Slank worden en blijven op een gezonde manier met deze natuurlijke voeding

Slank worden en blijven

Slank worden en blijven doe je niet met een of ander dieet. En zeker niet met een crash dieet.

Dat is zo extreem dat jet het nooit lang kunt volhouden.

Eens ermee gestopt herval je in je oude ongezonde eetgewoonten. De kilo’s vliegen er zo weer aan zodat je al vlug meer weegt dan bij de start van je dieet.


Is slank worden en blijven dan onmogelijk?

Niet als je het op de juiste manier aanpakt.

Slank worden en blijven doe je alleen met een gezond dieet met alleen natuurlijk eten.

Wat eet je best om slank worden en blijven mogelijk te maken?  

Slank worden en blijven doe met je het gezond voedingspatroon van De Fitchef en deze Top 5 meest verkochte Vitamines die je helpen afvallen

De meerderheid wilt van zijn ongezond buikvet en overgewicht zo snel mogelijk af met een van de vele crash diëten. Dat is dus spijtig genoeg verloren geld en moeite.

Met een crash dieet verlies je alleen vocht en geen vet.

Slank worden en blijven is alleen mogelijk in een gezond voedingspatroon met alleen natuurlijke voeding.

Slank worden en blijven met natuurlijke voeding 

Je wilt toch ook slank worden en blijven?

Eet dan voortaan alleen natuurlijke voeding. Die is rijk aan alle gezonde voedingsstoffen die je nodig hebt om goed te blijven functioneren.

Natuurlijke voeding is ook caloriearm.

Zo leer je ook gezond eten.

Eens aangepast hou een gezond voedingspatroon levenslang vol.

De kilo’s die je met een gezond eetpatroon en natuurlijke voeding verliest ben je definitief kwijt en komen dus nooit meer terug. 

[thrive_leads id=’36183′]

Om je aanslepend gewichtsverlies definitief op te lossen is het niet alleen belangrijk wat je eet, maar ook wat je drinkt. Dat wordt veel te vaak over het hoofd gezien.

Slank worden en blijven doe met je het gezond voedingspatroon van De Fitchef en deze Top 5 meest verkochte Vitamines die je helpen afvallen

Ongezonde en suikerrijke dranken maken je even goed dik dan ongezonde voeding.

Slank worden en blijvenAls je er niet van houdt, kun je het smakelijker maken met citroen, limoen of gember.

Slank worden en blijven door meer groenten te eten

Dit kan niet genoeg benadrukt worden. Iedereen van ons weet dit, maar eet ze nog altijd veel te weinig.

Groenten bevatten alle nodige gezonde voedingsstoffen en vooral vitamine, mineralen en voedingsvezels.

Ze bevatten weinig of geen calorieën, zodat je alle groenten onbeperkt mag eten met een minimum van 500 gram per dag.

Je eet ze bij voorkeur rauw of gestoomd. Zo blijven al hun gezonde bestanddelen maximaal bewaard.

Varieer en combineer zoveel mogelijk met groenten, maar eet dagelijkse groene bladgroenten zoals: spinazie, andijvie, sla, broccoli, alle groene koolsoorten, paksoi, Chinese kool en bloemkool, tuin- en waterkers

Slank worden en blijven met fruit (maar niet teveel)

Inderdaad, net zoals dat met groenten het geval is,  zul je ook met fruit slank worden en blijven.

Fruit bestaat haast uitsluitend uit water en is rijk aan gezonde voedingsstoffen. Maar dat is niet alles.

Fruit bevat ook zogenaamde fruitsuikers. Als je er teveel van eet wordt je ook van deze soort suiker dik.

Slank worden en blijvenDaarom raden diëtisten aan om dagelijks nooit meer dan drie verschillende stukken fruit te eten.

Fruit met de kleinsten hoeveelheid calorieën is vooral: avocado, cranberry’s, frambozen, bramen, aardbeien, meloenen, pruimen, citroenen, acerola ‘s, perziken en papaja’s

Fruit met het meeste fruitsuiker: lychees, vijgen, dadels, mango’s, kersen, druiven, bananen, peren en sinaasappelen

Slank worden en blijven met volkorenproducten 

Wil je slank worden en blijven?

