Aminozuren zijn onmisbaar voor onze gezondheid.  Probleem is dat ons lichaam niet in staat is om alle aminozuren zelf aan te maken.  Er zijn in totaal acht essentiële aminozuren. Deze moet ons lichaam dus in voldoende mate uit onze dagelijkse voeding halen.

In welke elke gezonde voeding vind je deze acht essentiële aminozuren?

Ons lichaam haalt deze acht essentiële aminozuren uit voeding rijk aan eiwitten of proteïnen. Eiwitten vind je in alle voeding. Ons lichaam heeft hoofdzakelijk nood aan die eiwitten die zoveel mogelijk gelijkenis vertonen met lichaamseigen eiwitten. Eiwitten die daarvan teveel afwijken verteren moeilijker. Die uit vlees worden door je lichaam beter verwerkt dan die uit groenten. Proteïnen van dierlijke oorsprong vertonen namelijk de meeste gelijkenissen met lichaamseigen eiwitten.

  • Gevarieerde voeding: aminozuren in vlees en groenten verschillen sterk van elkaar. Zo bevat vlees alle soorten aminozuren, terwijl groenten slechts enkele soorten bevatten. Als je gezond, evenwichtig en vooral gevarieerd eet is dat meestal geen probleem
  • Soja: is een onmisbare bron van aminozuren voor vegetariërs. Soja bevat alle soorten aminozuren die ons lichaam nodig heeft

Aminozuren uit gevarieerde voeding

Aminozuren zijn de bouwstenen, zowel van eiwitten als van ons spierweefsel. Ze zijn dan ook onmisbaar of essentieel voor onze groei. Dat is eveneens het geval voor de gezondheid van onze huid, spieren, organen, botten, haar en je nagels.

Ook ons bloed, hormonen en enzymen worden vooral gevormd door eiwitten.

Geen enkel lichaamsproces betrokken is bij onze energievoorziening, bij herstel, spier- en krachttoename, bij vetverlies, als bij onze hersenfuncties kunnen zonder aminozuren. Er zijn twee soorten aminozuren:

  • Essentiële: kan ons lichaam onmogelijk zelf aanmaken. Het moet ze dus uit onze dagelijkse voeding halen
  • Niet- essentiële: kunnen door ons lichaam wel aangemaakt worden

Voeding rijk aan deze acht essentiële Aminozuren

  • Kaas, amandelen, pindanoten en in sesamzaad
  • Linzen, rogge, kip, eieren en in vis
  • Rauw rundvlees, noten, sojabonen, garnalen, rauwe zalm, salami, eigeel, kikkererwten, geitenmelk, asperges, volkoren rijst, en bonen
  • Witte en bruine bonen, aardappelen, melk, tarwe
  • Varkensvlees, lijnzaad, bananen
  • Granen zoals tarwe en rogge, paddenstoelen, soja en in pinda’s

De vele gezonde voedingstips en recepten uit de Afslank Receptenbijbel zijn je beste garantie op een goede gezondheid en lichaamsgewicht.

Hoe beginnen met een gezonde leefstijl?

natuurlijke weerstand verhogenVind jij het moeilijk om gezonde eetgewoonten aan te leren? Maak dan VRIJBLIJVEND kennis met het Afslank Receptenboek van voedingsdeskundige Richard Ridder.

Wat mag je verwachten van dit receptenboek verwachten?

  • De nieuwste wetenschappelijke feiten met praktische tips
  • Recepten die je goed verzadigen
  • Recepten die makkelijk te maken zijn

Met deze wetenschappelijk onderbouwde voedingstips en vele gezonde recepten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten voor zowel je ontbijt als je lunch (middagmaal), diner (avondmaal) als je gezonde tussendoortjes échte oplossingen voor je gewichtsprobleem.

Dit Afslank Receptenboek hielp ondertussen als meer dan 15000 Nederlanders en bijna evenveel Belgen definitief van hun overgewicht af.

8 kilo afvallen in 1 maand is met deze Afslank Receptenbijbel perfect mogelijk

Dat wil jij toch ook?