Laat eten – Maakt laat en zwaar eten je dik?

Spread the love


[fusion_builder_container background_color=”#282a2b” background_image=”https://leefnugezonder.be/wp-content/uploads/2015/02/Black_background-1.jpg” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”center center” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”0″ padding_bottom=”20″ padding_left=”0″ padding_right=”0″ hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_2″ last=”no” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””][fusion_text]

Ook op de hoogte blijven van de laatste nieuwe gezondheidstips?

Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief en krijg alle nieuwtjes als eerste DIRECT in je mailbox!

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””][fusion_separator style_type=”none” top_margin=”25″ bottom_margin=”25″ sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””/][fusion_text][bftpro-form-start 1]

Je Naam:[bftpro-field-static name]
*Je Email:[bftpro-field-static email]

[bftpro-submit-button 1 “Aanmelden”]
[bftpro-form-end 1][/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”20″ padding_bottom=”20″ padding_left=”20px” padding_right=”0″ hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_text]

Laat eten – Zorgt laat eten voor overgewicht?

Laat eten, is dat gezond en welke invloed heeft het op ons lichaamsgewicht? Die vraag stellen velen die iets aan hun overgewicht willen doen.

Wie zijn gezond streefgewicht nastreeft, krijgt dikwijls te horen dat ’s avonds laat eten niet teveel te eten ons alleen maar dikker maakt.

De resultaten van heel wat wetenschappelijk onderzoeken wijzen daar echter niet op. Studies werden onder meer uitgevoerd aan het gerenommeerd Duits Instituut voor Humane Voeding onder leiding van voedingsdeskundige Gisela Olias.

Het maakt volgens professor Olias en haar medewerkers niet uit wat en hoe laat je ’s avonds eet.

Met laat eten is zelfs niet mis mee.

Welke invloed heeft laat eten op onze gezondheid en lichaamsgewicht?

Laat eten was er tot hiertoe niet bij voor al wie met een gezonde, evenwichtige en gevarieerde voeding en voldoende lichaamsbeweging zijn gezond gewicht wilde bereiken.

Er zouden zo kilo’s bijkomen in plaats van kwijt spelen.

En dat niet alleen. Die extra verworven kilo’s aan lichaamsgewicht geraak je achteraf ook moeilijker kwijt.

Wetenschappers gingen ervan uit dat wie ’s avonds na negen uur at, vlugger dik werd.

Zij oordeelden dat calorieën die je ’s avonds laat of zelfs kort voor het slapengaan opneemt, trager verteren, en bij uitsluitend als lichaamsvet worden opgeslagen.

Niet dus…

Eet overdag niet teveel in plaats van laat eten

De timing en het tijdstip van je voedselinname heeft volgens de Duitse onderzoekers niet de minste negatieve invloed op ons lichaamsgewicht.

Daar is slechts één voorwaarde aan verbonden.

Je mag over de ganse dag gezien niet méér calorieën innemen dan je lichaam nodig heeft om gezond te functioneren.

In dat geval is er zelfs weinig of niets aan de hand.

Wie ’s morgens veel eet en ’s avonds honger heeft, neemt evenveel calorieën op, dan diegenen die hun voeding over de dag spreiden.

Patiënten met overgewicht die hun avondmaaltijd overslaan, zullen geen gram opgeslagen lichaamsvet kwijt spelen en dus ook niet afvallen.

Om meer lichaamsvet te verbranden moet letten op wat je eet, en dat je niet teveel calorieën inneemt dan je lichaam er verbrandt.

Laat eten of  voedsel spreiden

Om je gezond streefgewicht te bereiken, is het dus zaak je voedselinname over de ganse dag te spreiden en nooit méér calorieën in te nemen dan je op één dag kunt verbanden.

Voor mannen ligt het aantal calorieën per dag tussen de 2100 en 2500.

Vrouwen hebben dagelijks minder calorieën nodig.

Hun aantal varieert tussen de 1800 en 2100.

Laat eten en slaapproblemen

De oude volkswijsheid, die wil dat je twee uur voor je gaat slapen best niets meer eet, is dus écht achterhaalt.

Wie ’s nachts eet, zal de extra opgenomen calorieën ’s morgens wel verbanden.

Toch zijn aan laat eten nadelen verbonden.

Als je laat eet, of zelfs ’s nachts, moet je maag inspanningen leveren om al dit eten te verteren.

Daardoor kunnen ernstige inslaap problemen ontstaan.

Volgens diëtisten en voedingscoaches zijn ongezonde tussendoortjes veel schadelijker voor je gewicht en je gezondheid dan laat eten.

Die tussendoortjes zijn meestal erg calorierijk en zelden een gezond stuk fruit of (magere) zuivel.

Die vette en ongezonde snacks worden meestal achter de televisie naar binnen gewekt, en precies dat zijn de vlugge dikmakers.

// // [/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding_top=”20″ padding_bottom=”20″ padding_left=”0″ padding_right=”0″ hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_text]

Paleo eten is goed verteerbaar ook als je laat eetLaat eten

Paleo eten is een gezond alternatief als je regelmatig laat eet.

Paleo is geen dieet, maar een gezond eetpatroon, die je na een korte aanpassing moeiteloos levenslang volhouden.

Met Paleo eet je zoals onze voorouders, de holbewoners: vooral veel vruchten, groenten, fruit, zaden, pitten en noten, en sporadisch ook vis en vlees; als resultaat van de jacht en de visvangst.

De Paleo Revolutie is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en studie naar onze evolutie.

Het is controversieel en gaat recht in tegen alles wat je “denkt te weten” over voeding en is, simpel gezegd de beste handleiding om weer controle te krijgen over je lichaam.

[fusion_button link=”https://www.paypro.nl/producten/De_Paleo_Revolutie/15058/50831″ color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! Ik wil meer weten over Paleo (en dus gezond) eten![/fusion_button][/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.