Gezond leven en afvallen: luister naar je lichaam om je gezondheid te verbeteren

Spread the love

Gezond leven doet makkelijker afvallen. Maar wanneer weet je dat je goed en dus gezond bezig bent? Toch is alvast veel makkelijker dan je denkt. Als het niet zo goed gaat met je gezondheid en je weinig of geen overgewicht verliest maakt je lichaam je dat al vlug duidelijk. Sla deze signalen van je lichaam dus zeker niet in de wind. Luister er naar, zo verbeter je je gezondheid en val je makkelijker af.

Wat betekenen de signalen die je lichaam je probeert duidelijk te maken?

Gezond leven en afvallen. Gaat het geregeld mis met je gezondheid zonder aanwijsbare reden? Wil je iets aan je overgewicht doen en komaf maken met je buikvet, maar lukt je het niet? Gezond leven begint met te luisteren naar je lichaam. Dat leert je veel over je gezondheid, en wat je er zelf kunt aan doen. Gezond leven en afvallen doe je door de signalen die je lichaam uitstuurt ernstig te nemen. Reageer bij iedere verandering. Rekening houden met je lichaam verkleint de kans op erger.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  zonder winterdip![/fusion_button]

Gezond leven en afvallen: luister naar je verzadigingsgevoel

Gezond leven en afvallen vraagt aandacht voor je vetverbranding. Zowel je metabolisme als je verzadigingsgevoel spelen daarbij ene belangrijke rol.  Hou je daar geen rekening mee dat val je nooit af en raak je je buikje nooit kwijt.  Je zult in de eerste plaats je metabolisme of stofwisseling moeten activeren. Je metabolisme beheert je energie en wordt uitgedrukt in calorieën. Die energie heeft je lichaam nodig om goed te functioneren. Hoe zwaarder je inspanningen, hoe meer energie je nodig hebt. En hoe meer calorieën je dagelijks gebruikt, hoe meer je eet. Krijgt je lichaam evenveel calorieën naar binnen dan het verbrandt, dan is overgewicht onmogelijk.

Gezond leven en afvallen door meer vet te verbranden

Gezond leven en afvallenOm je doel te bereiken zul je dus meer vet moeten verbranden en minder calorieën moeten innemen dan je er verbruikt. Dat doe je door minder te eten. Velen eten dan zo weinig mogelijk maar dat is geen goed idee. Te weinig eten heeft geen enkele zin. Dat heeft het tegenovergestelde resultaat. Hoe minder je eet, hoe minder vet je verbrandt. Dat zal later gebruikt worden als bron van energie wanneer je daar te kort aan hebt.

Je basis metabolisme en calorieverbruik

Gezond leven en afvallen maakt onderscheid tussen ons basis metabolisme en ons dagelijks caloriegebruik. Ons basis metabolisme is de hoeveelheid energie die we nodig hebben om in leven te blijven, of de  hoeveelheid calorieën die we verbruiken in rust. Je dagelijks calorie- verbruik is je basismetabolisme.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  zonder winterdip![/fusion_button]

Snel of traag metabolisme 

Maakt het verschil tussen afvallen en niet afvallen. Hoe sneller je metabolisme hoe meer lichaamsvet je verbrandt en hoe makkelijker je afvalt. De snelheid waarmee metabolisme werkt kun je gedeeltelijk beïnvloeden door gezonde en vet verbrandende voeding te eten.

  • Deze activeert ons metabolisme: kaneel, chilipepers, alle citrusvruchten,appelen, avocado, peulvruchten (erwten, bonen, groentekiemen, linzen en kikkererwten)watermeloen, havermout, kokos, chia zaad, pitten, noten, appelazijn, en groene thee

Gezond leven en afvallen door je verzadigingsgevoel te herkennen

Gezond leven en afvallenWil je meer verbranden om makkelijker af te vallen? Hou dan zeker rekening met je verzadigingsgevoel. Terwijl sommigen daar geen problemen mee hebben kunnen anderen constant blijven eten. Alsof ze nooit verzadigd raken. Dat heeft alles te maken met ons verzadigingsgevoel. Hoe langer je verzadigingsgevoel hoe minder je eet.

