Bananenbrood zonder suiker, gluten en lactose doet je ook makkelijker afvallen

Bananenbrood is niet alleen lekker, maar bovendien nog super gezond ook. Het past in ieder gezond eetpatroon, zelfs als makkelijker wilt afvallen.

Velen denken dat bananen ons dik maken. Ten onrechte, want ze barsten van de gezonde voedingsstoffen en geven ons een vlug voldaan gevoel.

Trouwens, als we het over bananenbrood hebben komt er geen bloem of gist bij te pas.

Bananenbrood is zeker bij hardlopers en beoefenaars van duursporten zoals bij marathonlopers erg geliefd. 

En die zouden toch niets eten wat hen dik maakt?

Waarom is dit bananenbrood zo gezond en wat zijn zijn belangrijkste gezondheidsvoordelen?

Diëtisten benadrukken nu al een tijdje de vele voordelen van brood in een gezond eetpatroon.

Brood bevat zovele gezonde voedingsstoffen, dat het zelfs aan zij die willen afvallen sterk wordt aanbevolen.

BananenbroodDat is niet verwonderlijk.

Brood en vooral alle soorten volkorenbrood, barsten van alle mogelijke gezonde voedingsstoffen die onmisbaar zijn om goed te blijven functioneren.

Zeker als dat bananenbrood niet alleen suikervrij is maar ook geen gluten en lactose bevat.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Kies voor volkoren bananenbrood

Niets is gezonder dan volkorenbrood. Dat is het geval voor volkoren varianten van alle soorten brood.

Bij alle volkoren producten gebruikt men de volledige graankorrel. Op die manier geniet je maximaal van alle gezonde voedingsstoffen die de korrels aan boord hebben.

De belangrijkste voordelen van volkoren brood:

Is vezelrijk: volkoren barst van de voedingsvezels. Die zijn niet alleen belangrijk voor onze gezondheid maar ook als je iets aan je overgewicht wilt doen

Verlengt je verzadigingsgevoel: dankzij de aanwezigheid van deze vezels verlengen ze je verzadigingsgevoel waardoor je veel minder vlug honger hebt en je automatisch minder eet.

BananenbroodZorgen voor een goede spijsvertering: verminderen vervelende symptomen als winderigheid en een opgeblazen gevoel na iedere maaltijd

Zorgen voor een goede darmflora en een vlotte stoelgang: daardoor wordt je lichaam regelmatig gezuiverd van alle giftige afvalstoffen die zich in onze lichaamsweefsels verzamelen en vooral de gezondheid van onze buikorganen bedreigen

Helpen bij een hoge bloeddruk

Verkleinen ons risico op aderverkalking en op levensbedreigende hart- en vaatziekten

Brengen je cholesterolgehalte in evenwicht: door je gezonde HDL- cholesterol te verhogen en de ongezonde variant drastisch te verlagen

Werkt preventief: en zeker tegen diabetes type 2, een te hoog cholesterolgehalte en vaak voorkomende soorten kanker zoals borst- , darm- ,  long- en prostaatkanker

Vergroten je concentratie ijzer: een mineraal dat bloedarmoede kan voorkomen of helpen behandelen.

[thrive_leads id=’36183′]

Bananenbrood en bananen die je zelfs gewicht verliezen

Bananen zijn een belangrijke bron van gezonde voedingsstoffen en vooral van vitaminen, mineralen en voedingsvezels.

Ze bevatten ook fructose of fruitsuikers. Als je er teveel van eet zal dit afvallen moeilijker en in extreme gevallen onmogelijk maken.

Dat is met alle soorten fruit het geval.

In tegenstelling met groenten die je onbeperkt mag eten, is dat niet zo met fruit en bananen.

Eet daarom nooit meer dan drie verschillende stukken fruit per dag.

Bananen met mate gegeten zal je niet verhinderen meer vet te verbranden en makkelijker af te vallen.

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Bananenbrood en bananen zorgen voor meer energie

BananenbroodDat dit bananenbrood zo populair is bij beoefenaars van duursporters heeft het te danken aan het feit vat bananen snel voor extra energie zorgen.

Velen die definitief van hun overgewicht af willen denken dat bananen niets voor hen zijn omdat ze teveel suiker bevatten.

Toch passen ze in een gezond eetpatroon, ook als je je vetrolletjes en overgewicht definitief kwijt wilt.

