Je stofwisseling versnellen is nodig om op een gezonde en makkelijker manier af te vallen. Onze stofwisseling wordt vaak verward met spijsvertering maar zijn twee totaal verschillende begrippen. Het is het geheel van biochemische processen dat plaatsvindt in cellen van organismen en vindt plaats na een maaltijd. De stofwisseling duurt 24 uur per dag, in elke cel van je lichaam. Onze stofwisseling hangt nauw samen met onze vetopslag en vetverbranding. Hoe actiever je stofwisseling hoe meer opgeslagen vet je verbrandt en hoe sneller je overgewicht kwijt raakt.

Je stofwisseling en dus ook je vetverbranding versnellen om makkelijker af te vallen, hoe doe je dat?

Als je meer opgeslagen vet wilt verbranden en makkelijker afvallen moet je uiteraard meer vet verbranden. De meerderheid van al diegenen die willen afvallen beperken zoveel mogelijk de inname van calorieën. Dat is geen goed idee. Als je wilt afvallen mag je ook niet te weinig eten. Met deze crash diëten eet je vaak minder dan 1000 calorieën per dag. In vele gevallen gaat men zelfs tot maar 500 calorieën. Daardoor val je nooit af en breng je zelfs je gezondheid ernstig in gevaar.  Bij een te lage calorie-inname gaat je lichaam in spaarstand. Het slaat dan vet op in plaats van het te verbranden. Bij gebrek aan energie zal het dan dit opgeslagen vet aanspreken als energiebron.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Waarom je stofwisseling versnellen?

Je stofwisseling versnellenJe stofwisseling hangt dus nauw samen met ons vetverbrandingsproces. Je stofwisseling zorgt er voor dat alle gezonde voedingsstoffen in je bloed terecht komen.  De stofwisseling omvat alle processen van verwerking en het afbreken van alle gezonde voedingsstoffen zodat deze opgenomen kunnen worden in de bloedbaan.

Teveel suiker

Belangrijk in dit proces is het verwerken van suiker. Zoals we allemaal wel weten eten we allemaal veel teveel suiker, gemiddeld meer dan 30 klontjes per dag. Daardoor stijgt onze bloedsuikerspiegel razendsnel  en wordt er extra insuline aangemaakt. Geraffineerde witte suiker is een van de belangrijkste oorzaken van overgewicht. Om makkelijker af te vallen zul je dus meer vet moeten verbranden. Hoe sneller je vet verbrandt hoe sneller je overgewicht verliest.

Je stofwisseling versnellen: het verschil tussen een snelle of trage stofwisseling

De ene verbrand makkelijker vet dan de andere. Dat hangt van de snelheid van je stofwisseling af. De ene heeft een snelle en de andere een trage stofwisseling of vetverbranding. Je stofwisseling versnellen heb je voor een groot deel zelf in de hand. Door voldoende te bewegen en gezond en natuurlijk te eten. Hoe meer we bewegen hoe grotere spiermassa we krijgen. En ook die spieren spelen een belangrijke rol bij het afvallen. Spieren verbruiken ook energie (calorieën) zelfs in rust en tijdens onze slaap.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Je stofwisseling versnellen door gezond en natuurlijk te eten

Je stofwisseling versnellenAfvallen doe je niet door het ene dieet na het andere te volgen. Dat doe je alleen in een gezond en natuurlijk voedingspatroon met veel verse groenten en fruit. Gezond en natuurlijk eten bestaat uit voedingsproducten met zo weinig mogelijk ingrediënten. Die zijn rijk aan alle gezonde voedingsstoffen op dagelijks goed te blijven functioneren, zeker als je snel wilt afvallen. Gezonde voedingsstoffen zijn vitaminen, mineralen en voedingsvezels maar even goed eiwitten, gezonde vetten en (trage) koolhydraten. Vezels en eiwitten verteren moeilijk en vaal zelfs niet. Ze vragen veel energie (calorieën) van ons lichaam waardoor je meer vet verbrandt en afvalt.

