Burn dieet

Burn dieet – Doet Burn dieet snel vet verbranden?

Spread the love

Burn dieet is hier bij ons relatief nieuw. Doet het ons snel vet verbranden, verantwoord afslanken?


Snel afvallen lukt ons meestal met een gezonde voeding, gecombineerd met voldoende lichaamsbeweging en heel veel geduld.

Maar wat als het ons maar niet lukt om de laatste kilo’s overgewicht te verbranden en definitief kwijt te spelen?

Is dit bij jou het geval?

Dan is Burn dieet wellicht een uitstekend alternatief om je gezond streefgewicht te bereiken en te behouden.

INHOUDSOPGAVE

Wat is het Burn dieet en wat mag je wel en niet eten?

Burn dieet is de opvolger van het metabolismedieet.

Als je met een gezond dieet er maar niet in slaagt om je streefgewicht te bereiken, dan is daar volgens Haylie Pomroy altijd een reden voor.

Hij is als vooraanstaande voedingsdeskundige de geestelijke vader van zowel het metabolismedieet als van het meer recente Burn dieet.

[fusion_button link=”https://fitchef.nl/” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren![/fusion_button]

Volgens Pomroy zijn dit de belangrijkste oorzaken waarom je niet genoeg vet verbrandt:

Je lichaam kampt met een ontstekingsreactie

Je spijsvertering werkt te traag

Er zijn problemen met je hormonen

Met haar Burn dieet wil Pomroy deze drie mogelijke oorzaken definitief wegwerken.

Slagen we daarin, dan vliegen de laatste kilo’s overgewicht er zo af.

Burn dieet voor een sneller metabolisme

Een Burn dieet is veel meer een gezond eetpatroon dan een echt dieet.

Alleen zo kunnen we ons gezond streefgewicht bereiken, én behouden.

[thrive_leads id=’36183′]

Een Burn dieet activeert ons metabolisme of stofwisseling en doet ons makkelijker afvallen

Dat resulteert in een betere vertering van ons voedsel.

Om meer en snel vet verbranden en gemakkelijker afvallen, moet ons metabolisme harder werken.

Hoe actiever ons metabolisme, hoe meer vet we verbranden en hoe sneller we afvallen.

Burn dieet doet gezond eten 

Een Burn dieet leert ons in de eerste plaats gezonde eten.

Gezond eten geeft ons lichaam alle gezonde voedingsstoffen om gezond te blijven functioneren, zeker als we willen afvallen.

Diëten en vooral crash diëten vertragen ons metabolisme en zetten onze vetverbranding op een laag pitje.

Na een crash dieet slaagt onze stofwisseling er niet meer in om evenveel vet te verbranden dan ervoor.

Voldoende vet verbranden doen we door regelmatig te eten.

Niet door constant honger te lijden en calorieën te tellen

Regelmatig en gezond eten doen we bij voorkeur met zes kleine maaltijden in plaats van drie grote maaltijden per dag.

Dat doet ons meer vet verbranden.

Op die manier houden we een dieet ook gemakkelijker vol.

Met meerdere kleine maaltijden hebben we immers het gevoel dat we méér eten dan voor ons dieet en verbranden we meer vet.

[fusion_button link=”https://fitchef.nl/” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren![/fusion_button]

De belangrijkste voordelen van een Burn dieet

Een Burn dieet doet ons niet alleen meer en sneller vet verbranden.

Daarnaast zorgt het ook voor belangrijke voordelen op het vlak van onze gezondheid.

De belangrijkste voordelen van een Burn dieet: 

Snel vet verbranden en afslanken:

Met dit Burn dieet verliezen we gemiddeld anderhalve kilo in drie dagen. Tijdens deze korte periode zuiveren we ons lichaam van alle giftige afvalstoffen.

Dat doen we met een zelf gemaakte gezonde smoothie , bij voorkeur bij ons ontbijt. Drink daarbij minstens drie kopjes thee, en eet minstens twee stukken fruit.  Drink daarbij ook voldoende water, en slaap minstens acht uur per nacht.

