Gezonde voedingsmiddelen
Spread the love

Gezonde voedingsmiddelen in de juiste verhoudingen gegeten zijn onmisbaar voor een goede gezondheid. En wie gezond eet maakt meteen ook komaf met zijn buikje en zijn overgewicht. Velen twijfelen, maar gezonde voeding kan best lekker zijn. Onze moderne voeding bevat steeds minder gezonde voedingsstoffen maar is des te rijker aan ongezonde verzadigde vetten en transvetten en geraffineerde witte suiker en andere waardeloze snelle koolhydraten. Als je gezonder wilt gaan leven en je gezond streefgewicht bereiken én ook behouden is het dus een kwestie van de juiste voeding te kiezen. Het aanbod is echter zo groot dat, dat kiezen steeds moeilijker wordt.


Welke gezonde voedingsmiddelen zouden we voortaan regelmatig moeten eten om in conditie te blijven?

Gezonde voedingsmiddelen… We weten ondertussen allemaal wel het belang van gezonde voedingsmiddelen en gezond eten. Maar wat verstaat men onder gezonde voedingsmiddelen? Gezonde voedingsmiddelen kiezen kunnen we pas als we weten welke invloed ze hebben op onze gezondheid. Een belangrijke maatstaf om de gezondheidseffecten van onze voeding te achterhalen is de aanwezigheid van gezonde voedingsstoffen in je voeding zoals:

  • Vitaminen
  • Mineralen
  • Sterkte antioxidanten
  • Hoogwaardige eiwitten
  • Gezonde onverzadigde vetten en vetzuren
  • Trage koolhydraten

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Gezonde voedingsmiddelenGezonde voedingsmiddelen in een natuurlijk eetpatroon: 

  • Veel verse groenten en vooral groene bladgroenten: minstens 300 gram en vooral rauwe groenten per dag
  • Vers fruit: maar nooit meer dan twee verschillende stukken per dag vanwege de aanwezigheid van glucose of fruitsuiker
  • Peulvruchten: zijn bij ons blijkbaar minder geliefd maar je zou erwten, bonen, groentekiemen, kapucijner, linzen of kikkererwten minstens één keer per week op je menu moeten zetten
  • Vette vis: is rijk aan gezonde vis ve zuren en vooral aan omega 3. Dat is zeker zo voor wilde zalm, paling, tonijn, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, haring en ansjovis
  • Onbewerkte en dus ongezouten, niet geroosterde en ongebrande noten zaden en pitten: zoals amandelen, wal- en hazelnoten

Gezonde voedingsmiddelen die je regelmatig en liefst dagelijks zou moeten eten

Gezonde voedingsmiddelenBroccoli: is een echte vitaminen en mineralen bom en verhoogt onze productie van enzymen. Zuivert ons lichaam van alle mogelijke toxische afvalstoffen. Kan zowel rauw als gekookt gegeten worden. Samen met andere kruisbloemigen zoals kool, paksoi, rucola, spruitjes, bloemkool, boerenkool, radijs, waterkers en rapen verkleinen ze ons risico op heel wat soorten kankers en vooral darmkanker.  Dat werd door wetenschappers van de American Cancer Society aangetoond

  • Spinazie: bron van vitamine A, C , E en K, van vezels en van mineralen waaronder vooral ijzer, calcium, kalium en magnesium. Uit de resultaten van een wetenschappelijke studie van Harvard Medical School bleek dat spinazie goed is voor de bestrijding van een aantal ziekten, zoals eierstokkanker

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

  • Tomaten: rijk aan lycopeen, een krachtige antioxidant die ons beschermt tegen hart en vaatziekten en sommige vormen van kanker, vooral prostaatkanker
  • Avocado: bestaat vooral uit gezonde onverzadigde vetzuren, vitamine B, E en K en voedingsvezels. Avocado brengt een verstoort cholesterolgehalte weer in evenwicht en hebben een positieve invloed op diabetes en hoge bloeddruk
  • Sinaasappelen: bevat veel vitamine C, vezels en foliumzuur. Zorgt voor een sterk immuunsysteem en een grotere natuurlijke weerstand. Uitstekend bij verkoudheden, griep en infecties van de bovenste luchtwegen (bronchitis)

Gezonde voedingsmiddelen

Bosbessen: rijke bron van sterke van antioxidanten. Eet ze bij je gezond ontbijt in magere natuuryoghurt of kwark en voeg ze toe aan je zelf gemaakte gezonde smoothies en salades. Aan de Rutgers University werd wetenschappelijk aangetoond dat bosbessen , pijnlijke urineweginfecties kunnen voorkomen. Ze vertragen ons natuurlijk verouderingsproces en zorgen voor een strakke, jonge en stralende huid

Knoflook: zijn belangrijkste ingrediënt is allicine. Dat helpt een hoge bloeddruk verlagen, verbetert onze bloedcirculatie en brengt een verstoort cholesterolniveau weer in evenwicht. Het vermindert ons risico op hart- en vaatziekten en activeert ons vetverbrandingsproces

