Een stabiele bloedsuikerspiegel krijgen met deze natuurlijke voeding doet je ook afvallen

Spread the love

Een stabiele bloedsuikerspiegel is nodig om je gezondheid te verbeteren en makkelijker af te vallen. Het geeft je  meer energie en maakt je fitter. Bloedsuiker is de glucose of suiker in ons bloed. Glucose halen we uit onze dagelijkse voeding. Geraffineerde witte suiker en zetmeel zijn grote boosdoeners. Beiden zijn snelle koolhydraten komen en komen vooral voor in alle witte soorten brood, in witte deegwaren, rijst en in aardappelen. Hoe minder stabiel je bloedsuikerspiegel hoe ongezonder, hoe meer vet je opslaat en hoe meer je aankomt.

Hoe krijg je stabiele bloedsuikerspiegel voor een betere gezondheid en makkelijker afvallen?

Bloedsuiker is onmisbaar. Het geeft de nodige energie aan alle lichaamscellen. Wanneer alles verloopt zoals het moet zorgt ons lichaam voor een evenwichtig bloedsuikergehalte. Is je bloedsuikerspiegel te hoog dan kom je in de problemen met je gezondheid. De belangrijkste oorzaken van een hoge bloedsuikerspiegel zijn:

  • Een ongezond voedingspatroon met teveel suiker
  • Te weinig lichaamsbeweging
  • Het langdurig gebruik van bepaalde geneesmiddelen
  • Veel voorkomende aandoeningen zoals verkoudheden, griep of bronchitis
  • Stress: dan produceert je schildklier hormonen die de werking van insuline verstoren

Een stabiele bloedsuikerspiegel met hormonen in evenwicht

Een stabiele bloedsuikerspiegelGezonde en evenwichtige hormonen helpen mee aan een stabiele bloedsuikerspiegel. Vooral vrouwen hebben last van verstoorde hormonen en dan gaat het ook mis met onze bloedsuikerspiegel. Bij vrouwen is dat bijvoorbeeld het geval in de week voor je menstruatie, tijdens een zwangerschap of in de overgang. Dan is hun je bloedsuikerspiegel minder stabiel. Andere veel voorkomende oorzaken van een onstabiele bloedsuikerspiegel zijn:

  • Een ongezond eetpatroon met veel suiker, zetmeel en ongezonde vetten 
  • Te weinig lichaamsbeweging
  • Stress
  • Overmatig gebruik van alcohol en van alcoholische dranken

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Symptomen van een onstabiele bloedsuikerspiegel

De meest voorkomende symptomen waar je een onstabiele bloedsuikerspiegel kunt herkenen zijn:

  • Overgewicht en te veel buikvet
  • Hongeraanvallen
  • Trek in suiker en zoetigheden
  • Constant dorst en veel drinken
  • Vermoeidheid en gebrek aan energie
  • Duizeligheid
  • Hoofdpijn
  • Verhoogde prikkelbaarheid
  • Plotse stemmingswisselingen
  • Moeilijk inslapen en slecht slapen
  • Concentratieproblemen
  • Wazig zien of dubbel zien
  • Moeite met praten en denken
  • Hevige jeuk
  • Infecties
[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Een stabiele bloedsuikerspiegel: Maar wanneer is die te hoog?

Een stabiele bloedsuikerspiegelEen stabiele bloedsuikerspiegel krijgen…Voor je ontbijt en dus op je nuchtere maag varieert je bloedsuikerspiegel tussen 4,0 en de 6,0 mmol/l. Twee uur na het eten moet je bloedsuikerspiegel lager liggen dan 9 mmol/l. We spreken van een te hoge bloedsuikerwaarden bij waarden tussen de 6 en 8 mmol/l. Wanneer je suikerwaarden voor je ontbijt boven de 7,0 mmol/l ligt spreken we van diabetes of suikerziekte

Een stabiele bloedsuikerspiegel krijgen: de gevolgen van een hoge bloedsuikerspiegel

Overgewicht

Wanneer je bloedsuikerspiegel vaak te hoog is, maakt je pancreas of alvleesklier meer insuline aan. Dit hormoon zorgt er voor dat de glucose (suiker) uit het bloed verwerkt wordt. Te vaak en  te veek insuline zorgt ervoor dat onze lichaamscellen niet goed meer reageren op insuline. We worden dan insulineresistent. In plaats van glucose te verbranden wordt die opgeslagen in onze vetcellen. En dat is vaak oorzaak van overgewicht en ongezond buikvet.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Andere nadelen van een hoge bloedsuikerspiegel zijn:

