Gezonde noten zijn onbewerkt en bevatten dus geen toevoegingen. Dus zeker ook geen toegevoegde geur- , kleur- , smaak- en bewaarstoffen. Dagelijks een handjevol of niet meer dan 25 gram noten eten zorgt voor vele gezondheidsvoordelen. Ze brengen bijvoorbeeld je cholesterolgehalte weer in evenwicht. Dat wordt bereikt door onze gezonde cholesterol te verhogen en de slechte te verlagen.

Wat kunnen gezonde noten voor onze gezondheid betekenen?

Dat alles hebben we te danken aan hun hoge concentratie aan alle onmisbare voedingsstoffen waaronder vooral vitaminen, mineralen, voedingsvezels en gezonde vetten en vetzuren. Naast het terug in balans brengen van het cholesterolgehalte in ons bloed zorgen noten nog voor veel meer gezondheidsvoordelen.

Gezonde noten in een natuurlijk voedingspatroon

Hoe snel afvallenNoten maken dus zeker deel uit van een gezond en natuurlijk voedingspatroon. Naast het in evenwicht brengen van ons cholesterolgehalte  zorgen ze voor veel bijkomende voordelen. Cholesterol is een vetstof die we in de juiste verhouding nodig hebben. In de eerste plaats voor  nieuwe lichaamscellen en de aanmaak van hormonen.  We maken cholesterol zelf aan het zelf aan in onze lever en wordt daarna door ons bloed opgenomen.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Twee soorten cholesterol

We hebben met twee soorten cholesterol te maken. Aan de ene kant het gezonde HDL- cholesterol en lijnrecht daar tegenover de slechte soort (LDL). Gezonde cholesterol is voor onze gezondheid onmisbaar. Het voert de slechte soort naar onze lever die ze afbreekt. Daarna verlaat het ons lichaam via onze darmen. Pas wanneer het evenwicht tussen beide soorten cholesterol verbroken is gaat het met onze gezondheid bergaf.

Gezonde noten zorgen voor evenwicht en een betere gezondheid 

gezonde notenHet evenwicht tussen de twee soorten cholesterol raakt verstoort als we ongezond eten met teveel verzadigde vetten en vetzuren. Het is ook het gevolg van overgewicht, roken, overmatig alcoholgebruik, stress, te weinig bewegen, het langdurig gebruik van sommige geneesmiddelen, leeftijd en erfelijkheid.

Bloedonderzoek
Een eenvoudig bloedonderzoek maakt vlug duidelijk hoe het met onze cholesterol gesteld is. Is er teveel slechte cholesterol in ons bloed aanwezig dan worden vooral cholesterolverlagende geneesmiddelen voorgeschreven. Dat is in de meeste gevallen niet eens nodig. Je kunt er namelijk veel zelf aan doen om het evenwicht tussen de twee soorten cholesterol te herstellen.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Gezond en natuurlijk eten
Dat doe je door gezond en natuurlijk te eten. Natuurlijke voeding is rijk aan gezonde voedingsstoffen en bevat geen toegevoegde stoffen zoals geur , kleeur- , smaak- en bewaarmiddelen. Noten spelen een belangrijke rol bij het bestrijden van een onevenwichtig cholesterolgehalte. Maar noten hebben nog meer gezonde voordelen in petto. Ze helpen namelijk bij:

  • Overgewicht en teveel ongezond buikvet
  • Aderverkalking
  • Hart- en vaatziekten
  • Verstoorde hormonen
  • Hoge bloeddruk
  • Diabetes

Noten eet je niet onbeperkt

gezonde notenGroenten eet je onbeperkt maar dat is niet zo met noten. Noten eet nooit meer dan een handjevol of maximaal 25 gram onbewerkte noten per dag. Dat doe je bij je ontbijt of als tussendoortje zo uit het vuistje of toegevoegd aan onbewerkte natuuryoghurt en kwark of aan je zelf gemaakte salades of smoothies.

Natuurlijke vleesvervanger

Daar boven op zijn noten ook een uitstekende vleesvervanger. Niet alleen noten hebben een gunstige invloed op ons cholesterolgehalte. Dat is naast noten ook het geval met:

  • Onbewerkte noten: die zijn ongezouten, niet geroosterd en ongebrand
  • Plantaardige vetten en oliën
  • Halvarine of vloeibare margarine om te bakken
  • Verse kruiden of specerijen en zeker knoflook
  • Alle soorten volkorenbrood
  • Volle granen: zoals haver, zemelen, boekweit en quinoa
  • Halfvolle of magere melk, volle en onbewerkte yoghurt en kwark
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Voor een gezond cholesterolgehalte eet je minder:

  • Vet, rood en bewerkt vlees: en vooral als broodbeleg zoals worst, salami, paté vlees
  • Orgaanvlees: lever en niertjes
  • Volle zuivelproducten
  • Snoep, koekjes, taart, gebak en chips
  • Alle soorten wit brood

Gezonde noten

Eet gezonde tussendoortjes

Een gezonde, natuurlijke, evenwichtige en gevarieerde maaltijd bestaat uit veel eiwitten en voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten zorgt er voor dat je zonder honger of met een tekort aan energie je volgende maaltijd bereikt. Als je daar toch last van hebt kies dan voor een gezond tussendoortje zoals een handjevol noten.

De meest gezonde noten

Er is keus genoeg voor je lekkere, dagelijkse tussendoortje. Gezonde noten met de meeste onverzadigde vetten en vetzuren zijn amandelen, hazelnoten, walnoten, macadamianoten, pistachenoten en pecannoten. Je krijgt voldoende afwisseling door noten te combineren enkele stukjes gedroogd fruit. Zo houdt je je cholesterolgehalte makkelijk in evenwicht.

Je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen doe je alleen in een natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!