Gezonde voeding tips helpen onze gezondheid verbeteren en gemakkelijker af te vallen. Ze zorgen voor voldoende gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, eiwitten, sterke antioxidanten en voedingsvezels. 

Op die manier worden je nooit geconfronteerd met een tekort aan deze stoffen. Te weinig gezonde voedingsstoffen is schadelijk voor onze gezondheid en maakt afvallen niet alleen moeilijker, maar uiteindelijk zelfs onmogelijk.

Wat zijn de beste gezonde voeding tips voor een gezond, strak en slank lichaam?

Je gezondheid verbeteren, meer vet verbranden en gemakkelijker afvallen is alleen mogelijk in een gezond eetpatroon met uitsluitend natuurlijke voeding.

Het is de eerste en belangrijkste stap naar een strakker en slanker lichaam.

Maar gezond eten alleen volstaat niet om je streefgewicht te bereiken.

Gezond, evenwichtig en gevarieerd eten neemt wel het grootste deel van je gewichtsverlies voor zijn rekening, namelijk 70 procent.

Gezonde voeding tipsDe overblijvende 30 procent realiseer je door dagelijks meer te bewegen. Met extreme en ongezonde crash diëten die je onmogelijk lang kunt volhouden, honger lijden en constant calorieën tellen zul je niet meer vet verbranden en dus ook niet afvallen.

Afvallen moet aangenaam blijven.

Je moet kunnen blijven genieten van wat je eet. In het andere geval is afvallen gedoemd om te mislukken.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Gezonde voeding tips die je helpen verantwoord af te vallen.

Gezonde voeding tips om af te vallen: start je dag met dit vet verbrandend drankje: drink bij het ontwaken en dus voor je ontbijt een groot glas lauw water met zelf geperst citroensap. Dat brengt je vetverbrandingsproces onmiddellijk op gang zodat je meer opgeslagen vet verbrandt

Gezonde voeding tips: sla geen enkele maaltijd over en neem een gezond ontbijt: ga nooit zonder gezond ontbijt de deur uit. Het is een van de belangrijkste maaltijden van de dag. Met een gezond ontbijt heb je de rest van de dag minder honger en trek in zoete en ongezond tussendoortjes.

Een gezond ontbijt bestaat bijvoorbeeld uit twee sneetjes volkorenbrood, magere kaas (+20) magere natuuryoghurt en kwark zonder toevoegingen, havermout en vooral warme havermoutpap, een stuk fruit of een zelf gemaakte gezonde smoothie, groene thee of koffie zonder melk en suiker

Gezonde voedingstipGezonde voeding tips: eet veel groenten: en minstens 300 gram of een half gevuld bord per dag. Groenten bevatten weinig of geen calorieën maar des te meer gezonde voedingsstoffen. Ze zorgen snel voor een voldaan gevoel waardoor je minder honger hebt en automatisch minder eet. Groenten zijn ook rijk aan voedingsvezels. Die activeren je metabolisme of stofwisseling waardoor je meer opgeslagen vet verbrandt

Varieer zoveel mogelijk en geef de voorkeur aan eiwitrijke groenten: zoals groene bladgroenten (spinazie, andijvie, sla, broccoli, alle groene koolsoorten, tuin- en waterkers), peulvruchten (erwten, bonen, groentekiemen, kapucijner, linzen en kikkererwten) en zoete aardappelen.

 

Gezonde voeding tips: eet dagelijks fruit maar nooit meer dan drie verschillende stukken per dag vanwege de aanwezigheid van fruitsuiker. De nadelen van fruitsuiker wegen gelukkig niet op tegen de vele voordelen van fruit

Gezonde voeding tips: eet tweemaal per week vette vis: geef daarbij voorrang aan wilde zalm, paling, tonijn, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, haring en ansjovis.

Vooral vette vis barst van de gezonde vetzuren en vooral omega 3. Deze gezonde vis vetzuren geven je meer energie krijgt en verkleinen ze risico op aderverkalking, hart- en vaatziekten, verstoorde hormonen, teveel slechte LDL cholesterol, hoge bloeddruk, veel voorkomende soorten kanker en diabetes

Gezonde voeding tips: eet meer zoete aardappelen (bataat): zoete aardappelen bevat grote hoeveelheden voedingsvezels. Die geven je snel een voldaan gevoel waardoor je minder honger hebt en automatisch minder eet. Voedingsvezels voorzien je tegelijk van alle nodige gezonde voedingsstoffen

Gezonde voeding tip: eet uitsluitend volkorenbrood: witte soorten brood vertragen je spijsvertering waardoor je minder opgeslagen vet verliest. Alle soorten wit brood bevat ook veel snelle koolhydraten (suiker), je meer vet opslaat en dus aankomt in plaats van je overgewicht te verliezen.

Vervang wit brood door alle soorten volkorenbrood.

Gezonde voeding tips: drink voldoende water: gemiddeld zo’n 2,5 liter per dag. Dat geeft je vlug een voldaan gevoel en spoelt je lichaam schoon van alle giftige afvalstoffen. Een zuiver lichaam zal gemakkelijker afvallen.

Goede alternatieven voor water zijn zelf gemaakte gezonde smoothies en groene thee 

Gezonde voeding tipsGezonde voeding tips: eet geen gefrituurde gerechten: ze zijn een belangrijke oorzaak van overgewicht

Eet ook zo weinig mogelijk kant en klare gerechten en diepvriesmaaltijden: die bevatten hoge concentraties toegevoegde suikers en vetten

Stomen is de meest gezonde manier om je gerechten te bereiden

Gezonde voeding tips: eet meer wit vlees: en vooral kip en kalkoen in plaats van rood en bewerkt vlees. Eet maximaal 500 gram rood en bewerkt vlees… PER WEEK.

Gezonde voeding tips: drink zo weinig mogelijk kant en klare fruit- en vruchtensappen uit de supermarkt:  die barsten van de toegevoegde suikers

Gezonde voeding tips: beperk de consumptie van alcohol en van alcoholische dranken zoveel mogelijk

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Een gezond en gevarieerd eetpatroon voor een gezond, strak en slank lichaam is ongetwijfeld dat van de Fitchef

Wat je kunt verwachten:

FitChef is het eerste ‘echte’ en dus gedrukte boek van voedingscoach Mark Van Oostenrijck. Het is bestemt voor iedereen die fit wil worden en blijven en op een gezonde manier zijn overgewicht wilt verleizen

Het boek geeft veel en goed onderbouwde informatie over wat ons lichaam nodig heeft en hoe je je eten daarop afstemt

De gerechten bevatten relatief veel eiwit:  dat zorgt voor een lang verzadigd gevoel en meer spieren. De hoeveelheid vet en koolhydraten is verhoudingsgewijs minder dan gewoonlijk. Alle recepten zijn eenvoudig klaar te maken met natuurlijke ingrediënten uit de supermarkt.

olijven

 

 

 

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!