Natuurlijke voedingsmiddelen zijn je beste garantie voor en goede gezondheid. Ze zijn rijk aan alle gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en vooral voedingsvezels. Die geven je snel een langdurig verzadigd gevoel waardoor je minder snel weer honger hebt en dus makkelijker je overgewicht verliest. Natuurlijke voedingsmiddelen bevatten daar boven op weinig of geen calorieën. Ook dat is belangrijk voor een gezond gewicht zonder het gevreesde jojo effect.

Welke natuurlijke voedingsmiddelen eet je best voor minder honger als je makkelijker wilt afvallen?

Velen kampen met honger tussen twee maaltijden. Dat staat afvallen vaak in de weg. Voedingsvezels kunnen daar aan verhelpen. De meeste vezels vind je in natuurlijke voedingsmiddelen. Naast voedingsvezels zijn deze ook rijk aan vitaminen en mineralen zodat je ook je gezondheid verbeteren.

Volwaardige basisvoeding is best zo natuurlijk mogelijk

Natuurlijke voedingsmiddelenOnze moderne voeding is steeds armer aan gezonde nutriënten en bevat meer en meer toegevoegde stoffen. Naast toegevoegde suikers en vetten zijn dat allerlei geur- , kleur- , smaak en bewaarstoffen of de bekende E- nummers. Ze schaden onze gezondheid en zijn een belangrijke oorzaak van overgewicht. Ze maken afvallen steeds moeilijker. Wanneer je iets aan je overgewicht wilt doen vervang je ze best door natuurlijke voedingsmiddelen.

Een volwaardige basisvoeding

Die bestaat zoveel mogelijk uit onbewerkte van onbewerkte voedingsproducten. Die bevatten de juiste voedingsstoffen nodig voor een goede stofwisseling en vetverbranding.  Natuurlijke voeding is puur natuur. De meest natuurlijke voedingsmiddelen hebben maar één bestanddeel. mogelijk ingrediënten

Zelfgenezend vermogen

Als gevolg van ons ongezond voedingspatroon verloren we ons zelfgenezend vermogen. Met natuurlijke voeding kunnen we dit herstellen. Denk hierbij in de eerste plaats aan verse groenten en fruit, aan ongezouten, niet geroosterde en ongebranden noten, zaden en pitten, volkorenproducten, vette vis en eieren. Ook  mager vlees hoort hierbij. Dat is in de eerste plaats kip en kalkoen maar ook rosbief en magere biefstuk afkomstig van uitsluitend met gras gevoederde dieren. Ze zorgen voor minder honger en verhogen je energie.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Meer natuurlijke weerstand

Natuurlijke voeding verbetert onze gezondheid. Het versterkt je immuunsysteem en verhoogt je natuurlijke weerstand. Zo loop je minder risico op verkoudheden, griep en infecties van je luchtwegen zoals bronchitis.

Natuurlijke voedingsmiddelen met de juiste voedingsvezels

Voor een betere gezondheid en makkelijker afvallen is het kiezen van de juiste vezelrijke voedingsmiddelen erg belangrijk. Velen bevatten namelijk te veel ongezonde verzadigde vetten en zijn rijk aan calorieën. Voor een maximaal verzadigingsgevoel en minder honger kies je deze natuurlijke voedingsmiddelen:

Radijzen

Natuurlijke voedingsmiddelenRadijzen hebben een hoge voedingswaarde, veel voedingsvezels en alle gezonde voedingsstoffen aanboord om gezond te functioneren. Ze bevatten nauwelijks calorieën zodat ze uitstekend zijn voor al diegenen die iets aan hun overgewicht willen doen. Radijsjes :

  • Verbeteren je leverfunctie
  • Brengen meer zuurstof in je bloed en beschermen je rode bloedcellen
  • Helpen bij pijnlijke infecties aan onze urinewegen
  • Werken sterk vochtafdrijvend en antibacterieel
  • Stimuleren je vetverbranding en doen je makkelijker afvallen
  • Helpen bij aderverkalking en hart- en vaatziekten
  • Verlagen je bloeddruk
  • Zorgen voor een jonge, zachte en stralende huid zonder ouderdomsvlekjes, rimpels en kraaienpootjes
  • Versterken je immuunsysteem en verhogen je natuurlijke weerstand waardoor de kans op verkoudheden, griep en infecties van je luchtwegen zoals bronchitis aanzienlijk verkleint.
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

KikkererwtenKikkererwten maken samen met erwten, bonen, groentekiemen, mais,, kapucijner en linzen deel uit van de peulvruchten. Naast alle gezonde voedingsmiddelen barsten alle soorten peulvruchten van hoogwaardige eiwitten en voedingsvezels.

Veel hoogwaardige eiwitten

Ieder gezond eetpatroon om makkelijker af te vallen is gebaseerd op veel eiwitten en voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten. Diëtisten raden ons dan ook niet voor niets aan om wekelijks minstens een keer peulvruchten op het menu te plaatsen.  Je eet kikkererwten als groente, in soep en in zelf gemaakte salades en als gezond tussendoortje. Peulvruchten zoals kikkererwten zijn ook uitstekende vleesvervangers.