De signalen die wijzen op verzadiging

In je neus en mond en neus

Tijdens het eten stuurt je lichaam verzadigingssignalen naar je hersenen. Dat start al bij het kauwen. Hoe langer je kauwt, hoe langzamer je eet, en hoe beter je je verzadigingsgevoel herkent. De geur van wat je eet bepaald de mate van voldoening.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  zonder winterdip![/fusion_button]

In je maag

Hoe gevulder je maag, hoe meer die uitrekt. Dat zorgt uiteindelijk voor verzadiging, onafhankelijk van het aantal calorieën dat je voedsel bevat

  • Voeding die je vlug een voldaan gevoel geeft: hoe meer vezels je voedsel bevat, hoe vlugger je voldaan bent.  Verse groenten, fruit en volkorenproducten bevatten de meeste voedingsvezels.

In je darmen

ZalmVanuit je maag komt het voedsel in onze dunne darm. Daar wordt de vertering verdergezet en kleine bouwstenen gevormd. Die zorgen voor nieuwe verzadigingssignalen. Die bepalen uiteindelijk de duur van onze verzadiging en van het tijdstip wanneer we terug honger voelen.

Niet hoeveel je eet maar wat je eet is belangrijk

Het gaat hier niet om de hoeveelheid die we eten, maar om wat we eten. Gezond leven en afvallen doe je niet alleen met volkoren producten, maar ook met magere vleessoorten, en met vette vis (wilde zalm, paling, tonijn, forel, kabeljauwfilet, makreel, heilbot, dorade, sardienen, haring en ansjovis.

Gezond leven en afvallen door je metabolisme te versnellen

Je metabolisme versnellen om meer opgeslagen lichaamsvet te verbranden doe je door:

  • Meer spieren te kweken: dat doe je door hoogwaardige eiwitten te combineren met voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten. Dus niet met een crash dieet met uitsluitend eiwitten
  • Meer eiwitrijke voeding te eten: die geven je bovendien een langer verzadigingsgevoel, waardoor je automatisch minder eet en afvalt
  • Niet te weinig te eten: wat je eet is belangrijker dan de hoeveelheid die je eet. Kies dus de juiste, vet verbrandende voeding om je doel te bereiken
  • Meer kleinere maaltijden te eten: eet bij voorkeur zes keer maar beperkt, in plaats van de drie grote maaltijden
  • Geen enkele maaltijd over te slaan: ook je ontbijt niet
  • Voldoende water te drinken: minimaal 2 en maximaal 4 liter per dag
  • Je gerechten pittig te kruiden
  • Naast water ook koffie en groene thee te drinken 

Gezond leven en afvallen door andere lichaamssignalen te herkennen

Gezond leven en afvallen door naar alle signalen van ons lichaam te luisteren.

  • Geheugenverlies en/of gebrek aan concentratie: voordat je aan erger denkt en naar je dokter gaat, kan dit op een tekort aan vitamine B1 wijzen.
  • Voeding rijk aan vitamine B1: volkorenproducten zoals volkorenbrood, pasta en zilvervliesrijst, maar ook alle graanproducten, aardappelen, groenten, magere melk en magere melkproducten.
    Vitamine B2
  • Vermoeide, brandende en prikkelbare ogen: in combinatie met een ontstoken tong, haaruitval en huidproblemen kan een signaal zijn van een tekort aan vitamine B2. Deze vitamine vind je in volle granen, paddenstoelen, lever, walnoten en in peulvruchten
  • Gewrichtspijnen: samen met  neusbloedingen, bloedend tandvlees, kneuzingen, een slechte spijsvertering of depressief kan een aanwijzing zijn van een gebrek aan vitamine B12. Zet daarom meer asperges, ananas, aardbeien, kiwi, luzerne en versgeperst citroensap op je dagelijks menu
  • Een brandend gevoel in de keel en de mond, slapeloosheid, slechte reflexen, spierzwakte en spasmen: verwijst naar een mogelijk tekort aan vitamine D.  Een vitamine die je lichaam onmogelijk zelf kan aanmaken. Dat kan alleen onderhuids door zonlicht. Deze vitamine is ook in beperkte hoeveelheden aanwezig in lever en in visolie uit lever van vis
  • Koude handen en voeten: kunnen het gevolg zijn van een tekort aan magnesium. Andere symptomen van magnesiumtekort zijn spijsverteringsproblemen, misselijkheid, overgeven, jeuk, spierkrampen en -pijn, verwardheid of draaierigheid en een algemene psychische en lichamelijke zwakte
  • Voeding rijk aan magnesium: bananen, avocado, volle granen, vijgen, en vooral donkergroene bladgroenten

Gezonder leven en makkelijker afvallen doe je alleen in een gezond eetpatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  zonder winterdip![/fusion_button]