Je stofwisseling versnellen met een gezond ontbijt

Je ontbijt is een van de belangrijkste maaltijden van de dag. Sla geen enkele maaltijd over, en zeker je ontbijt niet. Een gezond ontbijt geeft je voldoende energie om je volgende maaltijd te bereiken zonder honger. Drink voor je ontbijt, dus op je nuchtere maag, een groot glas lauw water met enkele druppels zelf geperst citroensap. Dat geeft je stofwisseling en dus ook je vetverbranding een geweldige boost. Een gezond ontbijt bestaat uit veel eiwitten en genoeg gezonde vetten en (trage) koolhydraten. Als gezond ontbijt eet je bijvoorbeeld:

  • Twee sneetjes volkorenbrood met magere kaas (+20), een hard gekookt ei, notenpasta of een stuk fruit
  • Natuuryoghurt of kwark met enkele stukjes ver fruit
  • Volkoren ontbijtgranen zoals havermout
  • Een groot glas water, koffie zonder melk of suiker of een zelf gemaakte smoothie met veel verse groenten en enkele plakjes vers fruit
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Je stofwisseling versnellen met veel eiwitten 

Je stofwisseling versnellenEiwitten versnellen je stofwisseling en vetverbranding. Ze verteren moeilijk en vragen veel energie. Voeding met veel eiwitten versnellen je stofwisseling met gemiddeld 30 procent. Ze helpen ons om meer spieren te kweken en zoals je hier kon lezen zorgen spieren er voor dat je meer vet verbrandt en makkelijker afvalt.

Je stofwisseling versnellen door meer maar beperkte eetmomenten

Als je snel je gewicht wilt verliezen eet je best meerdere (zes of acht) beperkte eetmomenten in plaats van onze drie grote maaltijden per dag. Door meerdere kleine porties te eten blijft je vetverbranding constant aan het werk en dat vraagt uiteraard veel meer energie (calorieën).

 

Je stofwisseling versnellen met pittig gekruid eten 

Breng je gerechten op smaak met verse kruiden in plaats met peper en zout. Vooral pittige kruiden zorgen er voor dat je meer vet verbrandt, gemiddeld tot 20 procent meer. Pittige kruiden verhogen je lichaamstemperatuur wat je vetverbranding extra stimuleert.

Je stofwisseling versnellen met cardio en krachttraining

Veel en aangepast bewegen is zeker nodig om je stofwisseling te versnellen. Het gaat dan om een combinatie van cardio als krachttraining. Dagelijks een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen volstaan als je niet gewoon bent van te sporten. Later, als je lichaam aan dit trainingsritme is aangepast, kun je je inspanningen nog altijd verhogen. Combineer dit met krachttraining, vooral het werken met gewichten.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Je stofwisseling versnellen door voldoende te slapen

Voldoende slaap en ontspanning zijn ook belangrijk, zowel voor je gezondheid als voor makkelijker afvallen. Te weinig ontspanning is een belangrijke oorzaak van stress en dat is op zijn beurt oorzaak van overgewicht. Voldoende slaap helpt je dan weer om af te vallen. Dat heb je dan weer te danken aan je spieren die zelfs tijdens je slaap energie (calorieën verbruiken). Hoeveel slaap je nodig hebt, verschilt van persoon tot persoon. Acht uur slaap per nacht wordt als ideaal beschouwd.

Meer opgeslagen vet verbranden met veel water en groene thee 

Je stofwisseling versnellenDrink dagelijks 2 liter water. Dat geeft je een langer verzadigd gevoel en spoelt je lichaam schoon van alle giftige afvalstoffen. Die zijn het gevolg van onze ongezonde voeding en ongezond leefmilieu. Groene thee verhoogt onze vetverbranding het metabolisme door de grote hoeveelheid EGCG die het aan boord heeft. Dit zijn sterke antioxidanten die je gemiddeld 20 procent meer vet doen verbranden.

Je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen doe je in een natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!  

Snel afvallen zonder dieet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!