Natuurlijke visolie of visoliecapsules om onze gezondheid en gewicht te verbeteren?

Spread the love

Natuurlijke visolie is olie die we terugvinden in natuurlijke voeding en vooral in vette vissoorten. Er wordt ons niet voor niets aangeraden wekelijks minstens tweemaal vis op het menu te plaatsen. 

Omdat ze te weinig vis eten en toch gezond willen leven grijpen velen naar visoliecapsules. Dat is een voedingssupplement op basis van visolie en is dit zo gezond als natuurlijke visolie?


Wat is het gezondste natuurlijke visolie of visoliecapsules?  

Om onze gezondheid te verbeteren of ons overgewicht definitief kwijt te spelen eten velen vetvrij. Ze denken zo goed bezig te zijn, maar dat is dus niet zo. Het ene soort vet is het andere niet.

Verzadigde vetten en zeker transvetten zijn ongezond en eten we best zo weinig mogelijk.

En toch zijn vetten onmisbaar als bron van energie. Onverzadigde vetten en vooral vetzuren zoals omega 3 zijn de meest gezonde leveranciers van deze onmisbare vetten.

We moeten dagelijks voldoende gezonde vetten eten voor:

  • Een goede lichamelijke en mentale gezondheid
  • Meer opgeslagen lichaamsvet en ongezond buikvet te verbranden

Als we ons gezond streefgewicht willen bereiken én behouden moeten we voldoende… gezonde vetten eten.

[fusion_button link=”https://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831″ color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren![/fusion_button]

Vetzuren als bouwstenen van vet

Vetzuren zijn de bouwstenen van alle soorten vet, zowel van ongezonde als van gezonde vetten:

  • Ongezonde verzadigde vetten: deze vinden we vooral in dierlijke producten zoals vette zuivel, vette kaas (+48),  worst, vet vlees en in volle melkproducten. In snoep, koekjes en gebak is ook heel wat verzadigd vet aanwezig
  • Transvetten: zijn nog veel ongezonder dan verzadigd vet. Ze zijn vooral aanwezig in en verhogen aanzienlijk ons risico op aderverkalking, hart- en vaatziekten, een verstoort cholesterolgehalte, hoge bloeddruk en diabetes
  • Meervoudige gezonde onverzadigde vetzuren: zoals natuurlijke visolie en alle plantaardige oliën zoals lijnzaadolie, hennepzaad- , koolzaad- , tarwekiem- , soja- , olijf- en walnootolie

Deze meervoudige onverzadigde vetzuren noemt men ook essentiële vetzuren. Dat betekent dat ons lichaam deze onmogelijk kan aanmaken en we die uit onze dagelijkse voeding moeten halen.

Onze moderne en meestal ongezonde voeding bevatten veel ongezonde verzadigde vetten en vetzuren en is des te armer aan deze gezonde vetzuren zoals natuurlijke visolie.

Gezonde onverzadigde vetzuren zijn in grote hoeveelheden aanwezig in natuurlijke visolie. 

Meervoudige onverzadigde vetzuren kunnen we indelen in drie soorten, namelijk:

  • Omega 3 vetzuren
  • Omega 6 vetzuren
  • Omega 9 vetzuren

Deze vetzuren zijn niet in dezelfde hoeveelheden in ons voeding aanwezig. Zo hebben we een groot tekort aan omega-3 vetzuren in vergelijking tot de omega-6 vetzuren en en de ongezonde verzadigde vetten.

Deze omega 3 vetzuren vinden we in natuurlijke visolie.

In plantaardige voeding vinden we deze omega 3 vetzuren vooral in onbewerkte en dus ongezouten, niet geroosterde en ongebrande noten, zaden, en pitten.

Ons lichaam zet deze omega 3 vetzuren om in DHA en EPA .

[fusion_button link=”https://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831″ color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren![/fusion_button]

Dit doet natuurlijke visolie met je gezondheid 

Natuurlijke visolie doet je meer vet verbranden en makkelijker afvallen

Natuurlijke visolie is dus rijk aan omega 3 vetzuren en deze zorgen er voor dat je meer vet verliest en makkelijker afvalt. Natuurlijke visolie activeert immers je vetopslag en je vetverbrandingsproces.

Het activeert je metabolisme of stofwisseling waardoor natuurlijke visolie verhindert dat er teveel lichaamsvet in je lichaamscellen wordt opgeslagen.

Natuurlijke visolie is een uitstekende ontstekingsremmer

Omega 3 uit natuurlijke visolie bevat werken sterk ontstekingsremmend. Deze ontstekingen ontstaan vooral rond je organen en brengen onze gezondheid ernstig in gevaar.

