Gezond afslanken

Gezond afslanken door meer te bewegen

Spread the love

Gezond afslanken doe met een combinatie van gezond en natuurlijk eten en meer te bewegen. Met de voorjaarszon op onze snoet zijn we al aan het dromen van onze welverdiende vakantie in Frankrijk, Italië of aan de Belgische kust. En dat is ook een extra motivatie om ervoor te zorgen dat onze summerbody weer helemaal on point is. Door gezonder te leven en meer te bewegen in ons dagelijks leven zal dat in een mum van tijd het geval zijn. Lees verder voor interessante tips!

Gezond afslanken: Met de fiets naar het werk

Niets is zo ontspannend als met de fiets op je werk toekomen. Je verliest geen tijd in ellenlange files en jaagt je ook niet op als de chauffeurs rond je rare manoeuvres uitvoeren. Bovendien is die extra dagelijkse beweging ook goed voor je conditie en gezondheid. Te ver van je werk wonen, is geen excuus: tegenwoordig heb je al tegen een redelijke prijs een kwaliteitsvolle elektrische fiets voor zowel dames als heren. Daarmee kun je bijna elke afstand aan! Ook na je werk is een frisse fietstocht een ideale manier om je werk los te laten en volledig ontspannen thuis te komen.

Sportieve hobby

Probeer niet alleen je nodige verplaatsingen (werk, boodschappen, …) zoveel mogelijk met de fiets te doen, maar ga ook voor een sportieve hobby die je op regelmatige basis uitoefent. Als fietsen je ligt, kun je bijvoorbeeld overwegen om een koersfiets aan te schaffen. Dan kun je onmiddellijk een veel grotere afstand afleggen. Is dat een stap te ver? Dan is een e-bike uiteraard ook een goede optie, de drempel ligt dan iets minder hoog. Heb je wat minder tijd? Een half uurtje lopen, is dan een goed alternatief. Of ben je gevoelig voor blessures? Dan is zwemmen dé ideale sport voor je. Met zwemmen gebruik je  bijna al je spieren zonder ze te veel te belasten.

Gezond afslanken door je doelen op te leggen

Om je motivatie hoog te houden, kun je jezelf een doel opleggen. Dat doel hoeft niet onmogelijk of spectaculair te zijn, het moet vooral een trigger zijn om meer te bewegen. Je kunt bijvoorbeeld meedoen met start to run om 5 km aan een stuk te kunnen lopen, of je kun je inschrijven voor de Roze Mars van Think Pink en elke dag 10.000 stappen zetten. Mag het nog wat pittiger? Dan is de halve marathon of de Ronde van Vlaanderen voor amateurs wel iets voor je!

Gezond afslanken: samen met je beste sportmaatjes

And last but not least, pik je favoriete sportmaatje uit en ga samen die uitdaging aan. Je zal elkaar motiveren om verder te doen. Als je eens een minder dagje hebt, zal je sportpartner je aanmoedigen om toch te trainen. En als je samen je doel bereikt hebt, is dat een moment om nooit te vergeten! Je zal je niet alleen fysiek goed voelen, ook mentaal zal je een boost krijgen!

Extra duwtje in de rug

Ben je niet gewoon om te bewegen, en dus ook niet om te fietsen? Dan is een elektrische fiets heren of een uitstekend idee. Zo maak je het jezelf wat makkelijker, en dat is handig op een moeilijker parcours. En wees gerust, tijdens een tocht met een e-bike moet je nog altijd mee trappen.

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.