  • Diabetes
  • Versnelde huidveroudering
  • Hart en vaatziekten
  • Een verzwakt immuunsysteem
  • Lage natuurlijke weerstand
  • Groter risico op verkoudheden, griep en bronchitis
  • Plotse stemmingswisselingen
  • Depressies

Een stabiele bloedsuikerspiegel krijgen met deze natuurlijke voeding

Een stabiele bloedsuikerspiegel Ontbijt met veel eiwitten

Eiwitten geven je snel een langdurig voldaan gevoel en zorgen voor een meer stabiele bloedsuikerspiegel. Met een eiwitrijk ontbijt heb je tijdens de dag minder trek in zoet en minder honger.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Ontbijten met veel hoogwaardige eiwitten doe je met een:

  • Omelet met verse kruiden
  • Pannenkoek met twee eieren en een banaan
  • Avocado
  • Een handjevol of maximaal 25 gram onbewerkte en dus ongezouten, niet geroosterde en ongebrande noten, zaden en pitten
  • Volle geiten of schapen yoghurt 

Eet meer voedingsvezels

Gezonde en dus trage koolhydraten bevatten veel vezels. Die worden veel trager afgebroken dan snelle koolhydraten (suiker en zetmeel) en verhogen je bloedsuikerspiegel veel trager. Voeding met een grote hoeveelheid voedingsvezels:

Een stabiele bloedsuikerspiegel Groenten en vooral groene bladgroenten zoals: spinazie, andijvie, sla, broccoli, alle soorten groene kolen, paksoi, Chinese kool, bloemkool, tuin- en waterkers

Fruit

Peulvruchten: erwten, bonen, groentekiemen, kapucijner, linzen en kikkererwten

Alle volle granen en vooral: haver, zemelen en boekweit

Volkorenproducten: zoals alle soorten volkorenbrood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst

Onbewerkte noten, zaden en pitten

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Appelazijn en citroen

Kies steeds voor bio appelazijn en citroen. Die maken je gevoeliger voor insuline. Zo wordt door de glucose uit je bloed beter je lichaamscellen worden opgenomen. Voeg twee 2 eetlepels in een glas water en drink dit in kleine slokjes. Drink water met een vleugje vers geperst citroensap en breng dit op smaak met verse kruiden. Citroensap is ook uitstekend bij zelf gemaakte dressing en sauzen.

Kaneel

Een stabiele bloedsuikerspiegel Kaneel houdt de bloedsuikerspiegel stabiel. Dat vermindert je trek in zoet. Je kunt kaneel ook toevoegen aan je zelf gemaakte smoothies, aan havermoutpap en (bananen)pannenkoeken.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Gebruik meer kokosolie 

Kokosolie is rijk aan vetzuren die onmiddellijk in energie worden omgezet. Het verzadigt snel en geeft direct energie zonder je bloedsuikerspiegel te verhogen. Kokosolie maakt je niet dik en heeft een gunstige invloed op de gezondheid van je schildklier waardoor je vetverbrandingsproces wordt gestimuleerd. Gebruik kokosolie voor bakken en braden, in je zelf gemaakte smoothie of door tussen je maaltijden twee theelepels in te nemen.

Eet suikervrij

Eet dagelijks een stuk fruit: maar nooit meer dan drie stukken vanwege de aanwezigheid van fruitsuiker. Wil je iets aan je overgewicht doen? Dan is één stuk fruit het maximum.

Eet meer voeding rijk aan vetzuren en vooral omega 3

vette visDie vind je vooral in vette soorten vis zoals: wilde zalm, paling, tonijn, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring en ansjovis

Neem regelmatig ontspanning 

Dat is je beste wapen tegen stress, een van de belangrijkste oorzaken van overgewicht

Neem voldoende slaap

De hoeveelheid slaap verschilt van persoon tot persoon. Een gemiddelde van acht uur slaap per nacht is ideaal

Beweeg 

Zo verlaag je je bloedsuikerspiegel en reageer je beter op insuline. Beweeg bij voorkeur voor je ontbijt, dus op een nuchtere maag. Wandel een half uurtje na iedere maaltijd. Ook dat heeft een gunstig effect op je bloedsuikerspiegel.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Een stabiele bloedsuikerspiegel krijgen doe je met een gezond eetpatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Richard Ridder (Gratis Webinar).

Gezond vetpercentage

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.