Deze ontstekingen zijn een belangrijke oorzaak van:

  • Aderverkalking
  • Hart- en vaatziekten
  • Spier- en gewrichtspijn
  • Rug- en nekpijn

Natuurlijke visolie zorgt voor een betere bloedcirculatie en een gezonde bloeddruk

Omega 3 vetzuren uit natuurlijke visolie bevat zowel de stoffen EPA en DHA. Beiden stimuleren onze gezondheid en verbeteren onze bloedcirculatie en onze bloeddruk.

Ze zorgen ook voor de afbraak  van een bepaald stofje dat bloedpropjes veroorzaakt. Dat beschermt je tegen hart- en vaatziekten zoals een hersen- en hartinfarct.

Natuurlijke visolie bevordert de groei

Omega 3 uit natuurlijke visolie zorgt voor meer energie en bevordert de groei. Op die manier worden je opgenomen calorieën efficiënter gebruikt waardoor je er ook meer zult verbranden.

Natuurlijke visolie zorgt ook voor een stabiele bloedsuikerspiegel  en verhoogt je insuline gevoeligheid.

Je pancreas of alvleesklier maakt daardoor minder insuline aan waardoor je meer opgeslagen lichaamsvet verbrandt. Zo heeft natuurlijke visolie en omega 3 vetzuren ook een gunstige invloed op diabetes 2. Natuurlijke visolie zorgt ook voor een betere opname van in vet oplosbare vitaminen.

Natuurlijk visolie beschermt je tegen stress en depressie

[fusion_button link=”https://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831″ color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren![/fusion_button]

Natuurlijke visolie en omega 3 vetzuren verminderen de aanmaak van onze stress hormonen. Dat beschermt je tegen:

  • Angst, stress en depressie
  • Verhoogde prikkelbaarheid
  • Stemmingswisselingen

Natuurlijke visolie zorgt voor een hogere aanmaak van serotonine. Dat wordt niet voor niets hét gelukshormoon genoemd.  Serotonine heeft een gunstig effect op je humeur.

Natuurlijke visolie en omega 3 versterkt je zenuwstelsel en zorgt voor een betere concentratie

Natuurlijke visolie en omega 3 visolie versterkt je zenuwstelsel en verbetert je concentratie. Het beschermt je ook tegen:

  • De Ziekte van Alzheimer
  • Parkinson
  • Dementie
  • Geheugenverlies 

Natuurlijke visolie en omega 3 vetzuren:

  • Verkleinen de kans op darm- , borst- en prostaatkanker
  • Vertragen ons natuurlijk verouderingsproces en zorgen zo voor een strakke en jonge huid
  • Versterken ons immuunsysteem en verhogen onze natuurlijke weerstand: daardoor zijn we minder vatbaar voor allerlei aandoeningen en vooral voor verkoudheden, griep en infecties van onze luchtwegen zoals bronchitis

Conclusie: Verkies steeds natuurlijke visolie boven visoliecapsules

Zorg dat je genoeg omega-3 vetzuren binnenkrijgt. Om je concentratie aan gezonde omega 3 vetzuren te verhogen geef je de voorkeur aan natuurlijke visolie door minstens tweemaal per week vette vis zoals wilde zalm, paling, tonijn, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, haring en ansjovis te eten.

Visoliecapsules kunnen een goede aanvulling zijn maar als je gezond, evenwichtig en gevarieerd eet zijn die zeker niet nodig.

Je gezondheid en je gewicht verbeteren die je alleen in een gezond eetpatroon zoals in de Afslank Receptenbijbel zijn je beste garantie op een goede gezondheid en lichaamsgewicht.

Hoe beginnen met een gezonde leefstijl?

natuurlijke weerstand verhogenVind jij het moeilijk om gezonde eetgewoonten aan te leren? Maak dan VRIJBLIJVEND kennis met het Afslank Receptenboek van voedingsdeskundige Richard Ridder.

Wat mag je verwachten van dit receptenboek verwachten?

  • De nieuwste wetenschappelijke feiten met praktische tips
  • Recepten die je goed verzadigen
  • Recepten die makkelijk te maken zijn

Met deze wetenschappelijk onderbouwde voedingstips en vele gezonde recepten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten voor zowel je ontbijt als je lunch (middagmaal), diner (avondmaal) als je gezonde tussendoortjes échte oplossingen voor je gewichtsprobleem.

Dit Afslank Receptenboek hielp ondertussen als meer dan 15000 Nederlanders en bijna evenveel Belgen definitief van hun overgewicht af.

8 kilo afvallen in 1 maand is met deze Afslank Receptenbijbel perfect mogelijk

Dat wil jij toch ook? 

[fusion_button link=”https://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831″ color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren![/fusion_button]

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.