Ook op de hoogte blijven van de laatste nieuwe gezondheidstips?

Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief en krijg alle nieuwtjes als eerste DIRECT in je mailbox!

[bftpro-form-start 1]

Je Naam: [bftpro-field-static name]
*Je Email: [bftpro-field-static email]

[bftpro-submit-button 1 “Aanmelden”] [bftpro-form-end 1]

Gezondste fruit eten om snel te vermageren

Gezondste fruit eten doe je niet alleen om je gezondheid te stimuleren, maar ook om snel meer vet te verbranden en af te slanken.

Naast groenten, staat fruit centraal in ieder gezond eetpatroon. Zeker de gezondste fruitsoorten.

Fruit mag dan wel fruitsuiker of fructose bevatten, dat weegt lang niet op tegen de vele gezonde voedingsstoffen in fruit.

Dat levert je immers alle nodige vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten en voedingsvezels voor een gezonde spijsvertering.

Zelfs snel vermageren lukt uitstekend met gezondste fruit.

Fruit bestaat voornamelijk uit water, en is daardoor caloriearm.

Wat zijn gezondste fruit soorten  om snel gewicht te verliezen?

Dankzij hun vele gezonde voedingsstoffen, helpt fruit je lang niet alleen om snel gewicht te verliezen.

Fruit versterkt en immuunsysteem en je natuurlijke weerstand.

Gezondste fruit beschermt je maximaal tegen de vrije radicalen.

Die dringen ons lichaam binnen, en maken ons ziek.

Gezondste fruit verkleint aanzienlijk ons risico op veel voorkomende aandoeningen.

Het zal ook ons natuurlijk verouderingsproces vertragen.

Gezondste fruit zorgt zo voor een jonge, stralende, en fluweelzachte huid.

Fruit barst van de gezondste voedingsstoffen, en bezit relatief weinig calorieën.

Maar wat is dan het gezondste fruit waarmee je ook snel kan afslanken?

De gezondheid van fruit hangt van verschillende factoren af.

Wetenschappers onderzochten de verschillende factoren waarmee men de voedingswaarde van fruit kan aanduiden.

Om het gezondste fruit te ontdekken, hielden ze rekening met het aantal calorieën, de aanwezigheid van suiker, voedingsvezels, antioxidanten, met het effect van fruit op je bloedsuikerspiegel, en met de concentratie aan vitamine A, B, C, E, K en met hun gehalte aan het mineraal calcium.

  • Voedingsvezels: zorgen voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte darmtransit of stoelgang. Vezels verlengen tevens ons verzadigingsgevoel, waardoor we minder vlug honger hebt. Op die manier eten we automatisch minder, en vallen we sneller af
  • Antioxidanten: beschermen ons tegen de vrije radicalen die ons lichaam binnen dringen, ons ziek maken en ons risico op ernstige aandoeningen vergroten
  • Bloedsuikerspiegel: een te hoge bloedsuikerspiegel is één van de belangrijkste oorzaken van overgewicht en diabetes
  • Vitamine A: deze in vet oplosbare vitamine is aanwezig in alle dierlijke producten, maar vooral in orgaanvlees zoals lever en niertjes. Voedingsmiddelen afkomstig van plantaardige producten stellen je lichaam in staat deze vitamine zelf aan te maken. Het lichaam maakt ook zelf vitamine A aan uit plantaardige producten. Vitamine heeft een positief effect op je huid, de ogen en verhoogt je natuurlijke weerstand
  • Vitamine B: helpt tegen vermoeidheid en chronische vermoeidheid. Geeft ons extra energie en vitaliteit. Daardoor verbranden we meer vet en vallen we sneller af. Vitamine B zorgt tevens voor een sterk zenuwstelsel, en voorkomt hart- en vaatziekten
  • Vitamine C: zorgt voor meer natuurlijke weerstand
  • Vitamine E: beschermt onze lichaamscellen, hun celwand en lichaamsweefsels. Deze vitamine zorgt voor een gezonde stofwisseling, waardoor je snel gewicht verliest
  • Vitamine K: zorgt voor een goede bloedstolling en voor sterke botten
  • Calcium: zorgt voor sterke tanden en botten, en kan osteoporose voorkomen

Gezondste fruit helpt ons bij overgewicht en diabetes

Bramen danken dit aan hun hoge concentratie aan sterke antioxidanten.

Ze bevatten weinig of geen vet, en zijn dus caloriearm.

In bramen vinden we des te meer vitamine B1, B2, B6, B11 of foliumzuur en vitamine C  en E.

Bramen zijn tevens rijk aan mineralen waaronder calcium, fosfor, magnesium, ijzer en koper.

Door hun laag caloriegehalte, de afwezigheid van vetten en hun hoge concentratie aan voedingsvezels; helpen bramen ons snel gewicht te verliezen.

