Afvallen buik en overgewicht gaan samen. Als je van  je buikje af wil zul je op alle plaatsen van je lichaam gewicht verliezen. Een slanke lijn met een platte buik wensen velen. Dat doe je met geen enkel dieet maar met een gezond natuurlijk eetpatroon en voldoende lichaamsbeweging. Het een kan niet zonder het andere. Eet je alleen gezond en natuurlijk dan raak je nooit al je overgewicht kwijt. Met omgekeerde, door alleen te bewegen, lukt het je ook niet. Toch zijn er heel wat voedingsmiddelen die je vetverbrandingsproces stimuleren en dus meer opgeslagen (buik) vet verbranden.

Welke natuurlijke voeding maakt afvallen buik makkelijker?

Iedereen van ons heeft een vetlaagje, de ene al wat dikker dan de andere. Zelfs als je een platte buik en een strakke lijn hebt heb je ook nog altijd een bepaalde hoeveelheid vet. Het juiste soort vet is een bron van energie en dat hebben we nodig om goed te kunnen functioneren. Maar het ene soort vet is duidelijk het andere niet. We maken het onderscheid tussen onderhuidse vet en orgaanvet. Tussen beide soorten vetten bestaan grote verschillen.

Onderhuids vet

Dit soort vet bevindt zich tussen je huid en je spieren en is beweeglijk. Je kunt het makkelijk vastpakken. Het laat zich makkelijk meten  met een aangepast toestelletje.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Orgaanvet is ongezonder

Afvallen buikDit vet is vooral aanwezig in onze buikholte tussen de organen die zich daar bevinden. Dit vet beschermt al die organen. Het zit achter onze buikspieren en rondom onze organen. Ook dit soort vet hebben we nodig als bescherming van onze organen. Maar teveel is teveel en dat is ook hier het geval.  Een te grote hoeveelheid orgaanvet is schadelijk voor de organen die het moet beschermen. Mensen met een gezond gewicht of met ondergewicht kunnen nog altijd teveel orgaanvet hebben. Teveel orgaanvet maakt schadelijke en zelfs giftige afvalstoffen aan die zich tussen onze organen verspreiden. Het is oorzaak van een dikke buik en daaraan gelinkte aandoeningen. Teveel buikvet vergroot je risico:

  • Overgewicht
  • Aderverkalking
  • Hart- en vaatziekten
  • Hoge bloeddruk
  • Verstoorde hormonen
  • Een evenwichtig cholesterolgehalte met teveel slechte cholesterol
  • Teveel vet (triglyceriden) in je bloed
  • Diabetes
JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Afvallen buik: Wat veroorzaakt teveel buikvet

Afvallen buikEr zijn meerdere oorzaken van teveel buikvet. Een belangrijke oorzaak is een ongezond eet- en leefpatroon. Je eet teveel suiker en vet, te weinig natuurlijke en onbewerkte voeding en vooral te weinig groenten, fruit, noten, zaden en pitten. Door voedingsproducenten worden we misleid. Ze doen ons geloven dan we goed bezig zijn terwijl dat zeker niet het geval is. Vele (kant en klare) voedingsproducten uit de supermarkt barsten van de verborgen en toegevoegde suikers en vetten.  Om hun aanwezigheid te verdoezelen wordt suiker vaak onder schuilnamen vermeld .

Afvallen buik doe je zeker niet met light producten

Wie kampt met overgewicht en teveel buikvet grijpt massaal naar light producten, zeker met de vakantieperiode in het vooruitzicht. Maar dat is zeker geen goed idee. Producten mogen een product light noemen als ze de vetpercentage of het suikergehalte verminderden met minstens 30 procent. Dat zegt niets over de gezondheid van het product. Een voedingsmiddel dat 30 procent minder vet bevat kan nog altijd veel teveel toegevoegde suikers bevatten of omgekeerd. Met het gebruik van deze light producten denken we goed bezig te zijn maar ze zijn vaak oorzaak van overgewicht en teveel buikvet. Controleer dus altijd de lijst met de ingrediënten voor je beslist tot aankoop van een light product.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Afvallen buik: eet niet teveel maar zeker ook niet te weinig

Afvallen buikJe leest het goed: om afvallen buik mogelijk te maken eet je uiteraard niet teveel maar zeker ook niet te weinig. Als je te weinig eet kamp je al vlug met een tekort aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, voedingsvezels en eiwitten. Ook al denk je dat je door te weinig te eten sneller afvalt is dat verrassend geniet niet waar. Ons lichaam reageert door minder vet te verbranden en meer op te slaan. Het zal dat opgeslagen vet gebruiken in tijdens van nood als bron van energie.

