Migraine voorkomen zonder geneesmiddelen met deze gezonde voeding

Migraine

Migraine is in niets vergelijkbaar met klassieke hoofdpijn. Het veroorzaakt zo’n hevige hoofdpijn dat het zowel onze professionele activiteiten als ons sociale leven ernstig bedreigen. De pijn bij migraine doet zich in slechts ene gedeelte van ons hoofd voor. In vele gevallen voorspellen bepaalde symptomen de komst van een migraineaanval maar dat is lang niet altijd het geval. Om de hevige pijn van een migraineaanval draaglijker te maken is het gebruik van pijnstillers onafwendbaar. Het gebruik van pijnstillers kunnen we best zoveel mogelijk beperken. Recent kwam een revolutionair apparaatje, de Healy op de markt waarvan wetenschappelijk bewezen is dat het migraine voorkomt en kan verhelpen.

Hoe kunnen we migraineaanvallen voorkomen zonder geneesmiddelen? 

Naast deze helse pijnen zorgt een migraineaanval ook voor vervelende bijwerkingen zoals:

  • Misselijkheid en braken
  • Evenwichtsstoornissen
  • Overgevoeligheid voor licht, geluid en bepaalde geuren

Migraine

Bij een migraineaanval zijn we tot 48 uur buiten strijd. Een stille en donkere kamer is dan de enige oplossing.

Belangrijkste oorzaken van migraine

Een migraineaanval heeft verschillende oorzaken. De belangrijksten zijn:

  • Een ongezond voedingspatroon met veel ongezonde verzadigde vetten, transvetten en geraffineerde witte suike
  • Overmatige consumptie van: voeding rijk aan thiamine zoals rode wijn, oude kaas, vis, kippenlever, vijgen en cacao
  • Het eten van bepaalde kaassoorten: en vooral harde, Franse kazen maar ook Brie en Roquefort, alle soorten yoghurt en eieren
  • Groenten: bonen en ajuin.
  • Fruit: alle citrusfruit en noten
  • Nitraatrijke voeding: zoals bereide vleeswaren zoals allerlei worsten, hesp, hot- dogs, en gepaneerde voedingsmiddelen, alle bereide vleeswaren en visconserven
  • Natriumglutamaat: een veel gebruikt bewaarmiddel in de meeste Chinese bereidingen en in sojasaus, in gevriesdroogde soepen en in de meeste ingeblikte voedingsmiddelen.
  • In vele gevallen is migraine erfelijk
  • Verstoorde zenuwbanen en weefsels
  • Stress
  • Een verstoorde leverfunctie
  • Hormonen uit evenwicht
  • Gezichtsproblemen veroorzaakt door het langdurig werken echter een computerscherm
  • Gebrek aan slaap
  • Niet ontbijten of een andere maaltijd overslaan of regelmatig vasten
  • Te weinig eten
  • Te lage bloedsuikerspiegel
  • Plotse weersveranderingen
  • Het gebruik van bepaalde geneesmiddelen zoals ontstekingsremmers tegen bijvoorbeeld reuma, artrose, artritis en jicht
  • Te lang zonnen

Migraine

Natuurlijke middelen die de symptomen van migraine verzachten:

  • Gember: een van de meest effectieve natuurlijke pijnstillers. Gebruik gember in thee door een stukje gemberwortel te laten trekken in kokend water en deze verkwikkende gemberthee enkele keren per dag te drinken
  • Munt: werkt sterk kalmerend. Infusies met munt werken uitstekend tegen migraine. Massageolie met munt werkt ontspannend
  • Lavendel, citroenmelisse en lindebloesem: kalmeren en werken tegelijk sterk pijnstillend. Maak thee op basis van deze drie kruiden en drink dit drankje enkele keren per dag. Je zult vlug beterschap voelen kalmerend effect
  • Cats claw: het vermindert de zwelling en kalmeert de pijn.
  • Goudsbloem: ontspant en verlichting van de pijn. Maak thee van een handvol goudbloem blaadjes en een kopje kokend water. Filter de bladeren na het trekken en drink dit enkele keren per dag
  • Lavendelolie: gebruik dit als een kompres, een oude remedie voor het verlichten van de pijn van migraine
  • Valeriaan: wordt vooral gebruikt bij slapeloosheid, onrust, angst, stress
  • Passiebloem: heeft een sterk kalmerende werking zodat je passiebloem kan gebruiken tegen slaapproblemen, maar ook bij dystonie en zenuwachtigheid bij kinderen
  • Basilicum: is een kruid dat hoofdzakelijk wordt aangewend bij spijsverteringsproblemen maar ook bij migraine, slapeloosheid en stress
  • Sint- Janskruid: natuurlijke antidepressiva. Helpt bij stemmingswisselingen stemmingsbevorderend versterkt je zenuwstelsel, helpt bij vermoeidheid en bij chronische vermoeidheid, bij neuralgieën, migraine en slapeloosheid

