Hoeveel gewicht verliezen in 1 week door gezond te eten?

Hoeveel gewicht verliezen in 1 week door gezond te eten en voldoende te bewegen? Deze vraag stelt zich iedereen die op een verantwoorde manier, iets aan zijn of haar overgewicht wilt doen.

Eerst het goede nieuws. De kilo’s die je op die manier verliest, ben je definitief kwijt en komen dus nooit meer terug. Daar staat uiteraard iets tegenover.

Gewicht verliezen met een gezond eet- en leefpatroon gaat langzamer dan afvallen met een of ander ongezond crash dieet. 

Hoeveel gewicht verliezen in 1 week is mogelijk, en hoe pakken we dat het beste aan?

Hoeveel gewicht verliezen in 1 weekIedereen wil zijn overgewicht kwijt.  Het liefst zo vlug mogelijk en zonder al teveel inspanningen. Volgens de vele crash diëten is dat niet eens zo moeilijk.

Die beloven spectaculair gewichtsverlies zonder noemenswaardige inspanningen.

Snel afvallen en definitief van je overgewicht verlost geraken, bestaat niet.

Logisch toch? Die overtollige kilo’s vet en overgewicht waren er toch ook niet in enkele dagen?

Snel gewichtsverlies doet je lichaam reageren door energie te sparen om zichzelf te beschermen. Het zal je oude gewicht zo vlug mogelijk willen herstellen.

Hieronder lees je hoe snel je kan afvallen en wat er gebeurt als je meer dan een halve kilo wilt afvallen in een week.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Je lichaam heeft energie nodig

Hoeveel gewicht verliezen in 1 week?

Vergeet hierbij niet dat je lichaam energie nodig heeft om dagelijks te kunnen functioneren.

Dat is uiteraard ook zo als je wilt afvallen.

Zonder energie kunnen we niet functioneren en die nodige energie komt uit onze voeding.

Zorgt je dagelijkse voeding voor voldoende energie?

Hoeveel gewicht verliezen in 1 weekDan blijft je lichaamsgewicht stabiel, en val je dus niet af.

Hoeveel gewicht verliezen in 1 week?

Eet je minder, en krijgt je lichaam te weinig energie, en spreekt je lichaam andere energiebronnen zoals je energiereserves  aan.

Daarnaast zal ook het teveel aan eiwitten worden aangesproken.

Verbruik je dagelijks meer energie dan je lichaam nodig heeft? Pas dan verlies je overgewicht.

 

Dat doe je door gezond te eten met natuurlijke voeding en voldoende te beweging.

Natuurlijk afvallen gaat wat langzamer maar de kilo’s die je ermee verliest komen nooit meer terug.

[thrive_leads id=’36183′]

Hoeveel gewicht verliezen in 1 week?

Hoeveel gewicht verliezen in 1 week mogelijk is, hangt van verschillende factoren af en verschilt dus van persoon tot persoon.

Het gaat vooral om de hoeveelheid opgeslagen lichaamsvet en de mate van overgewicht.

Ook je geslacht, leeftijd, je eet- en leefgewoonten, de duur en intensiteit van je dagelijkse inspanningen spelen mee.

Hoeveel gewicht verliezen in 1 week?

Bij gezond en natuurlijk afvallen in 1 week, spreekt van een gemiddeld gewichtsverlies van 0,5 tot 1 kilo.

Om dit doel te bereiken, spreekt je lichaam vooral je vetreserves aan.

Wil je méér dan 1 kilo kwijt per week?

Dan haalt je lichaam extra energie uit zijn eiwitreserves.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Hoeveel 500 calorieën per halve kilo afvallen

Wekelijks een halve kilo gewicht verliezen, doe je door moet dagelijks zo’n 500 calorieën minder eten dan je tot dan toe gewend was. Hoe meer je wilt afvallen in 1 week, hoe minder je mag eten.

Hoeveel gewicht verliezen in 1 week? 

Te weinig eten heeft een verkeerd effect.

Als reactie gaat je lichaam in spaarstand om extra vetreserves (energie) aan te leggen.

Dat zorgt er op relatief korte termijn voor dat je niet meer afvalt, maar aankomt.

Hoeveel gewicht verliezen in 1 week door 500 calorieën per dag minder eten doe je door:

Hoeveel afvallen in 1 weekVolle melk te vervangen door half volle of magere melk

Koffie en thee drinken zonder melk of suiker

Meer mager vlees, vis en groenten te eten

Wit brood te vervangen door volkoren

Kleinere porties te eten

Een natuurlijk en gezond eetpatroon is goed voor zo’n 70 procent van je verloren gewicht. De overige 30 procent komen van voldoende bewegen.

Meer bewegen doet ook meer opgeslagen lichaamsvet verbranden.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Hoeveel gewicht verliezen in 1 week?

Meer bewegen om makkelijker gewicht te verliezen, betekent niet dat je voortaan moet trainen zoals een topsporter, integendeel.

Een half uurtje wandelen, fietsen, joggen of zwemmen op je eigen tempo volstaat.

Is je lichaam hieraan aangepast, dan kun je je inspanningen nog altijd opvoeren.

Met een flinke boswandeling van zo’n half uur, verbrand je al vlug zo’n 300 calorieën. Een half uurtje fietsen maakt je  gemiddeld 160 calorieën lichter.

Hoeveel gewicht verliezen in 1 week door meer spieren te kweken

Hoeveel gewicht verliezen in 1 weekOm makkelijker vet te verbranden en af te vallen, moet je zeker je spiermassa behouden. Spieren verbruiken immers extra energie, zelfs in rust.

We vallen dus makkelijker af door voldoende slaap en te ontspanning.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Meer en sterkere spieren kweken doe je met een goed uitgebalanceerd en hoogwaardig eiwitdieet, gecombineerd met voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten.

In plaats van meer spieren te kweken, doet een crash dieet aan spierafbouw. 

Door wekelijks niet meer dan 1 kilo af te vallen, heeft je lichaam veel minder de neiging om na je dieet zo vlug mogelijk je oude gewicht te bereiken.

Dat is het zo gevreesde jojo effect.

Door langzamer af te vallen, schakel je dit jojo effect uit, en blijven de verloren kilo’s definitief weg.

Je wilt toch ook gezond en snel afvallen zonder jojo effect? Dat doe je best met een gezond eet- en leefpatroon zoals dat van De Fitchef.

Die helpt je met vele nuttige voedingstips en aangepaste recepten!

Dit mag je van verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en eiwitrijke recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!
Door |2018-11-08T10:39:52+00:00april 26th, 2016|Gezond Afvallen|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com