Afvallen zonder dieet en sporten mogelijk?

Afvallen zonder dieet en sporten. Dat wilt iedereen, maar is dat wel mogelijk? Feit is dat iedereen die met een buikje en/of overgewicht kampt, daar zo vlug mogelijk van verlost wilt worden. 

Maar jij wilt toch ook dat de kilo’s aan overgewicht definitief kwijt bent, en dus nooit meer terug komen? En dat is onmogelijk met een dieet, en zeker niet met de vele, ongezonde crash diëten.

Is afvallen zonder dieet en, sporten mogelijk, en hoe pak je dat dan aan?

Afvallen zonder dieet… Volgde je het ene dieet na het andere en bleef het gewenste resultaat uit? Dat is best mogelijk, de meeste diëten zijn immers nooit lang vol te houden.

Dat is zeker zo met de vele crash diëten. Die beloven je spectaculair gewichtsverlies in geen tijd, maar eens ermee gestopt en in je oude eet- en leefgewoonten hervallen vliegen de verloren kilo’s er zo weer aan. Zo weeg je al vlug méér dan voor de start van je crash dieet.

Crash diëten zijn ongezond en doen je niet afvallen.

Verantwoord en gezond afvallen doe je niet met een dieet. Wel met een gezond eet- en leefpatroon met gezond eten en voldoend bewegen. Bij een een efficiënte afslankkuur staat gezond eten centraal. Dat is goed voor 70% van je verloren kilo’s, voldoende bewegen voor de resterende 30%.

Verantwoord afvallen zonder dieet en sporten gaat langzamer dan met een crash dieet, maar de verloren kilo’s komen nooit meer terug.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

De kilo’s die je met gezond eten kwijt speelt, komen in een gezond voedingspatroon echter nooit meer terug. En dat is toch precies wat je wilt, toch? Een ander en niet te onderschatten voordeel van een gezond eetpatroon? is zeker ook dat je de effecten ervan al vlug aan je algemene gezondheid merkt.

Een dieet, en zeker een nutteloos crash dieet is niet alleen ongezond, maar ook peperduur.

Het verschil tussen een dieet en een gezond eetpatroon is hemelsbreed.

Met een dieet pas je je eetgewoonten tijdelijk en drastisch aan. Een gezond eetpatroon daarentegen is voor levenslang. Na een kleine aanpassingsperiode, is dit beslist mogelijk.

Een gezond eetpatroon is doeltreffend en goedkoop. Terwijl een nutteloos crash dieet je gemiddeld 300 euro per maand kost.

Afvallen zonder dieet, honger lijden en calorieën tellen

Afvallen zonder dieet en sporten is dus best mogelijk. Je lijdt daarbij zeker geen honger lijden, en calorieën tellen moet je evenmin. Afvallen zonder dieet blijft leuk. Zo hou je dit het langste vol.

Met een extreem crash dieet eet je daarentegen zo weinig mogelijk. Je valt de eerste weken van je dieet spectaculair af, maar dat is haast uitsluitend vocht  en weinig of geen vet. Met het bekende gevolg.

Eens met je crash dieet gestopt, steekt het gevreesde jojo effect de kop op en kom je snel weer aan. Zo volgt het ene crash dieet na het andere, en kom je al vlug in een vicieuze cirkel terecht.

Op korte termijn wordt meer vet verbranden en afvallen zelfs onmogelijk.

Afvallen zonder dieet doe je geleidelijk aan

Starten met afvallen zonder dieet doe je bij voorkeur geleidelijk aan, met kleine aanpassingen aan je eetgewoonten. Afvallen zonder dieet doe je niet door te weinig te eten.

Dat zorgt er op korte tijd voor dat je steeds moeilijker en uiteindelijk niet meer afvalt. Om je overgewicht te verliezen moet je minder calorieën innemen dan je dagelijks nodig hebt om goed te functioneren. Eet nooit minder dan 500 calorieën dan is voorgeschreven.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Dat is voor mannen gemiddeld tussen de 2100 en 2500 calorieën . Voor vrouwen ligt die limiet tussen de 1800 en 2100 calorieën.

In tegenstelling tot een dieet, krijg je met een gezond eetpatroon ook alle gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten en voedingsvezels naar binnen. Deze vezels zorgen er voor dat je minder vlug honger hebt.

Begin je dag met een gezond ontbijt.

Dat bestaat vooral eiwitrijke voeding, gecombineerd met voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten. Door graanproducten zoals volkorenbrood en ontbijtgranen te vervangen door het eten van twee hardgekookte eieren bij je ontbijt, eet je automatisch minder, en val dus makkelijker af.