Natuurlijke voedingsmiddelen: Guave

Natuurlijke voedingsmiddelenGuave is een heerlijke tropische vrucht rijk aan vitaminen (A, B1, B2, B3, B6, C, D en K), aan  mineralen zoals natrium, kalium, calcium,  magnesium, fosfor, ijzer, koper, selenium en zink en voedingsvezels. Guave bevat slechts 45 calorieën. Deze vrucht past dan ook uitstekend in een zelf gemaakte smoothie met veel groenten en enkele stukjes vers fruit zoals bessen, citrusvruchten, aardbeien, frambozen en ananas . Hou je van een romige smoothie? Gebruik dan natuuryoghurt of kwark zonder toevoegingen.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Natuurlijke voedingsmiddelen: Peren

Met maar 85 calorieën maar liefst vijf gram voedingsvezels zijn peren een gezond tussendoortje. Peren zijn sappig, verfrissend en hebben veel smaak. Ze hebben ook een hoge voedingswaarde met veel vezels, vitaminen (A, B1, B2, B3, B5, B6, B11 (foliumzuur), C, E en K) en mineralen zoals natrium, kalium, calcium, magnesium, fosfor, ijzer, jodium, koper, selenium en zink. De meeste vezels en vetzuren zitten in de schil en hebben een gunstig effect op de gezondheid van je bloed. Verder helpen peren tegen pijnlijke nierstenen, zorgen ze voor een goede spijsvertering en een gezonde darmflora en brengen dankzij hun oplosbare vezels je cholesterolgehalte in evenwicht.  Ze zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel en zorgen voor een snel en langdurig voldaan gevoel zodat je minder eet en afvalt. Eet geen overrijpe peren. Dan bevatten ze vaak teveel suiker.

Selderij

Is een veelzijdige groenten met slechts zes calorieën, veel voedingsvezels en weinig calorieën. Selderij gebruik je als groente, in soep of in een zelf gemaakte smoothie en zelfs in een omelet als een eiwitrijk en gezond ontbijt. Selderij past uitstekend in deegwaren en is ook rauw erg smaakvol. Dankzij zijn vele vitaminen en mineralen helpt selderij tegen infecties en blaasontstekingen, hoge bloeddruk, een te hoog cholesterolgehalte, oedeem of vochtophoping, menstruatieklachten, verlaagt een hoge bloeddruk, vertraagt je natuurlijk verouderingsproces en zorgt voor een frisse adem.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Natuurlijke voedingsmiddelen: Spinazie

Spinazie is uitzonderlijk rijk aan voedingsvezels en aan ijzer en bevat slechts 41 calorieën per 100 gram. Ze maakt dan ook deel uit van ieder gezond eetpatroon, zeker als je gewicht wilt verliezen. Spinazie verbetert je bloeddruk, helpt bij aderverkalking en zorgt voor meer energie. Je verwerkt spinazie in je zelf gemaakte groene smoothie en groentesalades. Het laat zich uitstekend combineren met alle soorten noten in een omelet als gezond ontbijt.

Bloemkool

BloemkoolDeze veelzijdige groente bevat 2,5 gram vezels, 2 gram eiwit en slechts 25 calorieën per portie. Bloemkool eet je rauw als gezond tussendoortje en als puree. We gebruiken het ook steeds meer als een gezonde pizzabodem in curry’s, hartige taarten, als ontbijtpap of als gezond alternatief voor rijst en couscous. Geroosterd uit de oven heeft een bloemkool meer smaak dan gekookt.  Bloemkool is rijk aan sterke antioxidanten.

Gezondheidsvoordelen

Die beschermen ons tegen de vrije radicalen die onze lichaamscellen beschadigen, ons ziek maken en ons natuurlijk verouderingsproces versnellen. Bloemkool werkt sterk ontstekingsremmend en  beschermt tegen prostaat- en borstkanker. Bloemkool kook je best niet in water. Gestoomd blijven de meeste micronutriënten behouden.

Broccoli

Deze groente maakt deel uit van de kruisbloemigen waarbij ook bloemkool hoort.  Broccoli eet je even goed rauw als gekookt en gestoomd. Wokken of roosteren kan even goed. Broccoli is uitstekend in ovenschotels, pastasaus en stamppot. Deze groente helpt bij maagzweren en versterkt je leverfunctie. Deze populaire groenten werkt daar boven op sterk  ontstekingsremmend en brengt je cholesterolgehalte in evenwicht. Een kopje broccoliroosjes bevat 2,4 gram vezels, 2,5 gram eiwit en weinig of geen calorieën.

PalmhartPalmhart is het binnenste gedeelte van een jonge palmboom en bij ons bijna uitsluitend verkrijgbaar in blik. Ze zijn vooral afkomstig uit Brazilië waar ze veel worden gegeten. Palmharten zijn zacht en mild van smaak. Op dit vlak zijn ze vergelijkbaar met asperges en artisjokken. Honderd gram van deze groenten zijn goed voor vier gram vezels en bevatten weinig of geen calorieën.  Je verwerkt ze in al je zelf gemaakte salades.

Meer vet verbranden en makkelijker afvallen doe je alleen in een gezond en natuurlijk eetpatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!