Afvallen buik en aantal calorieën

Afvallen buik en het wegwerken van je overgewicht heeft alles te maken je dagelijks aantal calorieën dat je naar binnen krijgt. Dat aantal verschilt tussen vrouwen en mannen. Een man heeft bij gemiddelde inspanningen tussen de 2100 en 2500 calorieën per dag nodig. Bij een vrouw ligt de limiet tussen de 1800 en 2100 calorieën. Als je iets aan je overgewicht wilt doen en je buikje definitief kwijt wilt moet je minder calorieën innemen dan je er dagelijks gebruikt. Verminder je aantal calorieën met maximum 500 anders val je nooit af en raak je je buikje niet kwijt.

Afvallen buik met deze gezonde voeding

Afvallen buik en je overgewicht verliezen doe je alleen in een gezond en natuurlijk voedingspatroon gecombineerd met voldoende beweging. Het is belangrijk de juiste voeding in de juiste hoeveelheden en op het juiste moment te eten. Eet zoveel mogelijk op vaste tijdstippen en genoeg om zonder honger je volgende maaltijd te bereiken. Een gezond tussendoortje zoals een stuk fruit, zelf gemaakte groentesalade, onbewerkte natuuryoghurt of kwark zonder toevoegingen, een handjevol of 25 gram onbewerkte noten, zaden of pitten. Kauw goed en neem dus de nodige tijd. Dat zorgt voor een goede spijsvertering.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Geef de voorkeur aan natuurlijke voeding

Afvallen buikEet zo weinig mogelijk en best geen bewerkte voeding en vooral geen bewerkt (rood) vlees, vooral als broodbeleg (charcuterie).  Eet dus gezond en natuurlijk met:

  • Verse groenten: zijn rijk aan alle gezonde voedingsstoffen en bevatten weinig of geen calorieën. Groenten eet je onbeperkt en bij voorkeur 500 gram per dag, rauw of gekookt.
  • Fruit: is uiteraard ook gezond maar fruit eet je niet onbeperkt. Als je je buikje kwijt wilt eet je maximaal een stuk fruit per dag vanwege de aanwezigheid van fruitsuiker. Eet fruit bij voorkeur bij je ontbijt.
  • Mager vlees: vooral kip en kalkoen. Eet geen bewerkt vlees worst, salami, paté, hamburgers en alle fastfood
  • Magere vis: wilde zalm, paling, tonijn, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring en ansjovis. Eet minstens tweemaal per week vette vis
  • Vis, schaal- & schelpdieren: zoals mosselen, oesters, garnalen en krab
  • Eieren: zijn rijk aan omega 3 vetzuren. Je mag dagelijks twee eieren eten, liefst bij je ontbijt
  • Onbewerkte noten, zaden en pitten: onbewerkt betekent ongezouten, niet geroosterd en ongebrand . Noten zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen en vooral gezonde vetten.
  • Natuurlijke oliën: zoals olijfolie, kokosolie, walnootolie en lijnzaadolie.µ
  • Complexe (trage) koolhydraten, zoals zoete aardappels, volkorengranen en volkorenproducten (haver, zemelen, boekweit, quinoa, volkoren deegwaren, zilvervliesrijst, peulvruchten (erwten, bonen, groentekiemen, maïs, kapucijner, linzen en kikkererwten.

Afvallen kan dus zonder honger lijden en calorieën tellen. Het moet aangenaam blijven zo blijf je dit gezond voedingspatroon (levens) lang volhouden. Een gezond voedingspatroon om afvallen buik te behalen bestaat uit veel hoogwaardige eiwitten, voldoende  gezonde vetten en trage koolhydraten 

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Voeding dat je vetverbranding extra stimuleert zijn:

Afvallen buik

  • Selderij, artisjokken, avocado en tomaten
  • Ananas, alle soorten bessen, aardbeien, bramen, frambozen, kersen, appelen

Voeding dat je best zo weinig mogelijk en liefst niet eet zijn:

  • Suiker en suikerhoudende producten
  • Zetmeel
  • Snoep, koekjes, gebak taart, chips, borrelnootjes
  • Kant en klare gerechten, ook sauzen en soepen
  • Kant en klare ontbijtgranen en muesli
  •  Fast food
  • Bewerkte voeding
  • Rood vlees 
  • Kant en klare fruit- en vruchtensappen
  • Alle soorten wit brood, witte deegwaren en witte rijst

Afvallen buik: naast gezond eten ook voldoende bewegen

Afvallen doe je altijd met een combinatie van gezond natuurlijk eten en voldoende bewegen. Het ene kan niet zonder het andere. Gezond eten neemt gemiddeld 70 procent van je totale gewichtsverlies voor zijn rekening. De resterende 30 procent moet van voldoende beweging komen. Je moet nu niet onmiddellijk gaan sporten zoals en topsporter. Een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen volstaat. Eens je daar aan aangepast bent kun je je inspanningen nog altijd opvoeren.

Je gezondheid verbeteren en makkelijker afvallen doe je alleen in een natuurlijk voedingspatroon zoals beschreven in de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm(Gratis Webinar).

Probeer de Afslank Receptenbijbel nu risicovrij uit… 60 Dagen niet goed? Geld terug!

Snel afvallen zonder dieet

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!