Eieren en eiwitrijke voeding zorgt immers voor:

  • Meer gewichtsverlies, tot maar liefst 65%
  • Een kleinere buikomtrek, tot een verlies van 35% ongezond buikvet
  • Tot 20% minder opgeslagen lichaamsvet

Wil je ook afvallen zonder dieet en sporten? Kies dan zeker voor:

  • Voeding met een laag glycemische index: zoals kip, kalkoen, vette vis, noten, zaden, pitten, groenten, fruit en eieren
  • Meer gezonde en dus onverzadigde vetten: zij zijn een belangrijke bron van energie. Geef daarbij de voorkeur aan omega-3 vetzuren zoals in alle vette soorten vis  (wilde zalm, paling, tonijn, forel, kabeljauwfilet, makreel, heilbot, makreel dorade, sardienen, haring en ansjovis), avocado’s, en noten.
  •  Gezonde tussendoortjes: beperk zoveel mogelijk voeding rijk aan geraffineerde witte suiker en/of zetmeelrijke voedingsmiddelen. Vervang zoete en ongezonde tussendoortjes door vooral rauwe groenten, zaden, noten, pitten en fruit. Eet echter nooit dan twee verschillende stukken fruit per dag. Suiker, witte deegwaren, rijst, en ook aardappelen horen niet thuis in een gezond voedingspatroon om gewicht te verliezen
  • Kauw goed en eet langzaam: dat geeft je vlugger een voldaan gevoel waardoor je minder eet
  • Drink voldoende water, en kruidenthee: alle frisdranken (ook de light versies), fruit- en vruchtensappen uit de supermarkt, energiedrankjes en alcoholische dranken zijn een belangrijke oorzaak van overgewicht en ongezond buikvet. Hoe meer je ervan drinkt, hoe groter je behoefde om deze ongezonde dranken te drinken
  • Neem tijdig ontspanning en slaap voldoende: gemiddeld acht uur per nacht, maar dat verschilt van persoon tot persoon. Stress is immers de grootste vijand van onze gezondheid en afvallen
JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Wil jij ook afvallen zonder dieet en sporten? Beperk dan zoveel mogelijk het gebruik van:

  • Bewerkte voeding en vlees, maar ook van gefrituurde gerechten, kant- en- klare gerechten en diepvriesmaaltijden
  • Bewerkte plantaardige oliën: met uitzondering van olijfolie
  • Vermijd granen: ook  glutenvrije meelproducten. Graanproducten, zelfs volkoren meel, fungeren als suiker in je lichaam en maken je dikker.

Afvallen doe je met voldoende beweging

Je hoeft daarvoor niet te sporten of te trainen zoals een topsporter. Dagelijks een half uurtje wandelen, joggen fietsen of zwemmen op eigen tempo volstaat. Eens aan dit ritme aangepast, kun je je inspanningen nog altijd opvoeren.

Conclusie: Afvallen zonder dieet of sporten is de beste manier om je gezond gewicht te bereiken en te behouden

Gezond leven en makkelijker afvallen doe je dus met het Vet Verliezen 1.0 Programma en het gezond eetpatroon van de Fitchef

Gezond leven en makkelijker afvallen doe je niet met een dieet, maar met een gezond eetpatroon. Een gezond eetpatroon   dat ons makkelijker doet afvallen is ongetwijfeld het Vet Verliezen 1.0 Programma met honderden gezonde voedingstips en originele recepten met puur natuurlijke en vet verbrandende ingrediënten.

Dat Vet Verliezen 1.0 Programma en  De Fitchef hielp ondertussen al meer dan 20000 Nederlanders en bijna evenveel Belgen definitief van hun vervelend buikje en van hun overgewicht af.

Ben jij de volgende?

Wat je kunt verwachten:

  • FitChef is het eerste ‘echte’ en dus gedrukte boek van voedingscoach Mark Van Oostenrijck. Het bedoeld voor iedereen die fit wil worden en blijven
  • Het boek geeft veel goed onderbouwde informatie over wat ons lichaam nodig heeft en hoe je je eten daarop afstemt
  • De gerechten bevatten relatief veel eiwit, wat gunstig is om lang verzadigd te blijven en spieren op te bouwen. De hoeveelheid vet en koolhydraten is juist verhoudingsgewijs minder dan we gewend zijn. Alle recepten zijn eenvoudig te maken met ingrediënten uit de supermarkt.

olijven

 

 

 

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!
Door |2018-11-08T09:52:17+00:00april 29th, 2016|Dieet, Gezond Afvallen|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com