Gezonde voeding tegen migraine

  • Voeding rijk aan vitamine B2: deze vitamine is vooral aanwezig in vis en vooral in wilde zalm, baars en sardienen, in peulvruchten (erwten, bonen, groentekiemen, kapucijnen, linzen en in kikkererwten), in melk en melkproducten, in vlees, brood en in graanproducten. Vitamine B2 of riboflavine zorgt voor de onmisbare energievoorziening
  • Voeding rijk aan vitamine B6: vinden vooral in alle vette vissoorten (wilde zalm, paling, tonijn, kabeljauwfilet, in forel, heil- en tarbot, dorade, makreel, sardienen, haring en ansjovis), in gebakken aardappelen, in groenten en in alle volkorenproducten zoals granen, zonnebloempitten en zemelen
  • Voeding rijk aan magnesium: vermindert stress, een van de belangrijkste oorzaken van migraine. Magnesium is vooral aanwezig in groenten en in groene bladgroenten (spinazie, andijvie, groene koolsoorten, broccoli, in alle soorten sla en in tuin- en waterkers), in snijbiet, bonen, in amandelen, vijgen, dadels, bananen, in pure chocolade met minstens 75% rauwe cacao en in magere natuuryoghurt en kwark zonder toevoegingen, in biergist, zonnebloempitten, bruine rijst en gedroogde kastanjes

Voorbeeldmenu om migraine te voorkomen of de symptomen ervan te verlichten

  • Voor het eten: en dus op je nuchtere maag drink je ene groot glas lauw water met vers geperst citroensap. Dat brengt je metabolisme en vetverbranding onmiddellijk in actie
  • Ontbijt: een kop havermout en een stuk fruit
  • Lunch of middagmaal: groentebouillon, een zelf gemaakte salade met rauwe groenten, fruit en wilde zalm
  • Diner of avondmaal: gestoomde groenten, twee sneetjes volkorenbrood en een kopje amandelmelk
  • Voor het slapen gaan: een appel of een ander stuk fruit
  • Vergeet niet om veel water te drinken: goede hydratatie is van vitaal belang. Drink minstens 2,5 en maximaal 4 liter water per dag. Ook kruidenthees die in dit artikel werden besproken zullen de pijn en de andere symptomen van migraine verzachten

Voldoende bewegen is even onmisbaar om migraine te voorkomen of te verzachten. Dagelijks een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen op je eigen tempo volstaat.

De Healy ondersteunt je gezond en natuurlijk eet- en leefpatroon om Migraine  voorkomen of de symptomen ervan te verzachten

Migraine De Healy is een gecertificeerd medisch product dat je helpt bij de behandeling van alle chronische pijn, fibromyalgie, skeletpijn, migraine, psychische aandoeningen zoals depressie, angst en bijbehorende slaapstoornissen. De doeltreffendheid van dit revolutionair apparaat werd wetenschappelijk

Wearable apparaat

De Healy is een klein wearable apparaat dat met je smartphone is verbonden. Zo wordt een er bepaalde frequenties (vergelijkbaar met radiogolven) naar de Healy gestuurd. Die frequenties zijn afgestemd op je lichaam. Iedereen heeft een bepaalde frequentie. Die is in de meeste gevallen niet optimaal. Foutieve frequenties zijn vaak oorzaak van allerlei vervelende aandoeningen, zoals migraine.

Migraine voorkomen of verhelpen met De Healy

Dit kleine apparaatje brengt je frequenties weer in evenwicht. Sluit de Healy aan op je lichaam met elektroden. Dat kan makkelijk met twee aangepaste polsbanden of via oorclips. Je kunt ook speciale kleefelektroden plaatsen op je pijnlijke punten. Naast migraine kun je met de Healy ook allerlei soorten chronische pijnen en slaapproblemen

Dit mag je verwachten

HealyDe Healy zorgt voor vele voordelen:

  • Maakt een complete lijst met gezonde en natuurlijke voedingsmiddelen die migraine voorkomen of verzachten
  • Ondersteunt de opname van alle gezonde voedingsstoffen uit je dagelijkse voeding
  • De frequentieprogramma’s zijn afgestemd op maar liefst 72 gezonde voedingsstoffen zoals hoogwaardige eiwitten,  vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten en voedingsvezels
  • Zorgt voor extra energie 
  • Maakt het gebruik van dure en vaak zinloze voedingssupplementen onnodig
  • Selecteert aangepaste DNA- frequenties. 
  • Heeft een individuele werking en is aangepast aan je persoonlijkheidstype, en de bepaling van je unieke DNA
  • Maakt persoonlijke boodschappenlijstjes met de meest geschikte voedingswaren die migraine voorkomen en verhelpen

Wil je de Healy veertien dagen GRATIS uitproberen? Dat kan via deze website

Author: Francois AppersHallo, blij je hier te mogen ontmoeten. Ik ben Francois, als copywriter en webredacteur eigenaar van deze website. Van jongs af was ik geïnteresseerd in alles wat met gezondheid, overgewicht en gezonde voeding te maken had. Zelf ben ik voedings- en gewichtsconsulent, en wil ik deze kennis met zoveel mogelijk geïnteresseerden delen. Schrijven, publiceren, en kennis delen is mijn grootste passie. Ik hoop je hier nog vaak te mogen begroeten.Al uw suggesties, vragen, verbeteringen en alle andere opmerkingen zijn steeds welkom op redactie@mail.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.