Koolhydraatarme tussendoortjes – Deze zijn niet alleen gezond maar ook lekker

Spread the love

Koolhydraatarme tussendoortjes zijn er genoeg, maar de meesten die iets aan hun overgewicht willen doen vinden ze niet lekker. Koolhydraatarme tussendoortjes moeten in de eerste plaats gezond zijn.


Als ze daar bovenop nog lekker zijn  ook zullen we ze meer eten zodat je sneller afvalt. Koolhydraatarme tussendoortjes zijn belangrijk om ons metabolisme of stofwisseling een dag lang te activeren om meer opgeslagen vet te verbranden.   

Koolhydraatarme tussendoortjes voorkomen ook dat je trek in zoete en ongezonde snacks of tussendoortjes toeneemt. Dan maakt afvallen onmogelijk.

Welke koolhydraatarme tussendoortjes zijn niet alleen gezond, maar ook lekker zodat we gemakkelijker afvallen?

Gemakkelijker en sneller afvallen doe je met drie gezonde maaltijden en drie koolhydraatarme tussendoortjes.  Zo blijft je stofwisseling constant actief waardoor je ook meer opgeslagen vet verbrandt.

Koolhydraatarme tussendoortjes zijn gezonde alternatieven voor zoete snacks rijk aan toegevoegde suikers en vetten zoals snoep, koekjes, gebak en chips.

Ze zijn de belangrijkste oorzaken van overgewicht.

Gezond en toch lekker eten kan dus perfect. Het gaat hem in de eerste plaats om gezonde keuzes te maken.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Gezonde en koolhydraatarme tussendoortjes zorgen voor: 

Meer vet verbranden

Sneller afvallen

Een goede spijsvertering met een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang

Een  constante bloedsuikerspiegel waardoor je minder insuline aanmaakt en meer gewicht verliest op korte tijd

Een langer verzadigingsgevoel waardoor je minder vlug honger hebt en je automatisch minder eet

Een evenwichtig cholesterolgehalte

Een gezonde bloeddruk

Een versterkt immuunsysteem

Verhoogde weerstand

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Deze koolhydraatarme tussendoortjes zijn niet alleen gezond, maar ook lekker

Koolhydraatarme tussendoortjesVerse groenten: in een gezond eetpatroon eet je minstens 300 en liefst meer (rauwe) groenten per dag. Groenten zijn niet alleen rijk aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, eiwitten en voedingsvezels. Ze zijn ook caloriearm. Groenten geven je snel een voldaan gevoel waardoor je minder vlug honger hebt.

Vers fruit: fruit is supergezond, maar in tegenstelling met groenten mag je fruit niet onbeperkt eten. Eet dus nooit meer dan drie verschillende stukken fruit per dag vanwege de aanwezigheid van fruitsuikers.

Onbewerkte noten: die zijn ongezouten, niet geroosterd en ongebrand. Alle noten maar vooral walnoten, hazelnoten, amandelen, pistachenoten, cashew- en macadamianoten zijn rijk aan gezonde vetten  en vezels en bevatten relatief weinig calorieën. Onbeperkt noten eten is geen goed idee. Dagelijks een handjevol of 25 gram notenmix eten volstaat.

Onbewerkte zaden en pitten: zoals lijnzaad,  sesamzaad en chiazaad. Bij pitten denken we in de eerste plaats aan zonnebloem- en aan pijnboompitten

Magere en suikervrije natuuryoghurt en kwark: dus zonder toegevoegde stoffen. Eet dus zeker geen yoghurt en kwark uit de supermarkt, bijvoorbeeld met toegevoegde vruchtensaus

Cottage Cheese: verlengt je verzadigingsgevoel en bevat amper drie gram koolhydraten per 100 gram kaas. Deze cottage cheese is ook rijk aan probiotica. Dat zijn gezonde bacteriën voor een goede darmflora. Voeg er een eetlepel chiazaad aan toe voor meer vezels. Kaneel is ook een goed idee. Kaneel is rijk aan sterke antioxidanten en helpt koolhydraten uit je voeding gemakkelijker te verteren.

Koolhydraatarme tussendoortjesGekookte Eieren: bevatten nauwelijks koolhydraten, namelijk één gram per twee eieren. Eieren zijn niet alleen uitstekend als koolhydraatarm tussendoortje, maar ook bij je gezond ontbijt voor een snel voldaan gevoel.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Chocolade: het gaat dan wel uitsluitend om pure chocolade met minstens 75 procent rauwe cacao. Onbewerkt pure chocolade eten is uiteraard ook geen goed idee. Eet nooit meer dan 25 gram pure chocolade per dag. 

Mager vlees en vette vis: bevatten veel eiwitten en weinig koolhydraten. We denken in de eerste plaats aan kip- en kalkoenfilet, ham en gerookt paardenvlees. Vette vis zoals wilde zalm, paling, tonijn, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprotjes, haring, ansjovis en forel. Vette vissoorten bevatten grote hoeveelheden gezonde vis vetzuren waaronder vooral omega 3 vetzuren. Vermijd alle bewerkte vleeswaren en gekweekte vis.

Koolhydraatarme drankjes: in een gezond eetpatroon geven we absolute voorkeur aan water. Koffie en thee kan, maar mùet mate. Gezonde alternatieven zijn zelf gemaakte smoothies en  groentesap of kopje zelfgemaakte bouillon. Je kunt de smaak van water verrijken met stukjes vers fruit zoals komkommer, citroen, aardbei, sinaasappel en met kruiden zoals lavendel, munt, plakjes gember, anijszaad, rozemarijn 

Koolhydraatarme tussendoortjes en gezonde voedingstips vind je in de succesvolle Afslank Receptenbijbel van voedingsdeskundige Richard Ridder (Gratis webinar).

Gezond vetpercentage

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831/weekmenu/weekmenu-af//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.