Eten voor sporten is belangrijk en niet alleen om je inspanningen tot een goed einde te brengen. De juiste voeding eten verbetert ook je gezondheid, doet je meer opgeslagen vet verbranden en makkelijker afvallen. Zo kwamen wetenschappers tot de vaststelling dat eten voor sporten verschilt tussen vrouwen en mannen. Terwijl vrouwen best de juiste koolhydraten eten voor ze sporten om meer vet te verbranden wachten mannen daarmee best tot na het sporten.

Maar wat eten we best voor het sporten om op een gezonde manier meer vet te verbranden en makkelijker af te vallen?

Ons overgewicht verliezen is een zaak van energie (calorieën) en meer opgeslagen vet te verbranden. Als je meer calorieën verbrandt dan je er dagelijks gebruikt en meer opgeslagen vet verbrandt dan er wordt opgeslagen raakt je gewichtsprobleem sneller opgelost. Afvallen zonder het bekende jojo effect doen we alleen met een combinatie van gezond, natuurlijk eten en dagelijks voldoende te bewegen.

Eten voor sporten omdat sporten op lege maag ongezond is

Nuchter en dus op een lege maag sporten is ongezond, in de eerste plaats voor vrouwen. Het is dus zaak om de juiste voeding te eten voor het sporten. Voor je gaat sporten is het belangrijk het juiste moment en de beste voeding te kiezen. Doe je dat niet dan loop je het risico op een tekort aan energie zodat al je inspanningen weinig of geen resultaat opleveren.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Eten voor sporten omdat je veel energie verbruikt

Ananas

Eten voor sportenEen van de beste voedingsmiddelen die je kan eten voor je gaat sporten is ananas. Het is niet alleen rijk aan langzame en dus gezonde koolhydraten maar bevat ook veel vezels waardoor je bloedsuikerspiegel constant blijft. Ananas bestaat zo goed als alleen uit water waardoor je tijdens het sporten voldoende gehydrateerd blijft.

Citroensap

Is een van de beste vetverbrandende voedingsmiddelen die we kunnen eten. Citroenen helpen je metabolisme of vetverbranding te verhogen en extra calorieën te verbranden tijdens het sporten. Drink een kwartier voor je gaat sporten een groot glas water met vers geperst citroensap.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Bananen

Bevatten veel trage koolhydraten en vezels, geven je extra energie en helpen je meer vet verbranden. Bananen zorgen ook voor meer spieren en een sneller spierherstel. En ook die zijn belangrijk bij het afvallen. Spieren verbruiken ook energie, zelfs in rust en tijdens je slaap. Afvallen terwijl je slaapt, is dus perfect mogelijk

Fruit en onbewerkte noten, zaden en pitten

Eten tijdens sportenHet beste resultaat verkrijg je door vezelrijk fruit zoals appels       te combineren met plantaardige voeding met veel hoogwaardige eiwitten zoals je die vindt in onbewerkte noten, zaden en pitten. Onbewerkt is ongezouten, niet geroosterd en ongebrand. Zo krijg voldoende complexe en dus gezonde koolhydraten, gezonde vetten en eiwitten binnen. Je presteert dan niet alleen beter, je zult meer opgeslagen vet verbranden en sneller afvallen.

Zoete aardappelen of bataten

Zijn rijk aan complexe koolhydraten en hebben een lage glycemische index waardoor je duurzame energie binnenkrijgt. Zoete aardappelen barsten van de voedingsvezels waardoor je suikers uit je voeding beter verwerkt. Zoete aardappelen bevatten ook koper en veel vitamine C en ook die versnellen spierherstel.

Eiwitrijke tussendoortjes

Helpen je zowel voor als na het sporten. Denk hierbij in de eerste plaats aan onbewerkte noten, zaden en pitten die tijdens het sporten voor extra energie zorgen en je meer en sterkere spieren geven. Eiwitrijke tussendoortjes zorgen na het sporten voor de meeste voordelen, vooral wat je spierherstel betreft.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Bosbessen

Eten tijdens sportenZijn een belangrijke bron van complexe koolhydraten. Ze zorgen voor meer energie omdat ze langzamer verteren. Bosbessen bevatten naast veel water ook veel sterke antioxidanten. Die beschermen ons tegen oxidatie dat ons natuurlijk verouderingsproces versnelt.  Een handjevol bosbessen eten tijdens het sporten doet wonderen.

Amandelboter

Is onbewerkt en bevat daardoor geen toegevoegde suikers, transvetten of zout. Is des te rijker aan gezonde vetten en eiwitten. Amandelboter bevat ook veel calcium en koper, twee mineralen die voor een  goede communicatie tussen je hersencellen en je zenuwstelsel zorgen. Calcium is ook onmisbaar voor gezonde  en sterke spieren en botten. Deze plantaardige boter zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel en voor minder honger. Na het sporten brengen de eiwitten je energie snel op peil en herstellen je spieren.

Ruwe Cacao

Zorgt voor extra energie dankzij de aanwezigheid van cafeïne. Cacao bevat ook dopamine, het gelukshormoon dat je sportieve prestaties en je humeur verbetert. Pure chocolade met minstens 75 procent ruwe cacao eten werkt ook sterk ontstekingsremmend en verbetert het herstel van je spieren.

Gezonder leven en makkelijker afvallen doe je alleen in een natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!  

Snel afvallen zonder dieet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!