Veel afvallen op korte tijd wil iedereen die iets aan zijn of haar gewichtsprobleem wil doen. De meesten denken de oplossing gevonden te hebben  in een van de vele crash diëten. Het volgen zo zo’n streng dieet is echter geen goed idee. Het doet je gezondheid veel meer kwaad dan goed en uiteindelijk zul je niet afvallen. Eens in je oude eetgewoonten hervallen vliegen de kilo’s er razendvlug aan. Toch is relatief veel afvallen op korte tijd haalbaar. Dat lukt als het kadert in een gezond, natuurlijk, evenwichtig en gevarieerd eetpatroon gecombineerd met meer bewegen.

Maar wat mag je wel en niet eten om veel afvallen op korte tijd mogelijk te maken?

Hoogwaardige eiwitten die samen met gezonde vetten en trage koolhydraten snel veel afvallen mogelijk maken vind je zeker bij: 

Veel afvallen in korte tijdOm snel af te vallen moet je in de eerste plaats meer vet verbranden. Dat doe je door minder calorieën naar binnen te werken dan je er verbrandt. Door het verbranden van vet en zeker niet door het afbouwen van je spiermassa. Dat is wat de vele crash diëten wél doen. Dat heeft echter een averechts effect. Onze spieren helpen ons namelijk om meer vet te verbranden. Spieren verbruiken ook energie (calorieën). Dat doen ze zelfs in rust en tijdens onze slaap. Vet verliezen gaat moeilijker én langzamer maar het is wel doeltreffend. Eens aan je gezond en natuurlijk eetpatroon aangepast kun je dit makkelijk levenslang volhouden. Dat is niet mogelijk met een crash dieet. De kilo’s die je op deze manier kwijt speelt ben je voorgoed kwijt en komen dus nooit meer terug.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Ook veel afvallen op korte tijd… heeft zij  tijd nodig

Veel afvallen in korte tijdAfvallen zonder het gevreesde jojo effect heeft zijn tijd nodig. Je kunt het wel extra stimuleren door de juiste voeding te eten en aangepaste oefeningen te doen. Je traint niet alleen cardio maar je doet zeker ook krachttraining met gewichten zoals dumbells of met de kettlebell. Net zoals je overgewicht en je buikje er niet op één dag zijn gekomen zo raak je dat ook niet op één dag kwijt. Het teveel aan lichaamsvet moet worden verbrand. We spreken alleen onze vetreserves aan als dit écht nodig is. Vet verbranden verloopt als volgt:

  • Eerst komt onze voorraad snelle enkelvoudige koolhydraten uit voeding aan de beurt om verbrand te worden.
  • Daarna zijn de langzame en complexe koolhydraten uit onze voeding aan de beurt.
  • We spreken pas onze vetreserves aan als we langer dan 20 minuten cardiotraining doen.
  • Krijg je onvoldoende brandstof uit je voeding binnen dan verbrandt je geen grammetje vet maar des te meer spieren.


Wondermiddelen om snel je overgewicht te verliezen bestaan dus niet. Om afvallen mogelijk te maken moet je er iets voor doen. Zonder volgehouden inspanningen lukt het niet.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Veel afvallen in korte tijd door minder calorieën te eten

Veel afvallen in korte tijdAfvallen lukt dus alleen als je minder calorieën eet dan je er dagelijks verbrandt. Toch is dat makkelijker gezegd dan gedaan. De meesten die snel willen afvallen eten zo weinig mogelijk. Dat is geen goed idee. Als je te weinig eet reageert ons lichaam door meer vet op te slaan in plaats van het te verbranden. Dat opgeslagen vet wordt later gebruikt als energie. Je dagelijks uithongeren en constant calorieën tellen heeft geen enkele zin. Dat helpt niet. Afvallen moet in de eerste plaats aangenaam blijven. Anders hou je het nooit lang vol en is alle moeite tevergeefs.

