestal geen of nauwelijks gezonde vetten en koolhydraten.

Dat doet je vooral de eerste vier weken van je dieet snel en veel afvallen, tot wel 10 kilo in 1 maand.

Dat gewichtsverlies is vooral het gevolg van vochtverlies. Je verliest in deze periode weinig of geen vet.

Je vormt dan zoveel mogelijk ketonen.

Afvallen met een eiwit dieet is eenzijdig en geen aanrader.

Je krijgt relatief snel af te rekenen met een ernstig tekort aan gezonde voedingsstoffen .

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Snel 10 kilo afvallen in 1 maand: met een koolhydraatarm dieet?

Gezond en snel 10 kilo afvallen in 1 maand proberen velen met een koolhydraatarm dieet.

Om zo snel mogelijk hun gewenst gewichtsverlies te realiseren, schrappen velen meteen alle koolhydraten.

Complexe trage koolhydraten hebben we nodig voor een betere gezondheid en makkelijker afvallen.

Snel 10 kilo afvallen in 1 maand

Trage koolhydraten zorgen voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang.

Ze geven je ook een langer voldaan gevoel.

Koolhydraatarm is nochtans niet hetzelfde dan koolhydraatvrij eten. 

In een koolhydraatarm dieet eet je vooral:

Veel groenten en vooral groene bladgroenten zoals: spinazie, andijvie, sla, broccoli, alle groene koolsoorten, spruiten, paksoi, tuin- en waterkers

Fruit: maar nooit meer dan drie verschillende stukken fruit per dag vanwege de aanwezigheid van fruitsuiker.

Melk- en melkproducten: zoals natuuryoghurt en kwark

Vette vis: denk dan in de eerste plaats aan wilde zalm, paling, tonijn, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, forel, sprot, haring en ansjovis

Volkorengranen: zoals haver, zemelen, boekweit, rogge, tarwe

Volkorenproducten: alle soorten volkorenbrood, volkoren deegwaren, zilvervliesrijst en aardappelen

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Snel 10 kilo afvallen in 1 maand zonder dieet

Snel 10 kilo afvallen in 1 maandVelen denken snel 10 kilo afvallen zonder er iets voor te doen, namelijk zonder dieet of zonder te sporten.

Ze slikken dan massaal afslankpillen en vetverbranders.

Vele combineren dit met fanatiek sporten zonder het volgen van een dieet.

Dat lukt niet beiden gaan samen.

Je lichaam zuiveren van alle (giftige) afvalstoffen doet je de eerste weken gewicht verliezen.

Zonder een dieet of zonder extra beweging is dit gewichtsverlies slechts tijdelijk maar het gewichtsverlies is helaas van korte duur.

Snel 10 kilo afvallen in 1 maand met sporten

Fanatieke sporters willen hun overgewicht zo snel mogelijk kwijt. Maar hoe doe je dat, snel afvallen met alleen sporten en dus zonder een aangepast dieet?

Doe je aan duursporten zoals hardlopen of fitness dan zul je langer dan 45 minuten moeten bewegen om je eerste grammetje vet te verbranden.

Beoefenaars van krachtsporten eten veel eiwitten.

Afvallen met een eiwit dieet in combinatie met krachtsport doet je wel afslanken.

Snel 10 kilo afvallen in 1 maandMet gezond en natuurlijk eten en een juiste verhouding tussen eiwitten, vetten en koolhydraten verbrand je meer opgeslagen vet en val je makkelijker af .

Maar ook dan is voldoende beweging nodig.

Gezond en natuurlijk eten neemt 70 procent van je gewichtsverlies voor zijn rekening. De overblijvende 30 procent komt van extra beweging.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Door alleen gezond en natuurlijk te eten zul je dus nooit je opzet slagen.

Afvallen zonder jojo effect doe je alleen in een gezond eet- en leefpatroon

Snel 10 kilo afvallen in 1 maand is mogelijk maar niet aan te raden.

Zo’n extreem crash dieet hou je nooit lang vol en eens met je dieet gestopt vliegen de kilo’s er sneller aan dan je ze verloor.

Afvallen zonder jojo effect doe je alleen door gezond, natuurlijk en gevarieerd te eten en voldoende te bewegen.

Een gezond eetpatroon bestaat uit veel eiwitten, voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten.

Je eet natuurlijk met veel groenten, fruit, noten, zaden en pitten

Snel 10 kilo afvallen in 1 maandUrenlang trainen zoals een topsporter is niet nodig en heeft lang niet het juiste effect.

Een half uurtje wandelen, fietsen, joggen of zwemmen op eigen tempo volstaan.

Later kun je je inspanningen nog verhogen.

De kilo’s die je met dit gezond eet- en leefpatroon verliest ben je definitief kwijt en komen dus nooit meer terug.  

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Dit gezond voedingsschema met veel eiwitten, voldoende vetten en koolhydraten maakt afvallen zonder jojo effect perfect mogelijk

Ontbijt:

Natuurlijke ontbijtgranen zonder suiker en vetten en  + 150 milliliter amandelmelk zonder suiker

Gezond tussendoortje:

Twee koppen groene met een stuk fruit naar keuze

Lunch of middagmaal: 

Twee sneetjes volkorenbrood met twee dunne sneetjes kip-of kalkoenfilet

Gezond tussendoortje:

Snel 10 kilo afvallen in 1 maand150 milliliter (magere) natuuryoghurt of kwark zonder toevoegingen

Diner of avondmaal:

400 milliliter verse broccoli- of koolkool

Extra tips om gezond af te vallen zonder jojo effect:

Eet dagelijks 500 gram rauwe, gekookte of gestoomde groenten en varieer daarbij zoveel mogelijk

Eet wekelijks een keer peulvruchten zoals: erwten, bonen, groentekiemen, mais, kapucijner, linzen en kikkererwten. Peulvruchten barsten van eiwitten en voedingsvezels

Eet nooit meer dan drie verschillende stikken fruit per dag

Eet nooit meer dan 25 gram onbewerkte, ongezouten, niet geroosterde en ongebrande noten per dag

Vervang je drie grote maaltijden door zes of acht beperkte eetmomenten. Dat doet je meer vet verbranden

Drink minstens 2,5 liter water per dag. Groene en zwarte thee, koffie zonder melk of suiker zijn en een zelf gemaakte groene smoothie ook toegelaten 

Naast alle vernoemde voordelen zorgen voldoende eiwitten voor maximaal spierbehoud

Spieren helpen je afvallen. Ze verbruiken ook energie (calorieën) zelfs in rust en terwijl je slaapt.

Gezond afvallen zonder het gevreesde jojo effect doe je in een gezond en natuurlijk eetpatroon zoals dat van De Fitchef

Dit mag je verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!