Slank worden en blijven
Spread the love

Slank worden en blijven doe je niet met een of ander dieet. En zeker niet met een crash dieet. Dat is zo buitengewoon dat je het nooit lang kunt volhouden. Eens ermee gestopt herval je in je oude ongezonde eetgewoonten. De kilo’s vliegen er zo weer aan zodat je al vlug meer weegt dan bij de start van je dieet. Is slank worden en blijven dan onmogelijk? Niet als je het op de juiste manier aanpakt. Slank worden en blijven doe je alleen met een gezond dieet met alleen natuurlijk eten.

Wat eet je best om slank worden en blijven mogelijk te maken?

Slank worden en blijven doe je met deze Top 5 meest verkochte Vitaminen. De meerderheid wilt van zijn ongezond buikvet en overgewicht zo snel mogelijk af met een van de vele crash diëten. Dat is dus spijtig genoeg verloren geld en moeite. Met een crash dieet verlies je alleen vocht en geen vet.

Slank worden en blijven is alleen mogelijk in een gezond voedingspatroon met alleen natuurlijke voeding.

Slank worden en blijven met natuurlijke voeding

Je wilt toch ook slank worden en blijven? Eet dan voortaan alleen natuurlijke voeding. Die is rijk aan alle gezonde voedingsstoffen die je nodig hebt om goed te blijven functioneren. Natuurlijke voeding is ook caloriearm. Zo leer je ook gezond eten.  Eens aangepast hou je een natuurlijk en gezond voedingspatroon levenslang vol. De kilo’s die je met een gezond eetpatroon en natuurlijke voeding verliest, ben je definitief kwijt en komen dus nooit meer terug.

Om je aanslepend gewichtsverlies definitief op te lossen is het niet alleen belangrijk wat je eet, maar ook wat je drinkt. Dat wordt veel te vaak over het hoofd gezien.

Ongezonde en suikerrijke dranken

Die maken je even goed dik dan ongezonde voeding. Als je er niet van houdt, kun je het smakelijker maken met citroen, limoen of gember.

Door meer groenten te eten

Dit kan niet genoeg benadrukt worden. Iedereen van ons weet dit, maar eet ze nog altijd veel te weinig. Groenten bevatten alle nodige gezonde voedingsstoffen en vooral vitamine, mineralen en voedingsvezels. Ze bevatten weinig of geen calorieën, zodat je alle groenten onbeperkt mag eten met een minimum van 500 gram per dag. Je eet ze bij voorkeur rauw of gestoomd. Zo blijven ze al hun gezonde bestanddelen maximaal bewaard.

Varieer en combineer zoveel mogelijk met groenten, maar eet dagelijkse wel groene bladgroenten zoals spinazie, andijvie, sla, broccoli, alle groene koolsoorten, paksoi, Chinese kool en bloemkool, tuin- en waterkers

Slank worden en blijven met fruit (maar niet te veel)

Inderdaad, net zoals dat met groenten het geval is, zul je ook met fruit slank worden en blijven. Fruit bestaat haast uitsluitend uit water en is rijk aan gezonde voedingsstoffen. Maar dat is niet alles. Fruit bevat ook zogenaamde fruitsuikers. Als je er teveel van eet, word je ook van deze soort suiker dik. Daarom raden diëtisten aan om dagelijks nooit meer dan drie verschillende stukken fruit te eten.

  • Fruit met de kleinsten hoeveelheid calorieën zijn vooral: avocado’s, cranberry’s, frambozen, bramen, aardbeien, meloenen, pruimen, citroenen, acerola’s, perziken en papaja’s
  • Fruit met het meeste fruitsuiker: lychees, vijgen, dadels, mango’s, kersen, druiven, bananen, peren en sinaasappelen

Met meer volkorenproducten

Wil je slank worden en blijven? Kies dan voor vezelrijke producten en supplementen in plaats van geraffineerde voedingsmiddelen met veel toegevoegde suikers. Volkoren granen en volkoren producten zijn rijk aan voedingsvezels. Die verminderen je eetlust. Je honger blijft langer uit en je eet automatisch minder. Eet voortaan dus meer volkorengranen zoals haver, zemelen en tarwe

  • Voeding rijk aan volkorengranen zijn: alle soorten volkoren brood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst (bruine rijst), volkoren ontbijtgranen en muesli zonder toevoegingen en aardappelen

Slank worden en blijven door geen enkele maaltijd over te slaan

Het is niet alleen belangrijk wat je eet, maar ook hoeveel en wanneer je eet. Sla dus nooit een maaltijd over en ga nooit zonder ontbijt de deur uit. Een gezond ontbijt geeft je voldoende energie om zonder honger je volgende maaltijd te bereiken. Een gezond en eiwitrijk ontbijt bestaat ook uit voldoende gezonde vetten en koolhydraten.

Deze voedingsmiddelen horen bij een gezond ontbijt:

  • Volkoren producten: zoals havermout, twee sneetjes volkorenbrood, volkoren ontbijtgranen
  • Onbewerkte noten: die zijn ongezouten, ongebrand en niet geroosterd
  • Onbewerkte zaden en pitten
  • Zuivel en zuivelproducten: melk, natuuryoghurt en kwark met enkele stukjes vers fruit, volkorengranen en fijn gehakte noten
  • Mager broodbeleg: en vooral kip en kalkoen. Die zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten
  • Een stuk fruit
  • Een zelf gemaakte groentesalade of een smoothie 

Al deze gezonde voedingsmiddelen gebruik je ook als gezond tussendoortje.

Slank worden en blijven door voldoende water te drinken

En dat is minstens 2,5 liter per dag. Daar is ook het water bij afkomstig uit wat je eet. Water geeft je een lang verzadigd gevoel zodat je minder eet.

Daarnaast spoelt water ook je lichaam schoon van alle mogelijke giftige afvalstoffen afkomstig van onze ongezonde voeding, de vele lichaamsprocessen en van onze slechte woon- en leefomgeving.

  • Goede alternatieven voor water zijn: groene en zwarte thee en zelf gemaakte smoothies (maar niet meer dan twee per dag).

Uit de resultaten van meerdere onderzoeken bleek ook dat diegenen die voldoende water drinken ook gezonder eten met ongezonde verzadigde vetten, transvetten, suiker en zout.

Slank worden en blijven door voldoende te slapen

Slank worden en blijven doe je niet alleen door gezond te eten. Voldoende slapen is ook belangrijk. De hoeveelheid slaap hangt van meerdere factoren af en verschilt dus van persoon tot persoon. Algemeen wordt aangenomen dat gemiddeld acht uur slapen per nacht ideaal is.

Een gebrek aan slaap is een belangrijke oorzaak van overgewicht. Al slapend afvallen is dus perfect mogelijk. Terwijl je slaapt blijven je spieren energie (calorieën) verbranden.

Op dit vlak bestaat er een groot verschil tussen een crash dieet en een gezond eetpatroon.

Terwijl een ongezond en nutteloos crash dieet aan spierafbouw doet, zal een gezond eetpatroon voor meer spieren zorgen.

Slank worden en blijven door voldoende te bewegen

Gezond slank worden en blijven doe je alleen met een combinatie van natuurlijk eten en voldoende bewegen.

Een gezond voedingspatroon zorgt voor 80 procent van je gewichtsverlies. De overige 20 procent komt van voldoende beweging.

Als je dit laatste niet gewoon bent, volstaat het een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen per dag. Eens je lichaam hieraan aangepast, kun je je trainingsarbeid opvoeren.

By Redactie

Hallo,Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Optimized by Optimole