Voedingsschema voor 5 kilo afvallen

Voedingsschema voor 5 kilo afvallen in 1 maand

Spread the love

Voedingsschema voor 5 kilo afvallen in een maand is best mogelijk. Het is evenwichtig en gevarieerd samengesteld. Met alle vitaminen, mineralen en voedingsvezels die je nodig hebt om gezond te blijven functioneren. Om je doel te bereiken, helpen we je met een gezond voedingsschema voor de komende weken. Een boodschappenlijst hoort daarbij. Voor een gezond voedingsschema moet je beschikken over de gezondste ingrediënten.

Hoe pak je dat aan, 5 kilo afvallen in 1 maand?

Zie je het best zitten om in één maand vijf kilo lichter te worden? Vijf kilo afvallen in één maand is alvast een realistisch gewichtsverlies om je tegelijk gezond te houden. Dat niet alleen. Met een gemiddeld gewichtsverlies van één kilo per maand, ben je deze definitief kwijt en komen ze dus nooit meer terug. Als je vasthoudt aan een gezond, evenwichtig en gevarieerd samengesteld voedingsschema uiteraard. Dat is zoveel beter dan één of ander dieet dat je nooit lang volhoudt. Zorg er wel voor dat je tijdens deze maand geen last krijgt van een tekort aan gezonde voedingsstoffen. Dat, kun je voorkomen met het dagelijks slikken van een natuurlijke multivitamine.

Voedingsschema voor 5 kilo afvallen in 1 maand: de voorbereiding

Een goede voorbereiding is de basis van succesvol afvallen. Dat kan met een gezond voedingsschema voor iedere dag, en dat zowel voor je ontbijt als je lunch en je diner (avondmaal). Een gezond voedingsschema opstellen kunnen we alleen met gezonde, natuurlijke ingrediënten. Die bevatten alle vitaminen en mineralen om je gezondheid op peil te houden. We mogen daarbij één dag zondigen, en eten wat we willen. Die dag kiezen we zelf. Zorg er wél voor dat er tussen twee zondedagen minstens drie dagen zitten.

Voedingsschema voor 5 kilo afvallen in 1 maand: ontbijt gezond

Vóór elke maaltijd drinken we een vol glas lauw water, bij voorkeur met een vleugje vers geperst citroensap. Dat geeft ons vlugger een vol en verzadigd gevoel, waardoor we automatisch minder eten. Drink dagelijks minstens 2,5 liter water. Ons ontbijt is voorlopig iedere morgen hetzelfde. We starten iedere dag met een power pannenkoek met een stukje fruit. drink hierbij onbeperkt koffie zonder melk en suiker of thee.

Voedingsschema voor 5 kilo afvallen in 1 maand: Recept power pannenkoek

Meng een ei, een potje magere plattekaas en drie eetlepels haver zemelen (geen havervlokken). Smeer een koekenpan in met wat olijfolie, en giet het beslag in de hete pan. Strijk met de bolle kant van een lepel het beslag open, en bak de pannenkoek aan beide zijden. Draai de pannenkoek om als het ‘deeg’ niet meer glanst en niet meer vochtig is

Voedingsschema voor 5 kilo afvallen in 1 maand: Havermoutpap

Heb je het niet erg begrepen op het eten van een power pannenkoek op je nuchtere maag? Vervang deze dan door havermoutpap of door twee sneetjes volkorenbrood met magere smeerkaas, plattekaas of een hard gekookt eitje. Eet zeker geen zoet en vet beleg.

Fruit hoort bij elk gezond ontbijt

Zoals enkele blauwe bessen of frambozen, een in kleine stukjes gesneden halve vijg, enkele schijfjes mango, enkele plakjes kaki, een halve kiwi of een kwart appel.