Helpt bij ontstekingen:

Een Burn dieet is niet alleen geschikt voor zij die meer vet willen verbranden en sneller afvallen. Het helpt ook tegen allerlei ontstekingen, veroorzaakt door allerlei voedingsmiddelen.

Daarbij wordt lymfevocht vastgehouden. Symptomen zijn een opgeblazen gezicht, opgezwollen enkels, en dikke benen.

[fusion_button link=”https://fitchef.nl/” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren![/fusion_button]

Goede spijsvertering:

Heb je regelmatig last van  opgeblazen gevoel (vooral na warme maaltijden), een slechte bloedcirculatie, slijmvorming in je luchtwegen en ongezond buikvet?

Een Burn dieet zorgt voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang.

Op die manier worden onze vervelende spijsverteringsproblemen meteen opgelost

H- Burn bij hormonale schommelingen

Als je hormonen uit balans zijn, gebruiken deze lichaamsvet op de verkeerde plaatsen.

Symptomen zijn bijvoorbeeld opvallend zware heupen in combinatie met een slank bovenlichaam.

Met dit aangepast H- Burn dieet verlies je vijf kilo in tien dagen

De principes van het Burn dieet

Het recent ontwikkelde Burn dieet bouwt verder op de principes van het succesvolle metabolismedieet.

De belangrijkste principes van het Burn dieet zijn:

Eet minstens zes keer per dag: eet meerdere kleine maaltijden (zes tot acht) per dag, en dit minstens iedere vier uur.

Ontbijt: zorg voor een gezond ontbijt en eet je ontbijt binnen het half uur na het ontwaken

Drink voldoende water: minstens vier liter per dag, dat zuivert je lichaam en verlengt je verzadigingsgevoel. Daardoor blijft je honger langer uit, waardoor je automatisch minder eet en gewicht verliest

[fusion_button link=”https://fitchef.nl/” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren![/fusion_button]

Eet zoveel mogelijk biologisch: kies voor organische en biologische voeding, en zeker als het om eieren, melk en melkproducten, vlees en gevogelte gaat

Vermijd alle voeding met nitrieten en bewaarmiddelen: dat geldt niet alleen voor bewaarmiddelen, maar even goed voor alle geur- , kleur- en smaakstoffen. Al deze scheikundige stoffen vertragen je vetverbranding

Dit eet je in het Burn dieet

Groenten: artisjokken, bleekselderij, bloemkool, courgette, groene asperges, komkommer, boerenkool, champignons, paprika, pastinaak, rode bieten en rucola

Specerijen: gember, knoflook, cayennepeper, chilivlokken, kaneel, koriander, nootmuskaat, zwarte peper en peterselie

Fruit: ananas, alle soorten bessen, citrusvruchten, peren en meloenen

Eiwitten: peulvruchten (erwten, bonen, linzen, kikkererwten en groentekiemen), noten, eieren, biologisch gekweekte kalkoen, quinoa, en sardienen uit blik

Gezonde vetten: avocado, kokosboter, olijfolie

[fusion_button link=”https://fitchef.nl/” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren![/fusion_button]

Dit eet je zo weinig mogelijk niet in het Burn dieet

Alle voeding die je metabolisme vertragen schrap je met het Burn dieet definitief van je dagelijks menu.

Ook na dit dieet beperkt je deze voeding zoveel mogelijk.

Haver, mais, melk en melkproducten, soja, geraffineerde witte suiker, kunstmatige suikervervangers, cafeïne, alcohol en alcoholische dranken, gedroogd fruit, fruitsap en alle dieetvoeding

Sla ook nooit je ontbijt over

Het is immers één van de belangrijkste maaltijden van de dag!

Hou je niet van groenten en fruit eten op je nuchtere maag?

Met een gezonde smoothie krijg je alle gezonde voedingsstoffen naar binnen die je nodig hebt om zonder hongergevoel gezond te functioneren.

Meer vet verbranden en makkelijker afvallen doe je in een gezond eetpatroon met natuurlijke voeding.

Zo’n gezond eetpatroon is dat van De Fitchef met zijn vele gezonde voedingstips en aangepaste recepten.

Dit mag je van verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

[fusion_button link=”https://fitchef.nl/” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren![/fusion_button]