Broodbeleg – Snel afvallen met gezond broodbeleg

Broodbeleg heeft een grotere invloed op je gezondheid en lichaamsgewicht dan je denkt. Snel afvallen hangt van vele factoren af, in vele gevallen zelfs van kleine details.

Wil je snel vermageren?

Dan moet je in de eerste plaats meer vet verbranden. Dat kan door te kiezen voor gezond broodbeleg.

Welk gezond broodbeleg moet je in je schema afvallen inpassen om snel te vermageren?

Brood maakt niet dik, zeker als je kiest voor volkoren brood.

Grote boosdoener is datgene wat we bij onze dagelijkse boterham eten. Velen kiezen voor een  of ander dieet om snel te vermageren.

Ze hebben daarbij meestal weinig of geen aandacht voor hun broodbeleg.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren

Wil we snel afvallen, dan zullen we zeker ook ons broodbeleg moeten letten.

Gezond broodbeleg is in de eerste plaats mager, en vezelrijk en met voldoende gezonde voedingsstoffen aan boord.

Maar wat kies je bij voorkeur als gezond broodbeleg om snel af te vallen?

Kies in de eerste plaats voor gezond broodbeleg zoals:

  • Zoet: dat geniet de voorkeur op iets hartigs. Velen die willen afvallen laten zoet broodbeleg staan vanwege de hoge concentratie aan suiker en koolhydraten. Het hoge vetgehalte in hartig broodbeleg is echter zoveel nadeliger voor het bereiken en behouden van je gezond streefgewicht
  • Overdrijf niet: wees matig met de consumptie van broodbeleg, ook met gezond beleg
  • Biologisch: kies zoveel mogelijk voor biologisch broodbeleg. Dat bevat minder vet en dus minder calorieën en is vrij van alle smaak- , kleur- , en bewaarmiddelen
JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren

Kies voor mager vlees als gezond broodbeleg

Mager vlees komt zeker in aanmerking als gezond beleg. Magere vleessoorten bevatten relatief weinig verzadigde en dus ongezonde vetten.

Deze magere vleessoorten zijn wel rijk aan onmisbare eiwitten, vitaminen, mineralen en spoorelementen.

  • Mager vlees: is zeker alle soorten rookvlees, rosbief, en kip- en kalkoenfilet, en de meeste soorten rauw ham en rauw vlees. Dit broodbeleg bevat weinig of geen ongezonde stoffen zoals kleur- , geur- , en bewaarmiddelen.

Eieren leveren essentiële aminozuren  als gezond broodbeleg

Eieren zijn gezonder dan je denkt.

Tot voor kort stelde men twee eieren per week als absoluut maximum. Daar komt verandering in.

Vele diëtisten en voedingsdeskundigen zijn er nu van overtuigd dat dagelijks één ei eten bij je ontbijt gezond is.

Eieren barsten van hoogwaardige eiwitten en essentiële aminozuren.

Die essentiële vetten kan ons lichaam onmogelijk zélf aanmaken.

Aarzel niet regelmatig een gebakken eitje te eten. Beperk daarbij wel zoveel mogelijk het gebruik van olie en/of bakboter.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren

Magere zuivelproducten als gezond broodbeleg

Magere zuivelproducten zoals magere kaas, en magere melkproducten zoals magere melk; magere yoghurt en magere kwark, passen uitstekend bij een gezond ontbijt.

Zo is (magere) kaas een belangrijke leverancier van hoogwaardige wei- en melkeiwitten.

Eet kaas met mate, ook magere kaas.

Magere kaas bevat maximaal dertig percent vet, waarvan weinig of geen verzadigde en dus ongezonde vetten.

Af en toe magere smeerkaas op je boterham kan ook als gezond broodbeleg.

Kies steeds voor magere smeerkaas zonder schadelijke E- stoffen.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren

Ander gezond beleg:

  • Appelstroop: kies steeds voor appelstroop zonder ongezonde toegevoegde suikers, maar mét ingedikt bietensap. Daardoor is het een belangrijke bron van ijzer
  • Vruchten jam: is rijk aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en spoorelementen. Gebruik uitsluitend jam zonder toegevoegde suikers
  • Groenten en fruit: een broodje gezond met bijvoorbeeld komkommer, sla, tomaat, paprika, basilicum en stukjes suikerarm fruit is uitstekend als gezond beleg. Voeg groenten en fruit toe aan een boterham met mager vlees, vis, of kaas
  • Humus: is een smeerbare pasta, van kikkererwten, een bron van gezonde eiwitten en een gezonde vleesvervanger

Meer vet verbranden en makkelijker afvallen doe je met de vele gezonde voedingstips en recepten uit de Afslank Receptenbijbel

Hoe beginnen met een gezonde leefstijl?

natuurlijke weerstand verhogenVind jij het moeilijk om gezonde eetgewoonten aan te leren? Maak dan VRIJBLIJVEND kennis met het Afslank Receptenboek van voedingsdeskundige Richard Ridder.

Wat mag je verwachten van dit receptenboek verwachten?

  • De nieuwste wetenschappelijke feiten met praktische tips
  • Recepten die je goed verzadigen
  • Recepten die makkelijk te maken zijn

Met deze wetenschappelijk onderbouwde voedingstips en vele gezonde recepten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten voor zowel je ontbijt als je lunch (middagmaal), diner (avondmaal) als je gezonde tussendoortjes échte oplossingen voor je gewichtsprobleem.

Dit Afslank Receptenboek hielp ondertussen als meer dan 15000 Nederlanders en bijna evenveel Belgen definitief van hun overgewicht af.

8 kilo afvallen in 1 maand is met deze Afslank Receptenbijbel perfect mogelijk

Dat wil jij toch ook? 

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren
Door |2018-11-08T10:27:57+00:00januari 1st, 2015|Voeding|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com