Zonnedieet beschermt je tegen de schadelijke UV- stralen van de zon en dit van binnenuit

Een zonnedieet is niet alleen super gezond. Het beschermt je in ook tegen de schadelijke uv- stralen van de zon. Dat doet het van binnenuit met gezonde en kleurrijke voeding, vooral verse groenten en fruit. Zonnecrème is dus lang niet de enige manier om je tegen de zon te beschermen. Dat kun je ook op een natuurlijke manier door gezond en de juiste voedingsproducten aan je dagelijks eetpatroon toe te voegen. 

Kortom, wat eten we vooral in zo’n zonnedieet om ons van binnenuit te beschermen tegen de zon?

Dat betekent uiteraard niet dat je met dit zonnedieet voortaan je zonnecrème mag vergeten. Wetenschappers aan de universiteit van Californië ontdekten wél dat we ons lichaam nog beter tegen de schadelijke uv- stralen door het eten van natuurlijke voeding. Een zonnedieet bestaat bijvoorbeeld uit tomaten. Die zijn rijk aan lycopeen een stof waarvan de beschermende werking tegen de schadelijke uv- stralen wetenschappelijk bewezen is. Resultaten van recente studies tonen aan dat wie gedurende twaalf weken dagelijks tomaten of tomatensaus eet, tot 30 procent beter beschermt id tegen de zon.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Schadelijke UV- stralen van de zon zorgen voor meer vrije radicalen

ZonnedieetDit zonnedieet wil ons maximaal beschermen tegen de zon. Die bestaat uit schadelijke uv stralen. Wanneer deze in onze huid dringen zorgen ze voor de extra aanmaak van vrije radicalen. Die bedreigen onze gezondheid, maken ons ziek en versnellen ons natuurlijk verouderingsproces. Om onze gezondheid instant te houden moeten we dus voedsel eten dat de schadelijke invloed van de zon en van de vrije radicalen neutraliseert. Om onze huid zo lang mogelijk jong en strak te houden heeft het callogeen nodig. Deze stof zorgt voor de elasticiteit van onze huid. Onder invloed van de uv stralen van de zon wordt er collagenase gevormd wat collageen vernietigt en zo het natuurlijk verouderingsproces zal versnellen. Alleen als de stroom aan vrije radicalen te groot wordt, kan ons lichaam zich daar onmogelijk tegen beschermen. Daar kunnen we ons tegen beschermen via een zonnedieet met kleurrijke voeding en vooral verse groenten en fruit te eten. Die zijn rijk aan water en sterke antioxidanten die vrije radicalen bestrijden en dus schade aan onze huid voorkomen.

Het zonnedieet beschermt ons tegen de schadelijke uv- stralen van de zon en bestaat uit:

  • Granaatappelen: deze barsten van de sterkste antioxidanten en vooral van polyfenolen. Deze werken sterk ontstekingsremmend en maken de vrije radicalen onschadelijk. Eén granaatappel per dag is voldoende om je van binnenuit tegen de zonnestralen te beschermen. Je zult minder snel verbranden en je huid zal zijn soepelheid behouden

  • Spinazie: is niet alleen een belangrijke bron van vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten en voedingsvezels maar ook van het co-enzym Q10. Dat zorgt voor een beschermend  schild waardoor onze huidcellen veel minder last ondervinden van de zon
  • Voeding rijk aan het co- enzym Q10: dit enzym vind je vooral in alle volkoren graanproducten (volkoren brood, volkoren pasta, volkoren en onbewerkte ontbijtgranen, tarwekiemen…), in vette vis (wilde zalm, paling tonijn, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, haring en ansjovis),in pinda’s, in wit vlees zoals kip, kalkoen en konijn en in orgaanvlees zoals lever en niertjes
  • Tofu en sojamelk: bevatten ook een hoge concentratie sterke antioxidanten zoals genisteïne die de aanmaak van collageen bevorderen.  Een omelet met tofu of sojamelk met natuurlijke ontbijtgranen passen uitstekend bij je gezond ontbijt
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Zonnedieet

  • Broccoli: is een goede bron van Alfa-liponzuur (ALA), een krachtig in water en vet oplosbaar antioxidant en ontstekingsremmer. Deze groente bevat ook isothiocyanaten. Deze beschermen ons tegen zowel huid- als borstkanker
  • Bessen: vertragen ons natuurlijk verouderingsproces en zorgen voor de extra aanmaak van collageen. Eet dagelijks een handjevol frambozen, blauwe en zwarte bessen en granaatappelzaadjes in je volgende zelf gemaakte smoothie of in magere natuuryoghurt
  • Goji bessen: bevatten naast sterke antioxidanten ook essentiële vetzuren,  allerlei sporenelementen, vitamine B en maar liefst achttien aminozuren. Daarnaast bevatten ze ook carotenoïden ons beschermen tegen de vrije radicalen veroorzaakt door uv-stralen.
  • Koud water vis: is rijk aan essentiële vetzuren die de celwand van onze huid een echte verjongingskuur geeft. Daardoor zijn ze beter bestand tegen de ziekmakende vrije radicalen
  • Eieren: bevatten lecithine die je huid beschermen tegen beschadiging door de zon. Lecithine herstelt of vernieuwt beschadigd lichaamsweefsel
  • Oranje groenten en fruit: zoals wortelen, citrusvruchten, pepers en zoete aardappelen zijn een belangrijke bron van vitamine A en C, twee belangrijke wapens in de strijd tegen de vrije radicalen
zonnedieetMet een combinatie van deze gezonde voeding en een hydraterende crème met maximale beschermingsfactor (+50), ben je klaar om volop te genieten van de zon
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Voor een maximale bescherming combineer je dit zonnedieet met de vele gezonde voedingstips en aangepaste recepten uit de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm (GRATIS webina)

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!  

Door |2018-12-16T12:32:41+00:00april 3rd, 2017|Dieet|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Reageer ook!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.