De juiste vitaminen en mineralen houden ons gezond, verbranden meer opgeslagen lichaamsvet en doen ons makkelijker afvallen. Een tekort aan deze gezonde voedingsstoffen verzwakt ons immuunsysteem en vermindert onze natuurlijke weerstand. Een tekort aan deze gezonde voedingsstoffen is vaak het gevolg van een eenzijdige en ongezonde voeding met veel verzadigde vetten, transvetten en geraffineerde suiker.

Maar hoe kiezen we de juiste vitaminen en mineralen voor een betere gezondheid en makkelijker afvallen?

De juiste vitaminen en mineralen houden ons gezond en doen ons makkelijker afvallen. Ze zijn ook nodig om al onze lichaamsprocessen goed te laten verlopen. Een van de belangrijkste oorzaken van een tekort aan deze gezonde voedingsstoffen is onze moderne voeding met veel ongezonde vetten en koolhydraten en arm aan gezonde en natuurlijke ingrediënten. Het tekort aan de juiste vitaminen en mineralen kunnen we aanvullen met het slikken van voedingssupplementen. De beste manier is gezond en natuurlijk eten en voldoende bewegen.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

De juiste vitaminen en mineralen om makkelijker afvallen

Je lichaam heeft bepaalde vitaminen en mineralen nodig om enzymen aan het werk te zetten die opgeslagen lichaamsvet verbranden. Heb je te weinig van deze vitaminen en mineralen, dan zul je zeker niet afvallen en raak je je buikje niet kwijt.  Voor een goede vetverbranding hebben we de juiste vitaminen en mineralen nodig.  Die brengen ons vetverbrandingsproces op gang en schakelen het tegelijkertijd in een hoger toerental. We gebruiken dit vet dan als bron van energie. Door gezond en natuurlijk te eten krijg je alle nodige vitaminen en mineralen naar binnen om gezond te functioneren. De juiste vitaminen en mineralen zorgen voor een strak en slank lichaam en geven je voldoende energie.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

De juiste vitaminen en mineralen verbranden meer vet en doen makkelijker afvallen

Bij onze vetverbranding zijn maar liefst elf verschillende soorten vitaminen, mineralen en vetzuren betrokken, namelijk:

Vitaminen van het B- complex:

De juiste vitaminen en mineralenDie zetten niet alleen vet om in energie. Ze zorgen er tegelijk voor dat je lichaam energie kan halen uit zowel koolhydraten als eiwitten. B- vitaminen zijn vooral aanwezig in zonnebloempitten, lijnzaad, lever, kip en kalkoen.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Vitamine A en D: 

Hebben een belangrijke invloed op ons DNA en activeren tegelijk onze genen die betrokken zijn bij de vetverbranding. Belangrijke bronnen van vitamine A en D zijn eigeel, orgaanvlees zoals lever en niertjes en vette vis.

Vette vis:

De juiste vitaminen en mineralenHierbij denken we in de eerste plaats aan wilde zalm, paling, tonijn, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring en ansjovis.

Vitamine C:

Houdt onze vetverbranding op de gewenste snelheid. Deze vitamine is vooral aanwezig in:

  • Citrusvruchten: zoals sinaasappels, kiwi’s, limoenen, mandarijntjes en grapefruits
  • Groenten: spruiten, peterselie, in alle groene koolsoorten en vooral in boerenkool, paprika, broccoli, knoflook, spinazie en bloemkool
  • Fruit: in alle soorten bessen, bramen, frambozen, aardbeien, mango, guave, papaja, passievruchten en in meloenen

Mineralen: Calcium

De resultaten van vele onderzoeken tonen aan dat ook calcium kan helpen onze vetverbranding en makkelijker doet afvallen. Het betreft een mineraal dat onze lichaamstemperatuur verhoogt. Dat activeert ons metabolisme of stofwisseling waardoor we meer vet verbranden. Hoe hoger je concentratie aan calcium hoe meer vet je verbrandt en hoe makkelijker je je overgewicht kwijtspeelt.

  • Calcium is vooral aanwezig in kaas, sesamzaad, chiazaad en in sardienen.
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Visvetzuren en vooral het omega 3 vetzuur ALA

Het omega 3 vetzuur ALA  maakt deel uit van ieder gezond eetpatroon, ook als je makkelijker wilt afvallen. Dit plantaardig vetzuur vind je in beperkte mate in spruiten en spinazie.

De juiste vitaminen en mineralen tijdens je zwangerschap 

Dat je tijdens je zwangerschap voor twee moet eten is een fabeltje. Dat je tijdens deze levensfase een grotere behoefte aan de juiste vitaminen en mineralen werd wel wetenschappelijk bewezen. Voor een vlotte zwangerschap en een gezonde baby doe je er goed aan daar rekening mee te houden.

De juiste vitaminen en mineralen die onmisbaar zijn tijdens je zwangerschap zijn: 

Vitamine B11 of foliumzuur:

Deze vitamine is onmisbaar voor vrouwen die zwanger zijn of dat zo vlug mogelijk willen worden. Foliumzuur is ook belangrijk voor je ongeboren baby. Het voorkomt namelijk aangeboren afwijkingen zoals een open ruggetje of een hazenlip. Je dagelijkse behoefte aan vitamine B11 haal je onmogelijk uit je voeding. Je kunt dit oplossen met het slikken van een voedingssupplement.