Kies dan voor volkorenproducten in plaats van geraffineerde voedingsmiddelen met veel  toegevoegde suikers.

Volkoren granen en volkoren producten zijn rijk aan voedingsvezels.

Die verminderen je eetlust. Je honger blijft langer uit en je eet automatisch minder.

Eet voortaan dus meer volkorengranen zoals: haver, zemelen en tarwe

Voeding rijk aan volkorengranen zijn: alle soorten volkoren brood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst (bruine rijst), volkoren ontbijtgranen en muesli zonder toevoegingen en aardappelen

Slank worden en blijven door geen enkele maaltijd over te slaan 

Het is niet alleen belangrijk wat je eet, maar ook hoeveel en wanneer je eet.

slank worden en blijvenSla dus nooit een maaltijd over en ga nooit zonder ontbijt de deur uit.

Een gezond ontbijt geeft je voldoende energie om zonder honger je volgende maaltijd te bereiken.

Een gezond ontbijt bestaat vooral uit veel eiwitten en voldoende gezonde vetten en koolhydraten.

Deze voedingsmiddelen horen bij een gezond ontbijt:

Volkoren producten: zoals havermout, twee sneetjes volkorenbrood, volkoren ontbijtgranen

Onbewerkte noten: die zijn ongezouten, ongebrand en niet geroosterd

Onbewerkte zaden en pitten

Zuivel en zuivelproducten: melk, natuuryoghurt en kwark met enkele stukjes vers fruit, volkorengranen en fijn gehakte noten

Mager broodbeleg: en vooral kip en kalkoen. Die zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten

Een stuk fruit

Een zelf gemaakte groentesalade of een smoothie 

Al deze gezonde voedingsmiddelen gebruik je ook als gezond tussendoortje.

Slank worden en blijven door voldoende water te drinken

Slank worden en blijvenEn dat is minstens 2,5 liter per dag. Daar is ook het water bij afkomstig uit wat je eet.

Water geeft je een lang verzadigd gevoel zodat je minder eet.

Daarnaast spoelt water ook je lichaam schoon van alle mogelijke giftige afvalstoffen afkomstig van onze ongezonde voeding, de vele lichaamsprocessen en van onze slechte woon- en leefomgeving.

Goede alternatieven voor water zijn: groene en zwarte thee en zelf gemaakte smoothies (maar niet meer dan twee per dag).

Uit de resultaten van meerdere onderzoeken bleek ook dat diegenen die voldoende water drinken ook gezonder eten met ongezonde verzadigde vetten, transvetten, suiker en zout.

Slank worden en blijven door voldoende te slapen 

Slank worden en blijven doe je niet alleen door gezond te eten. Voldoende slapen is ook belangrijk. De hoeveelheid slaap hangt van meerdere factoren af en verschilt dus van persoon tot persoon.

Algemeen wordt aangenomen dat gemiddeld acht uur slapen per nacht ideaal is.

Een gebrek aan slaap is een belangrijke oorzaak van overgewicht.

Al slapend afvallen is dus perfect mogelijk.

Terwijl je slaapt blijven je spieren energie (calorieën) verbranden.

Slank blijven en wordenOp dit vlak bestaat er een groot verschil tussen een crash dieet en een gezond eetpatroon.

Terwijl een ongezond en nutteloos crash dieet aan spierafbouw doet zal een gezond eetpatroon voor meer spieren zorgen.

Hoe groter je spiermassa hoe meer vet je verbrandt. 

Slank worden en blijven door voldoende te bewegen 

Gezond slank worden en blijven doe je alleen met een combinatie van natuurlijk eten en voldoende bewegen.

Een gezond voedingspatroon zorgt voor 80 procent van je gewichtsverlies. De overige 20 procent komt van voldoende beweging.

Als je dit laatste niet gewoon bent, volstaat het een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen per dag.

Eens je lichaam hieraan aangepast, kun je je trainingsarbeid opvoeren.

Slank worden en blijven doe je alleen in een gezond eetpatroon en zeker met dat van De Fitchef.

Dit mag je verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.