Bananen:

Verlagen een hoge bloeddruk: dat danken ze aan de grote hoeveelheden kalium en natriumgehalte die ze aan boord hebben

Verbetert onze geestelijke gezondheid: bananen zijn rijk aan tryptofaan, een aminozuur dat ons lichaam omzet in serotonine, ons gelukshormoon. Serotonine vermindert ook je eetlust en verzacht pijn.

Stimuleren je hartfunctie en zorgen voor soepele bloedvaten: ook dat danken ze aan de aanwezigheid van kalium

Werken ontspannend en helpen tegen stress: door de aanwezigheid van vitamine B6 en magnesium. Vitamine B6 zorgt voor een gezond slaap en magnesium ontspant je spieren

Voorkomt diabetes: dankzij dezelfde vitamine B6 en zijn grote hoeveelheid voedingsvezels vermindert je risico op diabetes type 2

Verbetert het gezichtsvermogen

Zorgt voor sterke botten en helpt tegen osteoporose :

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Bananenbrood is een gezond tussendoortje

BananenbroodEet bananenbrood met mate, dan is het een super gezond tussendoortje dat je trek in zoet doet verdwijnen.

In een gezond eetpatroon om makkelijker af te vallen lijd je geen honger en moet je dus zeker niet constant calorieën tellen.

Belangrijk is dat je blijft genieten van wat je eet. Zou hou je een gezond eetpatroon levenslang vol en ben je de verloren kilo’s definitief kwijt. 

Recept bananenbrood

Als je zelf bananenbrood bakt gebruik je uitsluitend rijpe bananen.

Ingrediënten

4 rijpe bananen

4 eieren

120 gram amandelmeel of 120 gram boekweitmeel

5 dadels, abrikozen, vijgen of ander gedroogd fruit

25 gram onbewerkte noten en vooral walnoten of evenveel onbewerkte zaden en, pitten of een mengsel van deze drie ingrediënten

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Bereiding:

BananenbroodLaat de gedroogde vruchten een half uurtje in water weken en ontpit de dadels eventueel

Verwarm je oven voor op 175 graden

Snij het gedroogde fruit in kleine blokjes 

Doe het gedroogde fruit en bananen in je blender en maak er een glad mengsel van

Maak de eieren luchtig op in je blender

Meng de eieren door het beslag

Voeg er het amandel- of boekweitmeel aan toe

Meng alles door elkaar tot een stevig beslag

Breng op de gewenste smaak met alle overige ingrediënten

Giet het beslag in een bakvorm

Bak het bananenbrood gedurende een 45-tal minuten af tot het een bruin korstje heeft

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Voor glutenvrij bananenbrood gebruik je

Boekweitmeel en zonnebloempitten

Volkoren speltmeel met pompoenpitten

Of amandelmeel met verse vijgen

Voor veganistisch bananenbrood gebruik je bij voorkeur:

Bananenbrood met walnoten

Glutenvrij en veganistisch bananenbrood met kokos zonder

Bananenbrood weetjes:

Bananenbrood bewaren: doe je zowel in als buiten je koelkast. Buiten de koelkast bewaar je het best niet langer dan één dag.

Bananenbrood vraagt uiteraard gezond broodbeleg en bij voorkeur: pure chocoladepasta (met minstens 75 procent ruwe cacao), zelf gemaakte bio- jam , stroop of confituur

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!

Zelf gebakken bananenbrood eet je uiteraard in een gezond en natuurlijk eetpatroon.

Dat is zeker zo met het gezond voedingspatroon van De Fitchef. Die helpt je afvallen met gezonde voedingstips en aangepaste recepten.

Dit mag je van verwachten:

Alle recepten zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten.

Die zijn belangrijk als je makkelijker wilt afvallen. Eiwitten houden je spiermassa op peil. Dat stimuleert je vetverbranding en voorkomt het typische jojo effect.

Gebalanceerde eiwitrijke recepten (met voedingswaarde)

Alle recepten zijn uitgebalanceerd qua voedingswaarden. Ze zitten boordevol hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en complexe koolhydraten. En niet te vergeten: veel vezels, vitamines en mineralen.

Alle recepten staan allemaal binnen maximaal 15 minuten op tafel.

Met GRATIS stappenplan en persoonlijk weekmenu

Naast dit alles bevat het boek een praktisch stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat, inclusief voorbeeld weekmenu’s voor zowel mannen als vrouwen.

Gezond eiwitdieet

JA! ik wil ook meer gezonde voedingstips en recepten om mijn gezondheid en gewicht te verbeteren!
Door |2018-10-09T15:55:24+00:00januari 29th, 2018|Voeding|0 Reacties

Over de auteur:

Francois Appers
Hallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten. Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Reageer ook!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.