Orgaanvlees verbetert je gezondheid, doet je makkelijker afvallen en langer leven

Orgaanvlees wordt vaak en nochtans ten onrechte als minderwaardig beschouwd. Zo is het verrassend rijk aan alle onmisbare en gezonde voedingsstoffen. 

Naast vele vitaminen en mineralen bevat dit vlees ook grote hoeveelheden hoogwaardige eiwitten.

Het is daardoor niet alleen erg voedzaam en gezond, het helpt je nog makkelijker afvallen ook.

Wat zijn de belangrijkste gezondheidsvoordelen van orgaanvlees?

Orgaanvlees zijn de organen van dieren die net zo goed kunnen klaargemaakt worden dan alle andere soorten vlees.

Het meest bekende soorten orgaanvlees  zijn ongetwijfeld:

De lever: wordt niet voor niets de vitamine van de natuur genoemd.

De niertjes: helpen mee ons lichaam te zuiveren van alle mogelijke (giftige) afvalstoffen. Afvoeren betekent dus dat afvalstoffen niet in de nieren achterblijven

De tong: is een malse en best smakelijke spier. Tegelijk ook een belangrijke bron van gezonde vetten

De hersenen: wordt vooral door fijnproevers erg gewaardeerd. De hersenen zijn opvallend rijk aan gezonde vetzuren en vooral aan omega 3 vetzuren

De zwezerik: een delicatesse die je tussen het borstbeen en de luchtpijp

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Onbekend is onbemind, en dat is vaak zo voor orgaanvlees.

orgaanvleesNet zoals je niet alle dagen biefstuk of kip eet moet je nu niet precies dagelijks dit soort vlees eten.

Toch past het uitstekend in een gezond, evenwichtig en gevarieerd eetpatroon en zeker als je gewicht wilt verliezen.

Zo is het een belangrijke bron is van gezonde voedingsstoffen en vooral van:

Vitaminen: vooral vitaminen van het B- complex zoals B12 (foliumzuur) maar ook vitamine A, B6, D, E en vitamine K

Mineralen: ijzer, magnesium, koper, zink en selenium

Eiwitten

Orgaanvlees is zeer voedzaam

Organen zijn vaak voedzamer dan  spiervlees.

Bovendien is het ook een uitstekende bron van eiwitten.

En precies deze eiwitten zijn onmisbaar om op een verantwoorde en gezonde manier om af te vallen.

Dierlijk eiwit levert daar bovenop alle negen essentiële aminozuren die je nodig hebt om goed te functioneren en die we zelf niet aanmaken.

[thrive_leads id=’36183′]

Voordelen orgaanvlees in een gezond, evenwichtig en gevarieerd eetpatroon

Orgaanvlees is uitzonderlijk rijk aan hoogwaardige eiwitten

Eiwitten bestaan grotendeels uit aminozuren of de bouwstenen van ons lichaam.

Zowel spier- als orgaanvlees zijn ene belangrijke leverancier van deze aminozuren.

Eén ervan is methionine. Een beperkte hoeveelheid van dit eiwit verhoogt niet alleen je levensduur.

Het zorgt voor een actief metabolisme of stofwisseling waardoor je meer vet verbrandt dan opslaat.

Het af en toe orgaanvlees eten verbetert je gezondheid, doet je langer leven, meer vet verbranden en makkelijker afvallen

Helpt tegen bloedarmoede

OrgaanvleesVlees en zeker orgaanvlees is rijk aan ijzer en vooral aan heemijzer.

Dat is de biologisch vorm van ijzer en wordt door ons lichaam  beter opgenomen dan non-heemijzer uit plantaardig voedsel.

Zorgt voor een langer verzadigingsgevoel en minder eetlust

Voeding met veel hoogwaardige eiwitten vermindert onze eetlust en zorgt voor een langer voldaan en verzadigd gevoel.

Dat heeft als gevolg dat we minder honger hebben en we automatisch minder eten.

Eiwitten activeren ook onze stofwisseling waardoor we meer opgeslagen vet verbranden

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Houden je spiermassa intact

Orgaanvlees

In plaats van je spieren af te breken zoals dat met ongezonde crash diëten wel het geval is.

Spieren helpen je sneller afvallen omdat ze ook energie (calorieën) gebruiken.

Hoe groter je spiermassa hoe meer vet je verbrandt en hoe makkelijker je gewicht verliest.

Verbetert je leverfunctie en de gezondheid van je hersenen 

Orgaanvlees is één van de belangrijkste bronnen van choline, een onmisbare voedingsstof voor onze hersenen en spieren.

Deze stof verbetert tegelijk ook je leverfunctie waardoor je lichaam beter van alle (giftige) afvalstoffen wordt gezuiverd.

Een zuiver lichaam vrij van afvalstoffen verbetert niet alleen je gezondheid maar doet je ook makkelijker afvallen.

Het eten van orgaanvlees is minder geschikt voor:

Zij die gevoelig zijn aan jicht 

Zwangere vrouwen

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Gebruik orgaanvlees

OrgaanvleesOnze gastronomisch restaurants hebben nu ook orgaanvlees ontdekt, vooral vanwege hun unieke smaken.

Om aan de smaak van orgaanvlees zo vlug mogelijk gewoon te worden start je best met de meer licht gearomatiseerd organen zoals de tong en de hersenen.

Lever en nieren kun je ook toevoegen aan rund- en varkensgehakt, aan je Bolognèsesaus en aan je stoofpotjes.

Koop alleen orgaanvlees van uitsluitend met gras gevoederde dieren 

En steeds bij je vertrouwde slager of beenhouwer.

Zo ben je zeker dat het vrij is van alle mogelijke (giftige) afvalstoffen die eventueel aan de voeding van de dieren werd toegevoegd (antibiotica).

Als het dier alleen met gras gevoederd werd is orgaanvlees veilig.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Orgaanvlees helpt je je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen als je het inpast in een gezond eetpatroon zoals dat van De Fitchef.

Die helpt je met vele bewezen voedingstips en aangepaste recepten

Dit mag je verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!
Door |2018-02-07T10:01:14+00:00februari 6th, 2018|Voeding|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Reageer ook!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.