Een gezonde lunch of middagmaal

’s Middags eten we twee grote borden of koppen soep met een klein blokje magere kaas of mager vlees, of een blikje vis. Deze gezonde ingrediënten mengen we in onze soep, of eten we ze er apart bij. Soep verlengd ons verzadigingsgevoel, waardoor we automatisch minder eten en makkelijker afvallen. Ben je geen soepeter? Dan  mag je die af en toe vervangen door een gezond groenteslaatje  met een dressing gemaakt met een eetlepel olijfolie, een halve eetlepel appelazijn en verse kruiden. Of door magere yoghurt met een stuk fruit, zoals hierboven bij ons ontbijt aangegeven;

Recept bloemkool soep

Ingrediënten: de roosjes van een bloemkool, een ui, ¼ knolselder, twee teentjes knoflook, een eetlepel kokosolie, 2,5 liter kippenbouillon, fijngesnipperde kruiden (peterselie of bieslook), een bosje waterkers, kokosvet, nootmuskaat, peper en zeezout

Bereiding

  • Laat het kokosvet smelten in een pot.
  • Fruit daarin de gepelde en grof gesneden ui en knoflook tot ze glazig zijn.
  • Voeg er de bloemkool roosjes, de geschilde en in kleine blokjes gesneden knolselder aan toe en laat ze een paar minuten meestoven.
  • Doe de kippenbouillon erbij (1 blokje per halve liter water) en laat de soep opkoken.
  • De groenten moet gaar maar zeker niet plat zijn. Laat de waterkers één minuut meekoken.
  • Snipper er voor het opdienen de verse kruiden over, (of mix ze in de soep)

Voedingsschema voor 5 kilo afvallen in 1 maand: Recept knolseldersoep 

Ingrediënten: een knolselder, twee uien, twee teentjes knoflook, het hart en de stronk van de bloemkool, tijm en komijn, anderhalve liter kippenbouillon, een halve liter groentebouillon, een handvol peterselie, twee handenvol rucola en een eetlepel olijfolie

Bereiding

  • Verwarm de olijfolie.
  • Fruit daarin de gepelde en grof gesneden uien en knoflook tot ze glazig zijn.
  • Voeg er de in kleine stukjes gesneden bloemkoolstronk, de geschilde en in blokjes gesneden knolselder aan toe en laat ze een paar minuten meestoven.
  • Doe de bouillon (1 blokje per halve liter water) erbij en laat de soep opkoken.
  • Snipper er de verse kruiden over of mix ze in de soep vlak voor het opdienen

Je avondmaal

’s Avonds eten we 120 gram vette vis zoals wilde zalm, tonijn, schol of schelvis, makreel, heilbot, dorade, kabeljauwfilet, sardienen, forel, haring of ansjovis. Mager vlees, en vooral kip of kalkoen mag ook. Je eet daarbij veel groenten in alle kleuren. Zo geniet je maximaal van alle gezonde voedingsstoffen die deze groenten aan boord hebben.

Gezonde tussendoortjes

Dat zijn zeker rauwe groenten, een stuk fruit, 120 gram yoghurt zonder suiker of andere toevoegingen, een handjevol of twintig gram onbewerkte noten, zaden of pitten, water, koffie of thee zonder melk en suiker. Beperk deze tussendoortjes twee per dag, en eet kleine porties

In dit gezond voedingsschema voor 5 kilo afvallen in 1 maand drink je voldoende water, minstens 2,5 liter per dag.

Een gezond voedingsschema alleen is niet genoeg om af te vallen

Afvallen doe je alleen in combinatie met voldoende bewegen. Dagelijks een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen op je eigen tempo geniet de voorkeur op enkele uren per week te trainen als een topsporter.

Een gezond voedingspatroon voor 5 kilo afvallen in 1 maand kun je extra ondersteunen met een dagelijkse multivitamine. Zo heb je nooit last van een tekort aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels:

Eén reactie

  1. meng 1 ei, 1 potje magere plattekaas, 3 eetlepels haver zemelen

    wat bedoelt u met 1 potje? 1 of 2 of 3 soeplepels? gram??

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.