Een platte buik met deze 7 simpele tips, zonder streng dieet

Spread the love

Een platte buik, welke vrouw droomt daar niet van? Een slanke taille en een platte buik, ook tijdens de zomermaanden en dit zonder streng dieet of een crash dieet, kan perfect.  Ga voortaan met meer energie, een slanke taille én een platte buik door het leven, zonder jezelf allerlei voedingsmiddelen te ontzeggen of permanent naar de sportschool te verhuizen. Dit zijn zeven tips voor een platte buik zonder dieet! Je kunt je gezond eetpatroon voor een platte buik ondersteunen met natuurlijke voedingssupplementen

Voor een platte buik: Eet wanneer je honger hebt, niet wanneer je je verveelt

Verveling blijkt één van de meest voorkomende redenen te zijn die ervoor zorgt dat je onophoudelijk aan het snacken slaat. Wanneer je je verveelt, let dan eens bewust op wat je doet. Ren niet als een kip zonder kop naar de koelkast, maar maak een wandeling, drink een groot glas water, lees een boek, doe iets wat je leuk vindt. Afleiding doet wonderen. Een platte buik krijg je niet zomaar. Daar zijn inspanningen voor nodig.

Een platte buik krijg je met gezonde voeding rijk aan eiwitten

Een platte buik krijg je met gezonde, natuurlijk voeding rijk aan hoogwaardige eiwitten. In zo een gezond eetpatroon is er ook plaats is voor gezonde, onverzadigde vetten, vetzuren en trage koolhydraten. Dit maakt een groot grote verschil met ongezonde crash diëten. Die zijn eenzijdig en ongezond met uitsluitend eiwitten en zonder gezonde vetten en koolhydraten. De meeste eiwitten vind je in:

  • Voeding van plantaardige oorsprong: alle soorten volkorenbrood, volkorengranen (haver, zemelen en boekweit), in peulvruchten (erwten, alle soorten bonen, groentekiemen, mais, kapucijner, linzen en kikkererwten), in onbewerkte noten en in paddenstoelen
  • Voeding van dierlijke oorsprong: vlees, vis, melk, kaas en eieren

Het opgebouwde gewichtsverlies is slechts tijdelijk

Die afwezigheid van die gezonde vetten, vetzuren en (trage) koolhydraten zorgt de eerste dagen voor spectaculair gewichtsverlies, maar dat is slechts tijdelijk. Eens in je oude en ongezonde  eetgewoonten hervallen, vliegen de kilo’s er sneller aan dan je ze verloor en weeg je al vlug meer dan bij de start van je ongezond dieet. Makkelijker je overgewicht verliezen doe je met een gezond en uitgebalanceerd dieet. Dat bestaat naast veel eiwitten ook uit genoeg gezonde vetten en trage koolhydraten. Zo krijg je dagelijks alle gezonde voedingsstoffen naar binnen om gedurende je dieet goed te functioneren. En dat wil jij toch ook?

Lees ook: Het platte buik dieet voor strakke buik met weinig vet en meer spieren

Een platte buik: Sla geen enkele maaltijd over

Je ontbijt is één van de belangrijkste maaltijden van de dag. Consequent en gezond ontbijten draagt bij aan een gezond lichaamsgewicht. Het overslaan van je ontbijt of van een andere maaltijd doet je aankomen in plaats van afvallen. Wanneer je echt geen honger hebt, ontbijt je best niet.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Een platte buik: Eet aan tafel, niet in de auto of voor de televisie

Eten doe je niet in de auto, voor een flikkerend computer- of televisiescherm. Je bent dan minder bewust van wat je allemaal wel of niet naar binnen schuift. Daardoor eet je onbewust meer dan echt nodig is. Je maaltijd aan tafel eten laat je genieten van wat er op je bord ligt, zonder te veel binnen te krijgen.

Een platte buik: Bewaar geen bewerkte en ongezonde voedingsmiddelen in je voorraadkast

Uit een interessante studie bleek dat wanneer je een bakje snoep op je bureau zet, je tot vijftig procent meer snoepjes eet dan wanneer dit bakje twee meter verder staat. De kans is ook groter dat je ongezonder eet wanneer dit allemaal in je voorraadkast ligt, in tegenstelling tot wanneer je hiervoor eerst nog naar de supermarkt zou moeten. Haal allerlei snoep, koekjes, gebak of chips gewoonweg niet in huis. Dat maakt het je alleen maar makkelijker.

Een platte buik: Eet gezonde tussendoortjes

De meeste zoete en ongezonde tussendoortjes leveren slechts kortstondig energie en zorgen voor te veel en ongezond buikvet in plaats houden van een strakke en slanke lijn. Vervang ze daarom door gezonde tussendoortjes zonder suiker of ongezonde vetten zoals vezelrijke vruchten, een handjevol of maximaal 25 gram onbewerkte noten, avocado’s, gezonde en zelf gemaakte smoothies. Dat zorgt er voor dat je de vitaminen, mineralen, gezonde vetten, eiwitten en vezels binnenkrijgt die je zo hard nodig heeft.

Een platte buik: Stop met eten wanneer je 80 procent vol zit

Eet niet tot je volledig verzadigd bent en echt niets meer binnen krijgt maar tot je tachtig procent voldaan bent. Zo eet je nooit te veel en krijg je op relatief korte termijn een slanke lijn en een platte buik met weinig of geen vet en meer spieren. En dat is toch wat je uiteindelijk wilt?

Een platte buik: Vermijd stress zoveel mogelijk

Stress is een van de belangrijkste oorzaken van overgewicht en daaraan gelinkte aandoeningen. Stress verstoort je hormoonhuishouding en dat zorgt ervoor dat je meer en ongezonder eet. Ontspan regelmatig en slaap genoeg, zo zul je al vlug de positieve effecten van je gezonde eet- en leefstijl ondervinden

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.