  • Rode peper: doet meer vet verbranden en makkelijker afvallen. Daarnaast beschermt het ons tegen hart- en vaatziekten, kanker en voortijdige veroudering. Stimuleert de aanmaak van capsaïcine, een stof die onze hersenen stimuleert tot het vrijgeven van endorfinen, een soort natuurlijke pijnstiller.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

  • Lijnzaad: bevat vooral vitaminen van het B- complex en sterke antioxidanten die ons natuurlijk verouderingsproces aanzienlijk vertragen en super gezonde omega 3 vetzuren.  Deze laatsten zijn onmisbaar om meer vet te verbranden en gemakkelijker af te vallen. Eén eetlepel lijnzaad is goed voor maar liefst 3 gram voedingsvezels. Deze helpen je niet alleen je gezonde voedingsstoffen op peil te houden. Ze geven je meteen ook een snel en langdurig voldaan gevoel. Zo heb je minder vlug honger, eet je minder en val je gemakkelijker af

Gezonde voedingsmiddelenBrood: met mate gegeten maakt brood niet dik. Het maakt integendeel deel uit van ieder gezond eetpatroon, ook als je je overgewicht wilt verliezen. Het geeft je niet alleen een lang voldaan gevoel maar zorgt voor alle onmisbare gezonde voedingsstoffen om goed te blijven functioneren. Geef wel de voorkeur aan volkorenbrood. Door dagelijks twee sneetjes volkorenbrood te eten zul je tijdens je afslankkuur nooit met een tekort aan gezonde voedingsstoffen worden geconfronteerd

  • Haver en havervlokken: zitten vol met voedingsvezels en belangrijke B vitamines. Eet ze samen met magere natuuryoghurt of kwark en in al je zelf gemaakte salades en smoothies samen met  lijnzaad
  • Aardappelen: maakt met een gemiddelde van 30 calorieën per aardappel zeker niet dik. Is wél een belangrijke bron van alle gezonde voedingsstoffen. Aardappelen bevatten een hoge concentratie trage koolhydraten die ons een snel en langdurig voldaan gevoel geven. Belangrijk als je zo snel mogelijk je overgewicht kwijt wil
  • Zilvervliesrijst: verkies deze zilvervlies- of bruine rijst steeds boven geraffineerde witte rijst. Die zit boordevol snelle koolhydraten en daar heeft onze gezondheid niets aan. Snelle koolhydraten zijn zelfs een belangrijke oorzaak van overgewicht en ongezond buikvet. Zilvervliesrijst doet je daarentegen meer vet verbranden en gemakkelijker afvallen,  geeft je extra energie en zorgt voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang.

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

Gezonde voedingsmiddelenPasta: zelfde verhaal als zilvervliesrijst. Geef steeds de voorkeur aan 100% volkorenpasta. Zo geniet je maximaal van de vele vitamines, mineralen en voedingsvezels die in volkoren pasta aanwezig zijn.

Magere zuivelproducten: zoals magere kaas (+20) magere natuuryoghurt, kwark en karnemelk  genieten de voorkeur en zijn vooral rijk aan vitamine A, B1, B2, B6 en B12 en belangrijke mineralen zoals calcium en magnesium.

  • Groene thee: is samen met witte en in mindere mate ook zwarte thee rijk aan sterke antioxidanten. Als je dagelijks méér dan vier tassen groene thee drinkt vermindert je risico op hart- en vaatziekten met de helft verkleint en verlaagt hoge bloeddruk

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

  • Vetten en oliën: gezonde oliën zijn belangrijk als je meer vet wilt verbranden en sneller wilt afvallen. Voedingscoaches raden aan om tenminste 30 tot 35% van je calorieën uit gezonde onverzadigde vetten te halen.
  • Yoghurt: bron van calcium en  probiotica. Dit laatste zorgt voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang. Drie onmisbare factoren als je gezond en zonder het gevreesde jojo effect wilt afvallen. Een gezond ontbijt met magere natuuryoghurt en een handjevol verse bosbessen en bijvoorbeeld lijnzaad of onbewerkte en geraspte noten, zaden of pitten doet wonderen. Zowel voor je gezondheid als je lichaamsgewicht
  • Eieren: barst van hoogwaardige eiwitten onmisbaar als je je overgewicht definitief kwijt wilt. Ze verlengen ook je verzadigingsgevoel waardoor je minder snel weer honger hebt, minder eet en zelfs je trek in zoete en ongezonde tussendoortjes verdwijnt. Eet dagelijks een gekookt ei en je zult er vlug het positieve effect van voelen. Zowel aan je conditie als aan je buikomtrek en… op de weegschaal.

Gezond afvallen en je gezondheid verbeteren doe je alleen in een natuurlijk eetpatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!  

Gezond vetpercentage

[fusion_button link=”http://www.paypro.nl/producten/Afslank_Receptenbijbel/21142/50831//” color=”default” size=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ alignment=”left” class=”” id=””]JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen![/fusion_button]

By Redactie

Hallo,Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Optimized by Optimole