  • Voeding rijk aan vitamine B11 of foliumzuur: je vindt foliumzuur in beperkte mate in brood en in alle volkorenproducten, aardappelen, broccoli, spinazie en in alle groene bladgroenten, in vlees en in zuivelproducten.
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

IJzer

De juiste vitaminen en mineralenVelen kampen met een belangrijk ijzertekort als gevolg van onze ongezonde voeding. Heb je bij het begin van je zwangerschap een tekort aan ijzer, dan is een voedingssupplement een aanrader. Je ijzervoorraad aanvullen via een gezonde voeding duurt een hele tijd en dat kan leiden tot ernstige bloedarmoede. Bloedarmoede is verantwoordelijk voor zuurstoftekort bij je ongeboren baby.

  • Voeding rijk aan ijzer: vooral rund- en lamsvlees, volkorenbrood, broccoli, sperziebonen en alle groene bladgroenten zijn belangrijke bronnen van ijzer. 

Omega 3 vetzuren

We hebben niet alleen behoefte aan de juiste vitaminen en mineralen, maar even goed aan gezonde vetten. We denken dan in de eerste plaats aan visvetzuren EPA en DHA.  Die een positieve invloed hebben op allerlei ontstekingsziekten, op hart- en vaatziekten en op diabetes. Gezonde vetzuren kunnen vroeggeboorten voorkomen. Je lichaam is niet in staat deze vetzuren aan te maken zodat ze uit je voeding moeten komen of van een voedingssupplement.

 

  • Voeding rijk aan omega 3 vetzuren:  vooral vette vissoorten zoals makreel, zalm, paling, haring, sardines en forel en ook alle schaal- en schelpdieren zijn belangrijke bronnen van deze omega 3 vetzuren. 
  • Multivitaminen: heb je last van ochtendmisselijkheid, of van andere ongemakken tijdens je zwangerschap? Kies dan voor een multivitamine preparaat speciaal ontworpen voor zwangere vrouwen.
  • Vitamine D: is vooral belangrijk voor vrouwen belangrijk. Deze vitamine helpt je lichaam om calcium gemakkelijker op te nemen. Dit mineraal is belangrijk voor sterke botten bij je baby.
  • Voeding rijk aan vitamine D: vette vis en melkproducten bevatten vitamine D. Je lichaam maakt ook vitamine D aan door de zon.
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

De juiste vitaminen en mineralen bij een depressie

Vitamine D:

Is niet alleen belangrijk voor gezonde botten, tanden en sterke nagels. Uit de resultaten van recente wetenschappelijke onderzoeken verzacht vitamine D ook de symptomen van burn- out en depressie. Vitamine D wordt alleen door de zon aangemaakt wat het fenomeen van zogenaamde winterdepressies verklaard.

De juiste vitaminen en mineralen in een gezond eetpatroon

De juiste vitaminen en mineralenIn een gezond en natuurlijk voedingspatroon met veel verse groenten en fruit krijg je alle vitaminen en mineralen in voldoende hoeveelheden naar binnen. Bij een ongezonde en eenzijdige voeding is een multivitamine preparaat een goed idee. Die kunnen tekorten aanvullen. Verse seizoensgroenten en fruit zijn daarom zo belangrijk in een gezond eetpatroon. Naast alle onmisbare vitaminen zijn zowel groenten als fruit ook rijk aan mineralen en voedingsvezels.

De juiste vitaminen en mineralen voor rokers

Om de vele nadelen van het roken zoveel mogelijk te beperken doen zeker verstokte rokers er goed aan extra vitamine C in de vorm van een voedingssupplement te nemen. Vitamine C is een krachtig antioxidant dat je beschermt tegen de schadelijke vrije radicalen. Die beschadigen onze lichaamscellen, maken ons ziek en versnellen  ons natuurlijk verouderingsproces.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

De juiste vitaminen en mineralen voor diegenen die een dagje ouder worden

De juiste vitaminen en mineralenAls we een dagje ouder worden, heeft je lichaam nood aan de juiste vitaminen en mineralen om aan alle leeftijdsgebonden kwaaltjes het hoofd te kunnen bieden. Hoe ouder we worden hoe minder ons lichaam deze vitaminen en mineralen in de juiste hoeveelheden aanmaakt. Het gaat vooral om:

Vitamine B12: vijftigplussers krijgen de raad om extra vitamine B12 te nemen. Op latere leeftijd krijgen we te kampen met een verstoorde opname van deze vitamine in het maag- darmkanaal.

Voeding rijk aan vitamine B12: deze vitamine komt uitsluitend voor in dierlijke voeding en dan vooral in melkproducten, in eieren, mager vlees en vette vis.

  • Calcium:  is belangrijk voor een stevig skelet en om osteoporose of botontkalking te voorkomen. Calcium verlaagt ook een hoge bloeddruk.
  • Voeding rijk aan calcium:  melk en melkproducten, zuivel, kaas, groenten, noten en peulvruchten zijn de belangrijkste bronnen van calcium. 

Je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen doe je in een natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!  

Snel afvallen zonder dieet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!