Bramen zijn zelfs geschikt voor diabetici.

Ze doen ons insulineniveau naar een gezonde waarde stijgen, en zorgen zo voor een constante bloedsuikerspiegel.

Een onstabiele bloedsuiker is één van de voornaamste oorzaken van diabetes.

Bramen verzachten de symptomen van slokdarmkanker en van blaaskanker.

  • Andere gezondheidsvoordelen van bramen: bramen zorgen voor een goede spijsvertering, een gezond darmflora en een vlotte darmtransit en helpen bij huidproblemen (acne, eczeem en psoriasis), bij jicht, diarree,  verkoudheden en griep. Darmproblemen, urineproblemen, verkoudheid en keelpijn, jicht, huidproblemen en diarree

Het Gezondste fruit is caloriearm

Het gezondste fruit waaronder frambozen zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen waaronder vitamine C, B2, B6 en B11 of foliumzuur, E en K en aan mineralen zoals mangaan, magneseium, koper en kalium. Hun vele sterke antioxidanten beschermen je tegen de vrije radicalen die je ziek maken en je risico op ernstige aandoeningen voorkomt. Door al deze gezondheidsvoordelen passen frambozen in ieder gezond dieet. Frambozen zijn immers caloriearm. Honderd gram frambozen is goed voor amper dertig calorieën.

  • Andere gezondheidsvoordelen van frambozen: frambozen helpen hart- en vaatziekten en veel voorkomende oogaandoeningen waaronder grauwe staar te voorkomen. Ze verzachten tevens de gevolgen van een chemokuur en passen dus een een dieet dat de symptomen van zo’n belastende chemokuur verzacht. Frambozen zorgen tevens voor een gezonde bloedsomloop

Cranberry ‘s of veenbessen

Cranberry’s of veenbessen danken hun geneeskracht aan de aanwezigheid van een hoge concentratie sterke antioxidanten en. Deze zijn het resultaat van de zure gronden waarom deze cranberry ‘s vooral worden gekweekt. Veenbessen zijn uitzonderlijk rijk aan vitamine B5, B6, en vitamine K en aan mineralen zoals mangaan, koper, ijzer, kalium, calcium, magnesium, fosfor en zink. Ze bevatten daar bovenop geen vet of calorieën, maar barsten van de voedingsvezels. Als je snel gewicht wil verliezen, eet je dus dagelijks een handjevol van deze cranberry ‘s.

Andere gezondheidsvoordelen van cranberry’s of veenbessen zijn:

  • Het eten van cranberry’s verlaagt het risico op een blaasontsteking en ontsteking van de urinewegen
  • Ze versteken je immuunsysteem en je natuurlijke weerstand
  • Veenbessen of cranberry ‘s zorgen voor een gezonde bloeddruk en voorkomen zo levensbedreigende hart- en vaatziekten

 

Aardbeien ook gezond voor zwangere vrouwen

Aardbeien zijn arm aan calorieën. Honderd gram aardbeien bevatten slechts 29 calorieën maar des te meer voedingsvezels. Geniet van dus zoveel mogelijk van hun lekkere, zoete smaak. Aardbeien passen in ieder gezond dieet en doen je snel afvallen. Naast voedingsvezels zijn aardbeien een bron van vitamine B5, B6 en B11 of foliumzuur en vitamine C. Verder zijn ze een belangrijke leveranciers van mineralen als kalium, magnesium, mangaan en jodium.

Andere gezondheidsvoordelen van aardbeien: 

  • Dankzij de aanwezigheid van kalium zorgen aardbeien voor een gezonde bloeddruk en gezonde spieren
  • Aardbeien zijn rijk aan vitamine B11 of foliumzuur, onmisbaar voor zwangere vrouwen of zij die zwanger willen worden. Foliumzuur bevordert de groei en zorgt voor de extra aanmaak van rode en witte bloedcellen

Kiwi’s verlengen je verzadigingsgevoel

In verhouding tot hun gewicht barsten kiwi’s van vitamine C en van kalium. Verder zijn kiwi’s rijk aan sterke antioxidanten en voedingsvezels. Daardoor zorgen kiwi’s voor een langer verzadigingsgevoel en helpen je je overgewicht te bestrijden.

Andere gezondheidsvoordelen van kiwi’s:

  • Kiwi’s verzachten de symptomen van reuma, artrose, artritis en andere gewrichtsaandoeningen en ontstekingen
  • Deze lekker zoete vruchten helpen bij allerlei ademhalingsproblemen zoals astma, griep en verkoudheden
  • Kiwi’s werken ontstekingsremmend en zijn doeltreffend bij de behandeling van oorontstekingen
  • Kiwi’s kunnen aderverkalking en darmkanker voorkomen