Te weinig calorieën doet minder vet verbranden 

In een gezond eetpatroon om af te vallen eet je uiteraard niet teveel maar zeker ook niet te weinig. Alles heeft te maken met het aantal calorieën die je nodig hebt om goed te blijven functioneren. Dat verschilt van persoon tot persoon. Het is vooral afhankelijk van leeftijd,  geslacht, gezondheid en van je dagelijkse inspanningen. Zo hebben mannen meer calorieën nodig dan vrouwen. Voor mannen bedraagt het gemiddeld aantal calorieën 2500 per dag. Vrouwen hebben bij gemiddelde inspanningen genoeg met 2000 calorieën. Om op een verantwoorde manier af te vallen eet je maximaal 500 calorieën per dag minder dan je gewoon bent. Crash diëten beperken de dagelijkse hoeveelheid calorieën tot 1000 en zelfs minder. Zo val je dus niet af.  Integendeel, eens je met je dieet stopt vliegen de kilo’s er sneller weer dan je ze verloor.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Relatief veel afvallen op korte tijd doe je door dagelijks:

  • Gezond te ontbijten met veel eiwitten, voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten
  • Voor iedere maaltijd een calorie- arme soep te eten
  • Meer mager vlees zoals kip en kalkoen te eten in plaats van rood en bewerkt vlees
  • Minstens tweemaal per wee vette vis te eten zoals wilde zalm, paling, tonijn, forel, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring en ansjovis
  • Dagelijks minstens 2,5 liter water te drinken

Snel afvallen in korte tijdDoor je dagelijks aantal calorieën met 500 te verminderen val je gemiddeld tot 2,5 kilo af. Dat betekent dat je na één jaar 25 kilo lichter bent…

Veel afvallen op korte tijd doe je ook door het eten van meer:

Meer vezelrijke voeding 

Vezels helpen je meer vet verbranden en afvallen en zorgen voor een snel en langdurig voldaan gevoel. Zo heb je minder honger en eet dus ook minder eet. Verder zorgen vezels in voeding voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang. Ze stimuleren ook onze vetverbranding waardoor we meer opgeslagen vet verbranden. Voedingsvezels vinden we vooral:

  • Groene bladgroenten: en vooral in spinazie, andijvie, in alle soorten sla, broccoli, groene koolsoorten,paksoi, Chinese kool, bloemkool en in tuin- en waterkers
  • Vers fruit: zeker in nananen
  • Peulvruchten: zoals erwten, bonen, mais, groentekiemen, kapucijner, linzen en kikkererwten
  • Volkorengranen: tarwe, rogge, haver, zemelen, boekweit, gierst en quinoa
  • Volkorenproducten: zoals in alle soorten volkorenbrood, volkoren deegwaren en in zilvervliesrijst.
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Eet niet alleen veel eiwitten

Veel afvallen in korte tijdEen gezond voedingspatroon om veel afvallen op korte tijd mogelijk maakt bestaat naast veel hoogwaardige eiwitten ook uit voldoende gezonde onverzadigde vetten, vetzuren en trage koolhydraten. Alleen zo krijg je alle gezonde voedingsstoffen naar binnen om gezond te blijven functioneren. Eiwitten geven je tegelijk een snel en langdurig voldaan gevoel. Zo eet je niet alleen minder maar verdwijnt ook je trek in zoet.

Neem meerdere (6 tot 8) beperkte eetmomenten in plaats van 3 grote maaltijden

Eet meerdere keren per dag kleinere maaltijden zorgt voor een constante vetverbranding en houdt je bloedsuikerniveau meer stabiel. Zo heb je minder trek in zoet en beschik je over meer energie.

Snel veel afvallen op korte tijd met combinatie van cardio en kracht

Je bereikt nooit je gezond gewicht door alleen gezond te eten. Dat neemt gemiddeld 70 procent van je totale gewichtsverlies voor zijn rekening. De overige 30 procent bereik je door meer te lichaamsbeweging. Het gaat dan over een combinatie van cardio en krachttraining. Wissel driemaal per week een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen af met krachttraining. Dit laatste kan perfect thuis met het gebruik van dumbells of een kettlebell.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Je gezondheid verbeteren en snel veel afvallen doe je alleen in een natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!